Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Resolutie game probleem.  (gelezen 745 keer)

tremolo

  • Gast
Resolutie game probleem.
« Gepost op: 2008/06/06, 21:14:05 »
Hallo iedereen!

Ik heb net de nieuwste ubuntu (8.04) binnen. Alles werkte veel beter dan in mijn vorige ubuntu (dapper drake ofzo). Zo kon ik deze keer met een klik en een tik mijn videokaart drivers installeren. Nu wilde ik natuurlijk meteen mijn lievelings spel gaan spelen: Wolfenstein enemy territory :D Toen ik het spel op 8.04 had gezet en ik het opstartte kreeg ik echter een zwart scherm te zien met daarin een tekst: 'input error', die veroorzaakt is door mijn Acer beeldscherm. NA een tijdje gingen de foutmeldingen weg en kon ik gaan spelen. Het werd helemaal niks; ik kon niet lager dan een resolutie van 1024*768. Dat houd op mijn geforce fx 5200 35 fps in. Ik zette daarna de resolutie natuurlijk weer naar 800*600. Meteen weer een input error :S. Deze keer ging hij niet weg. Toen heb ik de resolutie in de config file handmatig maar weer naar 1024*768 gezet. Dit vind ik natuurlijk heel vervelend! Dit alles werkte wel in Ubuntu Dapper Drake (6.4 ofzoiets). Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik zou graag adminetje in mijn clan spelen met meer dan 30 fps :P

Bij voorbaat dank!

Offline joop905

  • Lid
Resolutie game probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 00:12:21 »
welkom.
kijk hier eens naar:  http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27312

GrJ.