Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SLI prestatieproblemen  (gelezen 1372 keer)

KEB001

  • Gast
SLI prestatieproblemen
« Gepost op: 2009/03/15, 13:04:30 »
Hallo,

Ik heb een moederbord die SLI ondersteund (Striker II Formula, kunnen tot 3 videokaarten op). Daarop heb ik twee Nvidia 9800 GTX kaarten geinstalleerd. De nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd en in X server settings staan de twee kaarten beiden actief op screen 0.
Dus het lijkt er allemaal op dat alles werkt en SLI goed staat ingesteld.

In de Xconfig heb ik SLI op AFR gezet (wordt in forums het meeste aangeraden). Wanneer ik dan echter een 3D spel start, flikkert het beeld, het spel draait wel, het lijkt alleen een disco op mijn beeldscherm! (Penguin racer en World of Warcraft geprobeerd). In andere modes van SLI (SFR) valt me op dat er geen verbetering in prestatie plaats vind. Framerates blijven hetzelfde als wanneer ik alleen 1 kaart gebruik.

De mode AAofAFR werkt zelfs helemaal niet. In de X server configuratie zie ik dan dat er maar 1 videokaart aan staat. Bij de mode AA wordt de prestaties zelfs slechter!!! Het speelt veel trager.

Heeft iemand suggesties wat ik kan doen om SLI goed werkend te krijgen??
Ik post hierbij ook mijn xconfig file, dan kunnen jullie zien hoe ik het heb ingesteld. Misschien heb ik wel een stomme fout gemaakt. (hoop ik).

Groetjes,
Karine

Re: SLI prestatieproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/15, 13:35:05 »
Heb je compiz nog aan staan? Zo ja, zet die eens uit :)
Op de chat te vinden als debiantux

KEB001

  • Gast
Re: SLI prestatieproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/15, 17:04:22 »
Bedankt voor de tip. Met compiz uit krijg ik inderdaad niet meer dat het beeld flikkert.
De prestatie gaat echter nog niet vooruit. De framerate wordt niet hoger dan wanneer ik met 1 kaart speel...

Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik tijdens een game kan zien of beide kaarten gebruikt worden?
Het is toch raar dat twee kaarten tezamen geen verbetering geeft?

Groet,
Karine

Re: SLI prestatieproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/15, 17:24:00 »
Bedankt voor de tip. Met compiz uit krijg ik inderdaad niet meer dat het beeld flikkert.
De prestatie gaat echter nog niet vooruit. De framerate wordt niet hoger dan wanneer ik met 1 kaart speel...

Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik tijdens een game kan zien of beide kaarten gebruikt worden?
Het is toch raar dat twee kaarten tezamen geen verbetering geeft?

Groet,
Karine

Ik heb helaas geen ervaring met SLI (zie mijn signature, ik werk met antiek :)). Maar ik zal even rondkijken of daar wat informatie over te vinden is.

edit: geven de allernieuwste drivers uitkomst? Via Synaptic (systeem -> beheer) even zoeken op "nvidia glx 180" (o.i.d). Wellicht geeft deze driver betere performance, ik geloof dat jou videokaart ook wordt ondersteund. Tevens voor de opties m.b.t jou videokaarten kun je je ook wenden tot nvidia-settings, welke automatisch met de nvidia-drivers wordt mee geïnstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/15, 17:25:51 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

KEB001

  • Gast
Re: SLI prestatieproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/17, 18:35:38 »
Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad al de nieuwste drivers geinstalleerd. Dit helpt dus helaas niet voor de prestatieproblemen.

Is er verder misschien iemand die verstand heeft of ervaring heeft met SLI?

Groetjes,
Karine

Offline Wobbo

  • Lid
    • Documentjes
Re: SLI prestatieproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/20, 17:51:22 »
Ik heb het zelfde probleem, ook 2x Nvidia 9800GTX. Of ik er nou 1 of 2 hebt, maakt niet uit. Help?