Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taalproblemen Desktops  (gelezen 680 keer)

Offline rozbuntu

  • Lid
Taalproblemen Desktops
« Gepost op: 2011/07/06, 15:12:14 »
Hallo,

Ik heb een heel vreemd probleem in ubuntu en ik kan het niet oplossen. Ik heb alles al geprobeerd om het op te lossen.
Ik heb een engelse taal in mijn menu balk en ik krijg het niet naar nederlands gezet. De gebruiker is gewone gebruiker en kan dus zelf geen taalinstellingen wijzigen.
Aanmelding loopt via zentyal.

Ik heb al geprobeerd de engelse talen te verwijderen...... werkt niet!
locale-gen nl .... werk niet!
aanpassen /etc/default/locale <- staat op NL
dpkg-reconfigure nl ... werkt niet!

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
"Therre is no spoonne" -- The Matricks

Re: Taalproblemen Desktops
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/06, 15:25:03 »
Engels moet je niet verwijderen.
Ga simpelweg eens naar System > Administrate [beheer in het engels] > Language support [taalondersteuning] en laat daar eens de Nederlandse pakketen binnenhalen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Taalproblemen Desktops
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/06, 18:04:48 »
is de localecode niet nl_NL voor Nederlands?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Taalproblemen Desktops
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/06, 18:18:37 »
Engels moet je niet verwijderen.
Ga simpelweg eens naar System > Administration [beheer in het engels] > Language support [taalondersteuning] en laat daar eens de Nederlandse pakketten binnenhalen.

Zoals Cheap Applications zegt. Wel eerst zorgen voor internetaansluiting, want de ontbrekende taalpakketten worden dan via het internet binnengesleurd.

Offline rozbuntu

  • Lid
Re: Taalproblemen Desktops
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/06, 21:20:23 »
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Maar via taalbeheer werkt het dus niet (ik heb hier ook alles al geprobeerde verwijderen,wijzigen & toevoegen alles al geprobeerd). Ook aangezien je met een normal user de taal niet kan veranderen. Het is dus alleen voor die user mis. Voor de rest van de gebruikers is het goed. En idd de locale codes nl en nl_NL zijn voor nederlands. En ik heb nu de engelse tekst in het menu en daar wil ik juist de nederlandse voor in de plaats hebben.

Ik denk dat het een combinatie van factoren is maar ik kan het niet oplossen.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/06, 21:22:01 door rozbuntu »
"Therre is no spoonne" -- The Matricks

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Taalproblemen Desktops
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/06, 21:35:05 »
Ik ga ervan uit dat je ook de toepassing op het hele systeem toepassen hebt gebruikt.
Misschien kun je de rechten van betreffend account even alle rechten geven, de taal aanpassen en dan de rechten weer terug zetten.  ???

- Roc

Offline rozbuntu

  • Lid
Re: Taalproblemen Desktops
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/07, 13:17:34 »
Ja had ik inderdaad al gedaan. Maar ik zal eens kijken of het geven van rechten mogelijk is, want het is een user die inlogt via ldap. Er moet vast een mogelijkheid zijn om het weer goed te krijgen. Het is trouwens zo dat we de desktops syncen, zodat vanaf elke werkplek op de desktop kan worden gewerkt. Andere computers doen het prima. Dus ik denk dat het een combinatie van factoren is. (Misschien is het gewoon een brakke pc).
"Therre is no spoonne" -- The Matricks