Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schokkende animaties in Ubuntu  (gelezen 630 keer)

Offline Allard

  • Lid
Schokkende animaties in Ubuntu
« Gepost op: 2014/05/24, 17:02:49 »
Hallo mensen,

Ik heb nu al geruime tijd een probleem met het feit dat de animaties in Ubuntu soms heel erg schokken. Dit probleem doet zich voor wanneer ik een venster of applicatie open/sluit of minimaliseer naar de launcher. Waarschijnlijk is dit een Nvidia probleem of een Compiz probleem want met Intel kaarten heb ik dit probleem nooit. Mijn vorige pc had ook een Nvidia kaart (GTS 450) en ook daar had ik hetzelfde probleem, maar wanneer ik in Compiz naar Animaties ga en vervolgens weer naar effect settings ga en daar bij de optie animation time step de standaard waarde naar 1 verander had ik er geen last meer van. Helaas werkt dit trucje niet meer en blijven de animaties schokken wat natuurlijk erg vervelend is. Ik gebruik tegenwoordig een Asus Nvidia GT640-2GD3 in een nieuwe computer.

Wie o wie kan mij helpen met dit vervelende probleem want ik ben er wel over aan het nadenken om toch over te gaan stappen naar een andere Linux disto, bijv. Linux Mint 16 om te zien of het probleem zich daar ook voorkomt.

Groeten,
Allard

Re: Schokkende animaties in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/25, 10:08:03 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je? En heb je open of gesloten driver in gebruik?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Allard

  • Lid
Re: Schokkende animaties in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/25, 11:56:46 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je? En heb je open of gesloten driver in gebruik?
Hallo Gijsbert,

Toen ik dit topic aanmaakte gebruikte ik Ubuntu 12.04 met de gesloten Nvidia driver, versie 331. 331-updates gaf geen verbetering.
Echter heb ik in de tussentijd toch maar Ubuntu 14.04 geïnstalleerd en nu draait het allemaal vlot met mijn Nvidia kaart. Waarom het in 12.04 niet goed draaide is mij een raadsel. Dit probleem kan dus nu als opgelost beschouwt worden.

Groeten,
Allard

Offline vanadium

  • Lid
Re: Schokkende animaties in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/26, 11:18:36 »
Waarom het in 12.04 niet goed draaide is mij een raadsel. Dit probleem kan dus nu als opgelost beschouwt worden.
Niet echt een raadsel. Gewoon betere grafische drivers beschikbaar in de nieuwere Ubuntu versie.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Schokkende animaties in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/28, 16:57:39 »
 ^-^Grappig, als je de titel van dit topic leest, verwacht je beelden van zwaar mishandelde Ubuntu-gebruikers, verminkte Windows-adepten of oorlogstaferelen. Niet dus ...
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM