Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 90542 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #275 Gepost op: 2011/11/26, 19:45:06 »
Een snelle Duitse spiegelserver (de Nederlandse Tuxis is gruwelijk traag):
http://mirror.netcologne.de/mint/stable/12/

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #276 Gepost op: 2011/11/26, 20:19:34 »
Als het er nu eindelijk "echt: is zal ik het eens downloaden om dan weer te proberen.. De RC was op mijn Eee-tje helaas geen succes.

Het is de echte final FrSu, ik had de 32 bit dvd versie binnen enkele minuten van de officiële site.
Eerste indruk geen/nauwelijks verschil met de rc  
http://www.linuxmint.com/edition.php?id=94
« Laatst bewerkt op: 2011/11/26, 20:42:46 door RikRik »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #277 Gepost op: 2011/11/27, 12:28:44 »
Java(TM) Plug-in 1.6.0_26  :o

Ik heb de zaak maar weer even wat opgepord, op Launchpad. Benieuwd of, en zo ja hoe, men reageert.... Wat dit soort dingen betreft ben ik een pitbull, ik laat niet los.  =D

Re: Linux Mint 12
« Reactie #278 Gepost op: 2011/11/27, 12:48:25 »
De enige echte:  http://blog.linuxmint.com/?p=1889     :D
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #279 Gepost op: 2011/11/27, 12:51:33 »
Java(TM) Plug-in 1.6.0_26  :o

Ik heb de zaak maar weer even wat opgepord, op Launchpad. Benieuwd of, en zo ja hoe, men reageert.... Wat dit soort dingen betreft ben ik een pitbull, ik laat niet los.  =D

Ik ben ook benieuwd Pjotr, maar ik heb de final bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik (voorlopig) niet terugkeer naar Mint 12. Ubuntu met Gnome-shell werkt perfect en is qua functionaliteit vergelijkbaar met Mint 12. Het voordeel wat ik nu heb is de betrouwbaarheid en veiligheid van Ubuntu 11.10 en met behulp van deze site http://www.techdrivein.com/2011/11/8-things-i-did-after-installing-gnome.html kan ik Ubuntu configureren zoals ik het graag wil hebben. Zelfs een Mint-achtig werkbalkmenu is ook in Ubuntu in te stellen. Een compiz configuratie manager CCM heb ik nu ook niet meer nodig, in Gnome-shell is desktop zoomen standaard aanwezig (ik heb veel te maken met slechtzienden) :

Offline Ramana

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #280 Gepost op: 2011/11/27, 13:08:13 »
Ben heel tevreden met Mint. MGSE maakt de bediening net even prettiger. Je kunt het tenminste aanpassen: de onderbalk (met window-lijst, schakelen tussen bureaubladen zie ik graag. Net even sneller en overzichtelijk dan het activiteitenscherm (net als bij KDE: openstaande applicaties op de taakbalk en overzicht openstaande applicaties d.m.v. muis naar linkerbovenhoek). Het standaard menu (MGSE) heb ik uitgezet, want Gnome3-benadering werkt snel genoeg. Het Mint-thema  is (subjectief natuurlijk) net iets mooier dan standaard Gnome3. Ook de icons in het activiteiten-menu zijn mooier en zo te zien scherper.

Blijft over het dilemma: wat nu als vervanger van Digikam (wil niet 160MB aan KDE-libs erbij hebben).
Bladeren en eenvoudige standaard bewerkingen (uitsnijdingen, kleur- en belichtingcorrectie e.d.) gaan prima met gThumb
en voor het zwaardere werk is Rawtherapee ideaal. Retoucheren van foto's gaat weer net wat makkelijker met Pinta dan met de Gimp.

Dus Mint mag bij wel blijven  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/27, 13:12:37 door Ramana »

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #281 Gepost op: 2011/11/27, 13:29:13 »
en zo te zien scherper.

Dat vind ik heel opmerkelijk is mij vroeger al opgevallen bij Lucid contra Isadora.
Mint kwam altijd een iets scherper eruit ,dacht altijd dat het mijn verbeelding was.
Voor de rest blijf ik bij Xuby ben er zeer tevreden mee.
Mint 12 valt mij tegen had er toch iets anders van verwacht maar met die Gnome3 , Mate en MSGE is mij alles een beetje te beladen.
1 paneel en meer niet ,en daarin mijn snelstarters meer moet ik niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

drum

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #282 Gepost op: 2011/11/27, 13:35:46 »
Ben heel tevreden met Mint. MGSE maakt de bediening net even prettiger. Je kunt het tenminste aanpassen: de onderbalk (met window-lijst, schakelen tussen bureaubladen zie ik graag. Net even sneller en overzichtelijk dan het activiteitenscherm (net als bij KDE: openstaande applicaties op de taakbalk en overzicht openstaande applicaties d.m.v. muis naar linkerbovenhoek). Het standaard menu (MGSE) heb ik uitgezet, want Gnome3-benadering werkt snel genoeg. Het Mint-thema  is (subjectief natuurlijk) net iets mooier dan standaard Gnome3. Ook de icons in het activiteiten-menu zijn mooier en zo te zien scherper.

Blijft over het dilemma: wat nu als vervanger van Digikam (wil niet 160MB aan KDE-libs erbij hebben).
Bladeren en eenvoudige standaard bewerkingen (uitsnijdingen, kleur- en belichtingcorrectie e.d.) gaan prima met gThumb
en voor het zwaardere werk is Rawtherapee ideaal. Retoucheren van foto's gaat weer net wat makkelijker met Pinta dan met de Gimp.

Dus Mint mag bij wel blijven  :)
Ik heb hier naar alle tevredenheid Darktable Photo Workflow Software erop staan ;).

Offline Ramana

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #283 Gepost op: 2011/11/27, 13:59:51 »
@ Drum

Darktable en Rawterapee lijken veel op elkaar. Vind Rawterappe net iets prettiger werken. Belangrijker vind ik de database: Dark werkt die niet automatisch bij als je b.v. met een ander programma foto's in een direcory stopt. Ook als je verwijderd blijven ze in de database. Enige oplossong die ik heb gevonden is telkens opnieuw de collectie importeren (of je moet alle nieuwe foto's netjes met Darktable importeren).    
« Laatst bewerkt op: 2011/11/27, 14:41:32 door Ramana »

Re: Linux Mint 12
« Reactie #284 Gepost op: 2011/11/27, 14:02:11 »
Als ik LinuxMint 12 (de voortijdige ?) op m'n DELL Optiplex GX270 installeer (maar ook de live dvd) krijg ik niet de bovenste balk en niet de onderste balk te zien.
Ook de linker balk komt met de Windows toets (en met de muis) niet te voorschijn.   ???

Heeft iets met m'n grafische kaart te maken.   :rolleyes:

Ook Gnome3 in Suse12.1 werkt niet.

Echter......Unity in Ubuntu 11.10 werkt wel prima op die pc.

Ook de 'final release' werkt niet op bovengenoemde pc.
Alle eerder uitgekomen Mint's deden het wel.

Dus blijf ik maar bij Ubuntu11.10   ^-^
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

drum

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #285 Gepost op: 2011/11/27, 14:04:38 »
@ Drum

Darktable en Rawterapee lijken veel op elkaar. Vind Rawterappe net iets prettiger werken. Balangrijker vind ik de database: Dark werkt die niet automatisch bij als je b.v. met een ander programma foto's in een direcory stopt. Ook als je verwijderd blijven ze in de database. Enige oplossong die ik heb gevonden is telkens opnieuw de collectie importeren (of je moet alle nieuwe foto's netjes met Darktable importeren).   
weer iets bijgeleerd ;).

Offline MKe

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #286 Gepost op: 2011/11/27, 16:07:57 »
Als ik LinuxMint 12 (de voortijdige ?) op m'n DELL Optiplex GX270 installeer (maar ook de live dvd) krijg ik niet de bovenste balk en niet de onderste balk te zien.
Ook de linker balk komt met de Windows toets (en met de muis) niet te voorschijn.   ???

Heeft iets met m'n grafische kaart te maken.   :rolleyes:

Ook Gnome3 in Suse12.1 werkt niet.

Echter......Unity in Ubuntu 11.10 werkt wel prima op die pc.

Ook de 'final release' werkt niet op bovengenoemde pc.
Alle eerder uitgekomen Mint's deden het wel.

Dus blijf ik maar bij Ubuntu11.10   ^-^
Ati radeon zeker? Is een groot probleem met Gnomeshell. Unity doet het daar idd wel goed op. Ik heb op Ubuntu nu Shell wel goed aan de praat door een nieuwe driver te compileren, maar het is af-en-toe wel instabiel.

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #287 Gepost op: 2011/11/27, 17:22:58 »
Kom die onzin al vaker tegen hier.
Omdat 1 iemand er problemen mee heeft is het een groot probleem in Gnome?
Slaat echt nergens op.

edit:
noemde het onzin maar was vooral gericht op het gegeven dat er met alle ATI kaarten een probleem zou zijn.
Begrijp dat er met een bepaalde serie wel wat problemen met drivers zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/01, 18:53:38 door Dave »

Offline MKe

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2011/11/27, 20:59:54 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #289 Gepost op: 2011/11/27, 20:43:37 »
Wel jammer dat "gehak" op elkanders posts ;)

btw gemeld aan de modjes de laatste posts.

Offline MKe

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #290 Gepost op: 2011/11/27, 20:52:55 »
Wel jammer dat "gehak" op elkanders posts ;)

btw gemeld aan de modjes de laatste posts.
Point taken, liet mij uit de tent lokken. Zal het navenant aanpassen

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #291 Gepost op: 2011/11/28, 01:47:11 »
Een snelle Duitse spiegelserver (de Nederlandse Tuxis is gruwelijk traag):
http://mirror.netcologne.de/mint/stable/12/

En de torrent? ;)

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #292 Gepost op: 2011/11/28, 02:03:19 »
Niet te snel, Wanda,  ;) probeer ook Mate eens.. is een doorontwikkeling van Gnome2.


Helaas... het is een fork van Gnome 2 en dus eigenlijk een geheel nieuw project om Gnome 2 voort te zetten wat jammergenoeg nog vele fouten bevat in vergelijking met Gnome 3. Het MATE Project zal worden bijgestaan in de ontwikkeling door het Mint team. Of dit een blijvende zaak is moet nog maar blijken... De KDE 3.5 fork Trinity heeft ook geen echte zoden aan de dijk gezet zover ik weet. :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #293 Gepost op: 2011/11/28, 15:52:42 »
Clément Lefebvre heeft uitvoerig gereageerd op de Java-kwestie:
https://bugs.launchpad.net/linuxmint/+bug/890278/comments/14

Ik ben blij met deze reactie. Dat geeft me vertrouwen dat er een oplossing komt, op niet al te lange termijn.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #294 Gepost op: 2011/11/28, 16:20:21 »
Dat is nou typisch Clem, ik had het ook niet anders van 'm verwacht. Toppie. :)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #295 Gepost op: 2011/11/28, 16:30:10 »
Clément Lefebvre heeft uitvoerig gereageerd op de Java-kwestie:
https://bugs.launchpad.net/linuxmint/+bug/890278/comments/14

Ik ben blij met deze reactie. Dat geeft me vertrouwen dat er een oplossing komt, op niet al te lange termijn.
Ja,dit is erg positief.Ook heel netjes om uitvoerig op de materie in te gaan. :)
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #296 Gepost op: 2011/11/28, 20:21:04 »
Clément Lefebvre heeft uitvoerig gereageerd op de Java-kwestie:
https://bugs.launchpad.net/linuxmint/+bug/890278/comments/14

Ik ben blij met deze reactie. Dat geeft me vertrouwen dat er een oplossing komt, op niet al te lange termijn.
Ja,dit is erg positief.Ook heel netjes om uitvoerig op de materie in te gaan. :)
inderdaad,goed van Clément met zo'n reactie. Ik vind het wel opvallend dat niemand precies weet wat een oude java versie voor schade kan aanrichten in een Linux systeem. De laatste Java update was vooral bedoeld voor Windows gebruikers.
Maar goed werk pjotr en natuurlijk ook jij, dellkubuntu !

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #297 Gepost op: 2011/11/28, 21:14:38 »
Dank je.  :)

Maar het kenmerk van Java is nu juist, dat het platform-onafhankelijk is. Met andere woorden: het onderliggende besturingssysteem maakt in principe niks uit. Dat betekent dus ook, dat een veiligheidslek in Java, in beginsel alle besturingssystemen treft.... Linux net zo goed als Windows.

De onduidelijkheid over de exacte aard van de gedichte lekken, is een bewuste politiek van Oracle. Ze zwijgen over de details. En die onduidelijkheid geldt wederom net zozeer voor Linux als voor Windows.

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #298 Gepost op: 2011/11/29, 17:36:36 »
Dacht zal Mint 12 eens binnenhalen voor VB testing.
server Nederland: 7 uur.
server Duitsland: 6 dagen en zoveel uur.
server Griekenland 20 minuten  =D
krijgen we toch nog wat terug van onze taxpoet  :evil:

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #299 Gepost op: 2011/11/29, 17:43:10 »
Dacht zal Mint 12 eens binnenhalen voor VB testing.
server Nederland: 7 uur.
server Duitsland: 6 dagen en zoveel uur.
server Griekenland 20 minuten  =D
krijgen we toch nog wat terug van onze taxpoet  :evil:


Als die euro's nou ook eens zo snel terugkomen....  XD

Ik had zelf een snelle Duitse spiegelserver te pakken voor Mint, trouwens. Je kiest het beste NIET de bovenste spiegelserver in de lijst van een land, want die kiest iedereen van dat land.... De onderste van een land, is vaak verrassend snel.  =D