Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] - Bloatware verwijderen van je Android-phone.  (gelezen 5158 keer)

[OPGELOST] - Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Gepost op: 2011/08/29, 18:48:58 »
Hallo jongens,

Ik heb mijn HTC Desire geroot, omdat HTC achteraf toch maar geen android update naar de desire bracht. Nu zit met een rom waar zoveel meuk opstaat waardoor ik maar zo 30 MB over heb voor om Apps te installeren. Veel te weinig dus.

Ik word hier helemaal gek. Ik heb al verschillende Apps geprobeerd, maar ik krijg al die bloatware maar NIET verwijderd :(.  Ik zie op internet dat het mogelijk is om doormiddel van ADB of zo dit ook te realiseren. Ik weet helaas niet hoe ik dit kan doen. Iemand een idee?? of misschien een andere app die wel zijn werk goed doet.

Welke apps al gebruikt:
- Supermanager
- Android Mate

Recovery:
Clockwork

Welke OS gebruik ik:
- Linux Mint 11 Kaya (Ubuntu 11.04)

OPLOSSING
: Download https://sites.google.com/site/ubukuntu/downloads/adb-fastboot-forlinux.tar.gz?attredirects=0&d=1
(telefoon moet wel geroot zijn)
- Pak deze vervolgens uit.
- Op je telefoon zorg je dat in in de recovery-modus belandt.
- Open terminal op je computer en doormiddel van commando "cd" ga je naar de desbetreffende map.
- Voer de volgende commando uit ./adblinux shell
- Vervolgens mount /system- Vervolgens cd /system/app- Verwijder de bestanden doormiddel van de commando rm <applicatie.apk>- Als je klaar bent type je "exit" en op je telefoon ga je naar "advanced" en voer je "wipe dalvik cache" uit.

Met dank aan Vistaus voor de adblinux file :).
« Laatst bewerkt op: 2011/08/30, 00:15:13 door shinger »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/29, 20:02:28 »
Hallo jongens,

Ik heb mijn HTC Desire geroot, omdat HTC achteraf toch maar geen android update naar de desire bracht. Nu zit met een rom waar zoveel meuk opstaat waardoor ik maar zo 30 MB over heb voor om Apps te installeren. Veel te weinig dus.

Ik word hier helemaal gek. Ik heb al verschillende Apps geprobeerd, maar ik krijg al die bloatware maar NIET verwijderd :(.  Ik zie op internet dat het mogelijk is om doormiddel van ADB of zo dit ook te realiseren. Ik weet helaas niet hoe ik dit kan doen. Iemand een idee?? of misschien een andere app die wel zijn werk goed doet.

Welke apps al gebruikt:
- Supermanager
- Android Mate

Recovery:
Clockwork

Welke OS gebruik ik:
- Linux Mint 11 Kaya (Ubuntu 11.04)

Op zoek naar een andere rom?

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/29, 20:13:43 »
Dan moet je inderdaad even een andere ROM uitkiezen op XDA.
Je zult eerst je telefoon moeten rooten. Nu heb ik ook een Desire gehad, dus ik weet hoe dat moet.
Download Unrevoked (ga hier geen links geven, want dat mag denk ik niet van de forumregels, maar op Google Unrevoked intypen geeft je de juiste verwijzing). Unrevoked heeft een Linux-versie, dus je kunt hem gewoon vanaf Linux rooten met Unrevoked.
Daarna zul je Clockworkmod moeten installeren. Dit doe je met de APK die je ook met Google kunt vinden.
Plaats de ROM op je SD-kaart (moet op je SD-kaart!).
Start daarna op in de Clockwork. Dit doe je door je telefoon helemaal uit te zetten en dan Power en Volume Up tegelijk ingedrukt te houden, net zolang tot Clockworkmod verschijnt.
Kies Wipe Data/Factory reset (hiermee wordt alles op je telefoon, niet je SD-kaart, gewist).
Kies daarna Choose zip from sdcard en dan Install zip from sdcard. Kies nu het zip-bestand van de ROM die je op je SD-kaart had gezet. Bevestig dat je hem wilt installeren.
Als je klaar bent, ga dan met de terug-toets naar het eerste menu en kies wederom voor Wipe Data. Daarna voor Wipe Cache. Daarna voor Reboot system now en dan start je nieuwe ROM op. Eerste opstart duurt wat langer.

Mocht je onverhoopt toch ADB nodig hebben, dan hier ADB voor Linux (standalone):
https://sites.google.com/site/ubukuntu/downloads/adb-fastboot-forlinux.tar.gz?attredirects=0&d=1

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/29, 21:48:48 »
Dank je wel jongens voor de reacties. Rooten heb ik al gedaan :P.. ik verveelde mezelf toen Clockwork aan de gang ging. Ik hoefde eerlijk waar helemaal NIKS te doen. Ik ben nou bezig met verwijderen van *.apk's via de adb shell.. Dank je wel vistaus!!

Nu kijken of het me gaat lukken!!

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/29, 22:09:44 »
Graag gedaan :)
En hopelijk lukt het :)

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/29, 22:32:17 »
Ik vind het heeeeel vaag. Ik heb wat apps verwijderd, maar ruimte op mijn telefoon blijft nog steeds het zelfde. Ik zou nu op zijn minst 10 MB extra vrij moeten hebben.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/29, 23:09:47 »
Heb je, je telefoon al een keer opnieuw opgestart?

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/29, 23:40:45 »
Heb je, je telefoon al een keer opnieuw opgestart?

Ja meerdere inmiddels meerderen malen :(.

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/29, 23:41:00 »
Als je systeemapps verwijderd, moet je even in Clockworkmod naar Advanced en dan Wipe Dalvik Cache. Dan rebooten (duurt iets langer) :)

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/29, 23:49:35 »
Als je systeemapps verwijderd, moet je even in Clockworkmod naar Advanced en dan Wipe Dalvik Cache. Dan rebooten (duurt iets langer) :)

OOOH MY GOD..OOH MY GODD..OOH MY GOODDD *Is rondjes aan het rennen van blijschap*!!

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/29, 23:55:58 »
Hahaha :D
Ben blij voor je dat het gelukt is :)

Re: Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/30, 00:08:50 »
Je hebt van die momenten dat als je iets ziet dat het jou niet aanstaat, dat je dan helemaal over de rooien gaat. (Voor mij waren het die momenten dat ik twitter & Teeter (is zo een &$^#-spel) zie op mijn mobiel en dat ik denk WAT DOEN JULLIE DAAR!!.. Maak je dat je wegkomt uit mijn telefoon!!.. Ik heb gewoon 17 MB aan meuk vrij gemaakt!!. Nu heb ik er 40 MB vrij.

Mijn volgende telefoon wordt vast en zeker een Samsung galaxy S 3 of zo. Dan zal ik die direct gaan rooten en voorzien van een HTC Sense 3.0 en direct alle bloatware verwijderen.

Jongens ik wil jullie bedanken voor jullie tijd en moeite. Zonder jullie energie zou ik nog dagen lang zijn gaan vloeken en met een boze blik naar mensen hebben gekeken XD.

Prettige Nacht!!..

Re: [OPGELOST] - Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/30, 18:46:03 »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: [OPGELOST] - Bloatware verwijderen van je Android-phone.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/03, 22:07:43 »
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124810

ook iets goed voor de Desire !!

Thanks voor de link Joris,

Ik heb mijn kop even in gestoken, ik dacht weetje wat ik begin vanaf het begin.. 2 partities gemaakt ben nu even aan het kijken of ik die rom kan installeren..Heerlijk om alles zelf in de hand te hebben.

edit: Ik heb nu die rom op draaien hij loopt heel soepel. Ik heb alle bloatware verwijderd en mijn eigen apps geinstallerd. Ik heb nog steeds zo 100 MB over.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/05, 13:05:22 door shinger »