Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X  (gelezen 3342 keer)

Offline ohjajoh

  • Lid
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/15, 11:34:09 »
Deze pc zou prima moeten draaien onder ubuntu, zou je xorg.conf kunnen posten? Wat je ook zou kunnen doen is met ctrl-alt-F1 niet-grafisch inloggen, startx en dan kijken waar het precies misgaat. Als er dan verteld wordt dat er al een X-server draait kun je ook init3 als optie bij het booten ingeven en dan startx typen na het inloggen.

Bij mijn weten doen de standaard drivers voor ati-kaarten het prima, alleen voor 3d-ondersteuning heb je de closed-sourcedrivers nodig.

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/15, 15:55:30 »
ik heb tijdens de installatie nx van drivers aangepast ik heb gewoon de standaart installatie afgelopen. de rest zal ik nu even gaan proberen.

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/15, 17:13:09 »
ok ik ben tot de conclusie gekome dat ik weer een poging ga doen om microsoft erop te gooien en gewoon windows te gebruike tot ik een nieuwe pc heb die veel beter zal zijn en hopen dat die geen problemen gaat geven met het installeren en dergelijke :p toch bedankt voor alle hulp tot nu toe

HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/15, 18:43:03 »
Wat zou je ervan denken eens een steunpunt bij je in de buurt te zoeken en dan aan die persoon te vragen of hij/zij Ubuntu op je pc wilt zetten ??

Zie rechtsboven van deze pagina "Steunpunten"
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D