Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kernelfiles  (gelezen 1587 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
kernelfiles
« Gepost op: 2007/05/27, 12:02:23 »
Ik heb een manual gevonen voor het istalleren van een WL-012 maar bij het opgeven van de kernelversie gaat het mis.

-------------- Linux WLAN Configuration Script -------------

Build Prism2.5 USB (_usb) driver? (y/n) [y]: y

Linux source directory [/usr/src/linux-2.4.18-14/]: /usr/src/linux-kernel-versie/

Hier zou ik dus de linuxkernel of iets dddrgelijke moete opgven. als ik in de dir /usr/scr ga kijken zie ikenkel 2 files staan. nl.:linux-headers-2.6.20-15 en linux-headers-2.6.20-15-generic.

maar welke vand twee ik ook opgeef, geen van beide doen het. Kan het zijn dat ik is die dir nog bepaalde dingen mis?

Iemand raad?

Jan

kernelfiles
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/27, 12:15:24 »
ge hebt waarschijnlijk een driver genomen voor een standard 2.4.18-14 kernel, aangezien hij automatisch zo'n directory aanduid denk ik dat.

Sitecom WL-012 is linux-wlan drivers, zit standard in ubuntu

Heb je ook geen kabelinternet hebt doe dan ff apt-cdrom add en apt-get update en vervolgens:

apt-get install linux-wlan-ng-source linux-wlan-ng build-essential linux-source g++ gcc

modprobe daarna de benodigde modules:

modprobe prism2_usb prism2_doreset=1

Offline Bitbuntu

  • Lid
kernelfiles
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/27, 14:57:05 »
Dus ik kan vanaf de gewone CD-rom mijn paketlijst updaten? Want ik heb op een andere bak een slechte verbinding met internet en wil graag mijn Kubuntu updaten met de dutch paketten.

Offline Bitbuntu

  • Lid
kernelfiles
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/27, 16:25:06 »
Citaat van: phar0z
ge hebt waarschijnlijk een driver genomen voor een standard 2.4.18-14 kernel, aangezien hij automatisch zo'n directory aanduid denk ik dat.
Dit is de enige driver die Sitecom opgeeft. volgens mij is de kernel van feisty 2.6.20-15 (als ik mij niet vergis)

Offline Bitbuntu

  • Lid
kernelfiles
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/27, 16:34:47 »
Citaat van: phar0z
ge hebt waarschijnlijk een driver genomen voor een standard 2.4.18-14 kernel, aangezien hij automatisch zo'n directory aanduid denk ik dat.

Sitecom WL-012 is linux-wlan drivers, zit standard in ubuntu

Heb je ook geen kabelinternet hebt doe dan ff apt-cdrom add en apt-get update en vervolgens:

apt-get install linux-wlan-ng-source linux-wlan-ng build-essential linux-source g++ gcc

modprobe daarna de benodigde modules:

modprobe prism2_usb prism2_doreset=1
Ik heb deze dingen gedaan. maar krijg de led op de usb wlan niet aan de praat.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
kernelfiles
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/27, 17:08:20 »
Citaat van: arie
Maak een nieuw bestand in /etc/modprobe.d ('wireless-led' stel ik voor:
'/etc/modprobe.d/wireless-led' dus), met daarin een regel:

options ipw2200 led=1

Reboot, en je zou een werkende LED moeten hebben.


ipw2200 zal je denk ik wel moeten veranderen in het type van jouw kaartje
Dat is enkel nodig voor intel pro wireless chipsets met een LED. die optie hoort namelijk bij de ipw2200 driver; heeft dus niets te maken met deze chipset
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Bitbuntu

  • Lid
kernelfiles
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/27, 17:16:42 »
Heb al verschillende manieren geprobeerd die ik op het net gevonden hebben. maar helaas krijg ik dit dig niet aan de praat. en vermits die Wlan in windows prima werkte heb ik zo iets van: dat met dan ook onder linux kunnen.