Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printserver wordt niet gevonden  (gelezen 1532 keer)

Offline gagie

  • Lid
Printserver wordt niet gevonden
« Gepost op: 2009/12/08, 18:33:52 »
Hoi,

Een lang verhaal.
Ik heb een netwerk gemixed met XP en Ubuntu computers draaien om een Conceptronic 300 MBS router.
Voorheen had ik een linksys WRT54G router.

Naast een aantal vaste via UTP aangesloten computers ehb ik ook een sweex TA100020 parallel printserver via utp aangesloten.
Het wil alleen niet lukken om dat ding ook te vinden.

Alles draait op statische IP adressen met MAC en IP filters.
Maar ook zonder deze filters en met automatische IP adressen wordt de printserver niet gevonden.
Ook pingen lukt niet.

Ik heb de server IP 192.168.0.190 toegekend en poort 90 als virtuele server open gezet.

Op aanraden van conceptronic heb ik ook een DMZ aangemaakt. Een harde omleiding.
Daar ben ik niet zo kapot van.

Hoe dan ook, ik ben een beetje door mijn ideeën heen en krijg dat ding gewoon niet aan de praat.
Onder de linksys router werkte alles gewoon.
Dat ding had alleen het probleem dat bij stroomuitval alle instellingen verdwenen. Dus ook de beveiliging.
Dat is niet wat je wilt.
Verder was hij wel wat onstabiel maar heeft een goed zendbereik.

Wie helpt me op weg met goede ideeën.

[moderator edit : witruimte weggehaald]
« Laatst bewerkt op: 2009/12/08, 21:35:21 door schwarzproductions »

Offline ruujan

  • Lid
Re: Printserver wordt niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/08, 21:25:56 »
Tja, ik ga ervan uit dat je je IP-adressen goed ingesteld hebt en dat de kabel goed is en alle andere voor de hand liggende oplossingen. Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat het misgaat bij bij de bepaling van de linksnelheid. Ik zag dat er een router is met GigaBit mogelijkheden en misschien kan die Sweex dat nou net niet aan of gaat er bij de negotiation iets mis.

Het DMZ-verhaal lijkt me volkomen misplaatst en ik ben dan altijd benieuwd of ze je ook een verklaring hebben gegeven daarvoor. Zo kreeg een klant van me pas het advies van een of andere helpdesk om zijn tmp-directory leeg te gooien (in Windows) want die zou wel eens vol kunnen zitten.


Offline ivo

  • Lid
Re: Printserver wordt niet gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 22:03:03 »
Koop voor €60 een Linksys WRT54GL en zet er Tomato op.


http://www.polarcloud.com/tomato

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.