Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschil in gedrag van Ubuntu op PC en laptop  (gelezen 7808 keer)

Offline nicolas

  • Lid
Verschil in gedrag van Ubuntu op PC en laptop
« Gepost op: 2005/07/15, 09:49:40 »
Ik weet niet of er hier mensen zijn die Ubuntu zowel op de PC als op de laptop hebben draaien. Ik merk dat er verschillen zijn tussen Ubuntu op beide systemen.

Ik kan echter niet precies de vinger erop leggen. Het zijn vaak kleine details, zoals het navigeren in Nautilus. Op de PC heb ik een submenu linksonder met de paden boven het pad waar ik nu in zit en op mijn laptop kan ik met de pijl naar boven naar de bovenliggende map.

Het zijn ongetwijfeld bepaalde instellingen, maar volgens mij heb ik hieraan niets gewijzigd en komt dit gedrag dus out-of-the-box.

Zijn er andere mensen die dit ook zo  ervaren?

Nico
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Verschil in gedrag van Ubuntu op PC en laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2005/07/15, 11:17:36 »
Is de ene misschien een warty upgrade en de andere een clean install?

In theorie zouden beide wegen hetzelfde op moeten leveren, maar in de praktijk is dit niet zo.

Offline nicolas

  • Lid
Verschil in gedrag van Ubuntu op PC en laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2005/07/18, 13:13:22 »
Citaat van: dennis
Is de ene misschien een warty upgrade en de andere een clean install?

In theorie zouden beide wegen hetzelfde op moeten leveren, maar in de praktijk is dit niet zo.
Beiden zijn een clean install omdat mijn Warty upgrade op mijn laptop niet succesvol was. Meer een fout van mij overigens dan van Ubuntu.

Ik kan overigens met de verschillen best leven, het viel me alleen op :)
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Verschil in gedrag van Ubuntu op PC en laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2005/07/18, 15:10:58 »
Citaat van: nicolas
Beiden zijn een clean install omdat mijn Warty upgrade op mijn laptop niet succesvol was. Meer een fout van mij overigens dan van Ubuntu.

Ik kan overigens met de verschillen best leven, het viel me alleen op :)
Er is wel een verschil tussen desktop en laptop, maar dat heeft alleen te maken met acpi en aanverwanten. Dit soort dingen verschillen normaal niet :)