Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmail verzadigd volledig de twee processoren sinds hun laatste vernieuwing  (gelezen 1417 keer)

Offline leop

  • Lid
beste,
wie kan mij een beetje raad geven ?
ik bezit twee antieke pc's, een laptop en een dell pc. allebei vele jaren op de teller.

sind de laatste veranderingen , door "gmail" uitgevoerd op mijn pc's zijn deze allebei enorm traag met regelmatige meldingen van " er is is wrong" door firefox, maar wat wordt er niet bijgezegd.

hun openslaande omslag wordt meestal enkele malen getoond, en het duurt enorm lang, de twee processoren zijn tot 100% belast.

ik durf niet overgaan naar ubuntu 17, uit ervaring loop ik de kans dat het nog trager gaat verlopen of er bijkomende problempjes ontstaan, als leek niet eenvoudig in te schatten.

met dank voor enige hulp
leop


nahjo

  • Gast
Aanvullend op Buzzin:
kon in FF ook niet meer inloggen op gmail maar wel met chromium. Na het afmelden/uitloggen in chromium kon ik weer met FF inloggen..... vreemd dat wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik vind de nieuwe Gmail ook een gruwel. Je kunt Gmail gelukkig instellen op "eenvoudige HTML". Dan mis je wel enkele functies, maar daar valt mee te leven, want alles is ineens weer lekker snel.

FrSu

  • Gast
Je kunt eventueel ook Geary gebruiken als een oplossing. Vind ik wel een fijn mail programma.

Offline nieuwbie

  • Lid
Of gewoon Gmailaccount in Thunderbird zetten. Nooit problemen mee.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline leop

  • Lid
mijn dank aan alle tipgevers, ik ga ze allemaal eens proberen.

mijn twee pc's zijn van het oude type, het voorstel om naar ubuntu 18 te gaan is dat dan nog van toepassing ? of wordt het nog zwaarder voor deze systemen.

nogmaals dank voor de hulp.
leop

Je kunt eerst eens proberen hoe je PC's met 18.04 omgaan door dat op te starten vanaf een live USB (dus zonder het te installeren).

Offline leop

  • Lid
bedankt dirkjan,

intussen is het resultaat , het gebruiken van de oudere html...   een degelijke oplossing geworden.

ik ga even op zoek hoe ik die usb kan maken of copieren... zal weer niet eenvoudig zijn voor mij als leekje, gewoonlijk mislukt zo'n poging omdat ik moet kiezen tussen allerlei moelijkheden en versies die ik dan niet ken.

alvast heel erg bedankt
leop

Offline nieuwbie

  • Lid
mijn twee pc's zijn van het oude type, het voorstel om naar ubuntu 18 te gaan is dat dan nog van toepassing ? of wordt het nog zwaarder voor deze systemen.

---

ik ga even op zoek hoe ik die usb kan maken of copieren... zal weer niet eenvoudig zijn voor mij als leekje, gewoonlijk mislukt zo'n poging omdat ik moet kiezen tussen allerlei moelijkheden en versies die ik dan niet ken.

alvast heel erg bedankt
leop

Als je even de gegevens van die laptop en pc geeft, kunnen we zo zeggen of dat gaat. Grofweg is een processor van 2 Ghz en 2 Gb geheugen genoeg, maar dat is echt minimum. 4 Gb is eigenlijk pas lekker.

Maar je hoeft niet te upgraden tot 2021, en je kan ook een lichtere *buntu kiezen.

Je kan Ubuntu 18.04 downloaden van https://www.ubuntu.com/download/desktop. In 16.04 (dat gebruik je?) zit een programma Opstartschijf aanmaken, dat wijst zichzelf. In het bovenste venster kies je de ISO die je gedownload hebt, in het onderste de USB die je in de pc gestoken hebt. Succes!
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline leop

  • Lid
hallo,
laptop = amilo pro v3505
dell pc

heb vorige zomer allebei voorzien van 2Gb want de swap was enorm, nu is de swap nog steeds nul.
als de kleine mannen naar utube filmpjes kijken zijn er bij die zeer goed weergegeven worden en andere met horden en stoten, niet te bekijken. processor volledig belast.

ik denk dat ik er al een hele tijd ubuntu 17 opstaan heb, ik heb gezocht waar ik dat juist kan vinden maar niks gevonden.

mvgr
leop

Offline vanadium

  • Lid
Probeer eens de tips in dit draadje? Je schakelt er hardwareversnelling mee in, waardoor firefox niet uitsluitend je cpu, maar ook je gpu (processor van de grafische kaart)  gaat gebruiken.

Offline leop

  • Lid
alvast edankt voor je tip die ik wil proberen maar ik vind config niet  zie printout in terminal interface.
leop

Command 'config' not found, did you mean:

  command 'zconfig' from deb python-zconfig
  command 'iconfig' from deb ipmiutil
  command 'fconfig' from deb redboot-tools
  command 'vconfig' from deb vlan
  command 'mconfig' from deb mono-devel

Try: sudo apt install <deb name>

Offline leop

  • Lid
beste vanadium,

ik vind die config file niet kan je me verder helpen waar ik deze kan vinden aub ?
bedankt
leop

Offline jolo

  • Lid
Het gaat hier niet om het uitvoeren van een commando in het terminalvenster, maar in de adresbalk van Firefox. Zie daarover onder andere deze hyperlink  https://support.mozilla.org/nl/kb/configuratie-editor-voor-firefox

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline leop

  • Lid
bedankt jojo

heb het gevonden

ik heb de veranderingen die vanadium voorstelde uitgevoerd maar... ik stel geen enkele vooruitgang vast.

ik zoek nog verder

alvast bedankt
leop