Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer dan 500 inschrijvingen voor lezingen en workshops Ubuntu Releaseparty 2010  (gelezen 4818 keer)

De inschrijvingen voor de lezingen en workshops op de Ubuntu Releaseparty 2010 verlopen voorspoedig. Er zijn inmiddels meer dan 500 inschrijvingen. :) (Dit zijn wel niet allemaal unieke personen, sommige mensen bezoeken meer dan één lezing of workshop.) Er worden bij alle lezingen en workshops vrije plekken gereserveerd zodat ook bezoekers die zich niet ingeschreven hebben nog een plekje kunnen vinden.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/24, 16:18:21 door Thomas de Graaff »

Wow! :)

Maar kan dat wel, 400 lezingen op 1 dag?

Offline siegi

  • Lid
@vistaus
Ik denk dat thomas bedoeld 400 mensen die ingeschreven hebben om naar de release party te gaan.

Pieter2

  • Gast
Hij bedoeld het niet alleen, het staat er ook ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Volgens mij wordt dit het grootste Linux-evenement dat er ooit in Nederland is geweest.....  :)

Offline vds

  • Lid
amai,dat kan tellen. 8)
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Precies. Publicitair dus erg belangrijk. Hulde aan Thomas de Graaff en Bas van den Dikkenberg, en hun helpers, die dit allemaal voor elkaar weten te boksen! Petje af.  :)

Offline basd

  • Lid
We zitten in middels al op 450+
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Offline Bobbie

  • Lid
Ze mogen zeker in het zonnetje gezet worden, er is flink wat werk van gemaakt, begin langzaam aan te twijfelen of genoeg installateurs zijn  8)

Dat vraag ik mij ook af Bobbie, als er wat opstandige computers tussen zitten zal het lastig worden om  een computer met een verse Ubuntu installatie, per half uur van de lopende band te laten rollen. Dus geen tijd voor tierlantijntjes, dat moeten de mensen zelf maar doen. Dat wordt multitasking. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Ik zou al te opstandige computers gewoon doorverwijzen naar de support afdeling, anders hebben die niks te doen. ;)

Offline Bobbie

  • Lid
Ik zou al te opstandige computers gewoon doorverwijzen naar de support afdeling, anders hebben die niks te doen. ;)

Eiland 2 8)

Wie zit er op eiland 2 ???  Niet zeggen, ik kom er wel achter.... XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
er is een aparte support-balie
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Mooi, dan sturen wij iedereen door naar de support balie.  :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
he.. das vals spelen
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Daar ben ik niet vies van. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dus als iemand een probleem heeft met bijvoorbeeld zijn grafische kaart moet hij eigenlijk naar de support afdeling toekomen?

En wat als iemand zijn wifi kaart niet werkt, hoe weten we of het wel werkt als we geen Wifi hebben? (Of is er ergens onbeveiligd in de buurt ???)

OT: Mooi, al 450 inschrijvingen.. Grootste release party waar ik ooit ben geweest telde nog geen 45 man :P
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline basd

  • Lid
We naderen de 500
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

@Sjoerd, Wat ik weet van de vorige keer(november 2009) in Ede was er ook een draadloos netwerk.
Dat zijn alleen de inschrijvingen voor de lezingen, hoeveel bezoekers er in totaal komen ??? Misschien wel 600 ??? Met de release party van 8.04 in Amsterdam, waren er 500 bezoekers denk ik. Maar niet iedereen komt om te laten installeren.  ;) Ook komen er veel mensen de lynx uit de boom kijken. Een snelle installatie duurt een kwartier,een opstandige 2,5 uur reken maar uit hoeveel je er kan doen van af 10.00 tot 15.45(niet 16.00 dan moet het klaar zijn.) Vergeet niet eventuele eet,drink,toilet, en rookpauses mee te nemen.  8)
Maar rustig aan, je overleeft de dag waarschijnlijk wel. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dus als iemand een probleem heeft met bijvoorbeeld zijn grafische kaart moet hij eigenlijk naar de support afdeling toekomen?
Dat hangt af van wie de installatie doet. Is dat iemand die zo'n probleem makkelijk kan oplossen dan zou ik dat meteen even doen. Is het een probleem waarvoor moet worden gezocht naar een oplossing, en het dus maar de vraag is of dat lukt, dan zou ik doorsturen naar de support afdeling.

Citaat
En wat als iemand zijn wifi kaart niet werkt, hoe weten we of het wel werkt als we geen Wifi hebben? (Of is er ergens onbeveiligd in de buurt ???)
Er is wifi van de Reehorst, betaald. Maar als je het inlogscherm van deze wifi verbinding kan zien in Firefox dan werkt wifi. Zolang er niet ingelogd wordt kost dat nog niks. :)

Bezoekers die bij een lezing zitten kunnen geen installatie doen. Dus hoe meer inschrijvingen hoe rustiger jullie het hebben.  XD

Offline Bobbie

  • Lid
De aanvoer van drank wordt verdubbeld  XD

Er zijn veel bezoekers die meer dan één lezing gaan bezoeken. Eén iemand heeft zich zelfs voor elf lezingen ingeschreven.  :D

Dus ter geruststelling, het aantal inschrijvingen zegt niet zo veel over het werkelijke aantal bezoekers.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Er is wifi van de Reehorst, betaald. Maar als je het inlogscherm van deze wifi verbinding kan zien in Firefox dan werkt wifi. Zolang er niet ingelogd wordt kost dat nog niks. :)

Moeten sprekers en andere vrijwilligers ook betalen, of is hier iets voor geregeld?

Er is op de party gratis bedraad internet, zelf draadloos internet aanbieden gaat niet heb ik begrepen. Dat heeft geloof ik te maken met de voorwaarden van de Reehorst.