Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) ubuntu zegt dat er verbinding is, maar er wordt niets gedownload  (gelezen 1063 keer)

een paar dagen gelden heb ik ubuntu 10.10 (wubi) naast windows xp geïnstalleerd. toen ik probeerde draadloos internet verbinding te maken, moest ik een wachtwoord invullen, dus vulde ik het zelfde wachtwoord als bij windows in, maar dat werkte niet. daarna bij edit conections de gegevens van het netwerk in gevuld onder ip4, toen stond er dat er verbinding was, maar als ik vervolgens firefox open of applications, update's wil installeren gebeurt er helemaal niks.
overigens doet mijn internet het bij windows xp wel normaal.

hoe kan ik dit oplossen?


groet tijmen
« Laatst bewerkt op: 2011/03/01, 20:39:59 door ubuntutnubu »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: ubuntu zegt dat er verbinding is, maar er wordt niets gedownload
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/01, 18:42:31 »
Ik neem aan dat je gewoon het ww voor je draadloze router hebt ingevuld? Met het normale gebruikerswachtwoord van windows werkt het namelijk niet.

Re: ubuntu zegt dat er verbinding is, maar er wordt niets gedownload
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/01, 19:53:51 »
ja, sorry ik heb het zelfde router wachtwoord bij ubuntu gebruikt als dat ik bij windows heb gebruikt, de zelfde  wep sleutel

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: ubuntu zegt dat er verbinding is, maar er wordt niets gedownload
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/01, 20:09:49 »
Dan zou het moeten lukken. Je zegt dat je een wep sleutel gebruikt? Zou ik sowieso WPA1 of 2 van maken. WEP is in een paar minuten te hacken. Misschien werkt het dan ook.

Re: ubuntu zegt dat er verbinding is, maar er wordt niets gedownload
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/01, 20:35:01 »
oke, het is me gelukt denk ik, ik heb op een andere computer, de internet beveiliging uitgezet ( de wep sleutel uitgeschakeld), vervolgens kon ubuntu wel verbinding maken maar windows niet meer, daarna op die andere computer de wep sleutel weer aangezet en toen deden ze het allebij... snap niet helemaal waarom maar het werkt.

lees op internet inderdaad de wep zo te kraken is, maar ik zou niet weten hoe die verandert moet worden in een wpa beveiliging.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/01, 20:37:41 door ubuntutnubu »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Dit zou aan je router moeten liggen. In je gebruiksaanwijzing staat het vast wel ;)