Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Freeplane: sneltoetsen werken niet naar behoren  (gelezen 286 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Freeplane: sneltoetsen werken niet naar behoren
« Gepost op: 2015/01/09, 13:54:46 »
Ik gebruik (het fantastische) Freeplane voor vergadernotities, cursus-opbouw of gewoon om wat gedachten bij elkaar te plaatsen.

Je kan, volgens het sneltoetsenmenu van Freeplane sneltoetsen gebruiken om aan bepaalde teksten bepaalde iconen toe te kennen. Zo kan je bv. een uitroepteken-icoon toevoegen door een "!" in te tikken. Vragen die op een vergadering opduiken, geef ik het vraagteken-icoon.

In gebruik hiervoor de iconen-balk links op het Freeplane-scherm, maar volgens mij moet dat ook gaan met sneltoetsen. Alleen ...

-- als je op een tekst staat en bv. "!" intikt, wordt heel die tekst vervangen door een uitroepteken en dat is natuurlijk net niet de bedoeling
-- als ik ALT F2 klik, neemt Ubuntu het over en krijg ik de dash te zien in plaats van de functie die ik in Freeplane wil

Meer in het algemeen is me niet duidelijk hoe je in Freeplane zelf een functie toewijst.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Freeplane: sneltoetsen werken niet naar behoren
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/28, 21:23:15 »
Probleem inmiddels opgelost. 't Is te zeggen: het systeem van sneltoetsen in Freeplane (onder zowel Ubuntu als Windows) is _niet_ goed, in tegenstelling tot de rest van het programma.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM