Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux (beta)  (gelezen 778 keer)

nahjo

  • Gast
DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux (beta)
« Gepost op: 2020/12/19, 17:52:14 »
De extensie DuckDuckGo New Tab in de browser Edge (voor Linux) werkt niet helemaal zoals in de andere browsers zoals Chrome en Firefox.
De zoekbalk in het venster geeft een verkeerd font en werkt niet.
Meer mensen dit 'probleempje' in Edge (Linux)?

« Laatst bewerkt op: 2020/12/20, 09:40:23 door nahjo »

Offline Bloom

  • Lid
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/19, 19:48:29 »
Waarom gebruik je in g*dsnaam een closed-source browser van een bedrijf als Microsoft in Linux? Ben je een masochist of zo?

nahjo

  • Gast
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/19, 21:56:20 »
Waarom gebruik je in g*dsnaam een closed-source browser van een bedrijf als Microsoft in Linux? Ben je een masochist of zo?
Zonder vooroordelen ontdek je meer  :)
Edge werkt prima onder W10 (heeft daar al mijn voorkeur) dus als het onder Linux goed gaat werken is er weer meer keus.  ;)
Trouwens best geinig als je de bookmarks tussen Google Chrome en Edge van browser naar browser kunt slepen.


Offline Bloom

  • Lid
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/19, 23:20:57 »
Chrome is CLOSED source van Google, gebaseerd op Chromium (open source).
Edge is CLOSED source van Microsoft, gebaseerd op Chromium (open source).
Vandaar de mogelijkheid om bookmarks tussen deze drie heen en weer te slepen. Mijn advies is altijd de voorkeur tegen aan open source. Gebruik dus Firefox of Chromium en niet Chrome of Edge.

Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/20, 00:10:58 »
Het gaat er toch om wat je kan gebruiken en niet wat je wil gebruiken?
Ieder kan zijn eigen keus maken, toch!

Je kan natuurlijk opteren om alleen open source programma's te gebruiken maar dat is iedereen vrij.

P.S. Microsoft-Edge is nog beta voor linux dus kunnen daar nog wat beperkingen in zitten.
En de vraag-en uitroepteken zijn abusievelijk verwisseld.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/20, 00:15:03 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

nahjo

  • Gast
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2020/12/20, 09:20:26 »
@Bloom
dank voor je advies maar ik heb ook mijn principes ;) Als ik chromium niet als snap wil hebben dan kom ik via de chromium site uit op Google Chrome ..... Wat je dan kan zien als de open source bouwers hebben helemaal geen probleem met Google Chrome maar adviseren dat zelfs (dollar tekens invoegen).

@pederoco
ik ben bewust van de Beta versie maar ik twijfel of ik misschien lokaal een probleempje heb gemaakt (fonts opschonen etc.). Dus zoek ik een bevestiging  :).

Voor de testers
Geïnstalleerde adons zijn DuckDuckGo privacy essentials, DuckDuckGo New Tab, uBlock origin, NoScript en I don't care about cookies.

nahjo

  • Gast
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux (beta)
« Reactie #6 Gepost op: 2020/12/20, 09:39:16 »
dubbel sorry

Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux (beta)
« Reactie #7 Gepost op: 2020/12/20, 09:48:08 »
De extensie DuckDuckGo New Tab in de browser Edge (voor Linux) werkt niet helemaal zoals in de andere browsers zoals Chrome en Firefox.
De zoekbalk in het venster geeft een verkeerd font en werkt niet.
Meer mensen dit 'probleempje' in Edge (Linux)?
Ik heb dit ook even bekeken en als ik de extensie van Google installeer heb ik datzelfde probleem.
Maar die van Microsoft (zoeken duckduckgo > new tab) werkt wel naar behoren.
Dus misschien nog een intrigatie probleempje.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

nahjo

  • Gast
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux (beta)
« Reactie #8 Gepost op: 2020/12/20, 10:26:08 »
Dank je Peter voor de bevestiging.
Hoef ik niet lokaal te zoeken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux (beta)
« Reactie #9 Gepost op: 2020/12/20, 10:43:15 »
Waarom gebruik je in g*dsnaam een closed-source browser van een bedrijf als Microsoft in Linux? Ben je een masochist of zo?
Je moet toch weten wat de "concurrentie" doet, wil  je een oordeel kunnen vellen?
Op mijn PC staan momenteel 19 browsers, ze hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bloom

  • Lid
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2020/12/20, 12:01:53 »
@Bloom
dank voor je advies maar ik heb ook mijn principes ;) Als ik chromium niet als snap wil hebben dan kom ik via de chromium site uit op Google Chrome ..... Wat je dan kan zien als de open source bouwers hebben helemaal geen probleem met Google Chrome maar adviseren dat zelfs (dollar tekens invoegen).
Dat is alleen het geval als je op zoek gaat naar Chromium voor Windows. Daar stuurt Google (!!!) je inderdaad naar hun Chrome als je op zoek bent naar Chromium. Waarom zou dat wel zijn denk je?  Als je Debian of Ubuntu draait of een afgeleide daarvan, dan zit Chromium gewoon in de standaard repo's. Waarom is Chrome closed source terwijl het gebaseerd is op een open source project zoals Chromium? Google kennende hebben ze er gewoon spyware ingeduwd om te kunnen datagraaien ondanks geïnstalleerde extensies. En dan moet het natuurlijk closed source zijn om dat te verbergen. Hetzelfde met Edge. Daar zal ongetwijfeld "telemetrie" van Microsoft inzitten zoals die ook in Windows en Office aanwezig is. En we weten ondertussen denk ik allemaal dat die "telemetrie" gewoon botte spyware is.

Offline Bloom

  • Lid
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2020/12/20, 12:03:53 »
Voor de testers
Geïnstalleerde adons zijn DuckDuckGo privacy essentials, DuckDuckGo New Tab, uBlock origin, NoScript en I don't care about cookies.
Yep, maar dat beschermt alleen maar tegen websites van derden die je bezoekt. Als je een closed source browser draait, kan die voor de maker al die beveiligingsextensies negeren. Dus bij Chrome hou je de ads van Google op geen enkele manier tegen en hun tracking ook niet. En bij Edge zal hetzelfde gebeuren voor alles van en voor Microsoft.

nahjo

  • Gast
Re: DuckDuckGo New Tab in Edge for Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2020/12/20, 12:56:17 »
Voor de testers
Geïnstalleerde adons zijn DuckDuckGo privacy essentials, DuckDuckGo New Tab, uBlock origin, NoScript en I don't care about cookies.
Yep, maar dat beschermt alleen maar tegen websites van derden die je bezoekt. Als je een closed source browser draait, kan die voor de maker al die beveiligingsextensies negeren. Dus bij Chrome hou je de ads van Google op geen enkele manier tegen en hun tracking ook niet. En bij Edge zal hetzelfde gebeuren voor alles van en voor Microsoft.
Ik geef die info voor een vergelijkende test en niet als een excuus om Chrome of Edge te gebruiken  =D
Wanneer ik met pensioen kan gaan zal ik misschien wat principiëler kunnen zijn maar nu kom ik niet om deze jongens heen, dus moet ik er maar mee werken.