Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem bekend, toch klein beetje hulp gevraagd  (gelezen 598 keer)

mchristianim

  • Gast
Probleem bekend, toch klein beetje hulp gevraagd
« Gepost op: 2010/06/12, 12:22:47 »
L.s.,

Ben een complete migratie aan het draaien op mijn PC.

Ik ga 10.04 AMD 64 draaien. Dit heeft grappig genoeg al gewerkt, maar mijn AMD ATI HD 5770 Videokaart gooit roet in het eten bij het installeren. Ben nu al een uurtje of 30 bezig en moet echt verder met mijn assessment voor school..

Het probleem is dat ik zodra ik de videokaart de-activeer ik ubuntu kan installeren i.c.m. de videokaart van mijn moederboard. Kortom het is die videokaart. Dit weet ik ook, want toen ik het nog wel geinstalleerd kreeg onder windows heb ik het voor elkaar gekregen om de AMD ATI drivers in ubuntu te installen. Helaas vertrouw ik ubuntu onder windows niet en heb ik besloten om het in 1 x goed te doen alles onder de ubuntu Grub te installeren.

Wat ik niet weet. Hoe kan ik bijvoorbeeld het installeren en nadien de driver van die AMD ATI kaart installeren, of nog beter, opstarten, wanneer ik wil in een modus zonder video gedoe. Dat is me wel gelukt onder het installeren onder windows, want na de reboot kon ik via esc de video-modus aanpassen.

Dit wil ik ook graag op het moment dat ik voor het eerst op een compleet leeg systeem de ubuntu cd plaats en wil gaan installeren.

Bedankt voor de lezende ogen en hopelijk hulp alvast..


UPDATE:

MOMENTEEL WAARSCHIJNLIJKE OPLOSSING.

Installeren zonder videokaart, maar met onboard kaart.
Vervolgens opstarten en driver installeren.
Bij geen reactie is dit gewoon verder gelukt.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 13:13:53 door mchristianim »

Re: Probleem bekend, toch klein beetje hulp gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/13, 08:36:36 »
Heb je al eens geprobeerd om de live cd te starten zonder te installeren ? En welke andere specificaties heeft je pc (cpu, mainboard, ram, ...)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk