Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden terugzetten uit TAR  (gelezen 1025 keer)

Offline Lakitna

  • Lid
Bestanden terugzetten uit TAR
« Gepost op: 2010/01/17, 16:18:54 »
Mensen,

ik heb zojuist het commando "tar -czf ~/Backups/`date +%Y%m%d`.data.tar ~/Test" uitgevoerd. Waarbij de map Test en alle inhoud wordt gebackuped naar de map Backups.

Nu lukt het mij niet om de inhoud terug te zetten vanuit de map Backups naar de map Test. Wat is het commando hier voor?

Bedankt.

Lakitna
« Laatst bewerkt op: 2010/01/17, 16:20:55 door Lakitna »

Re: Bestanden terugzetten uit TAR
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/17, 16:31:23 »
Een tar uitpaken doe je zo:
tar -xvf bestandsnaam
en dan kan je met mv -r de bestanden terug op de juiste plaats zetten.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Lakitna

  • Lid
Re: Bestanden terugzetten uit TAR
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/17, 16:32:08 »
Een tar uitpaken doe je zo:
tar -xvf bestandsnaam
en dan kan je met mv -r de bestanden terug op de juiste plaats zetten.
Kan het niet op een manier dat de bestanden gelijk op de juist plek komen te staan?

Offline ivo

  • Lid
Re: Bestanden terugzetten uit TAR
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/17, 20:30:17 »
Een tar uitpaken doe je zo:
tar -xvf bestandsnaam
en dan kan je met mv -r de bestanden terug op de juiste plaats zetten.
Kan het niet op een manier dat de bestanden gelijk op de juist plek komen te staan?

Natuurlijk kan dat. Dan moet je op dezelfde plek gaan staan als van waaruit je de tar hebt gemaakt.
Bovendien moet je, omdat je de optie z (gzip) hebt meegegeven bij het inpakken, deze z (gunzip) ook meegeven bij het uitpakken.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Lakitna

  • Lid
Re: Bestanden terugzetten uit TAR
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/17, 20:39:47 »
Een tar uitpaken doe je zo:
tar -xvf bestandsnaam
en dan kan je met mv -r de bestanden terug op de juiste plaats zetten.
Kan het niet op een manier dat de bestanden gelijk op de juist plek komen te staan?

Natuurlijk kan dat. Dan moet je op dezelfde plek gaan staan als van waaruit je de tar hebt gemaakt.
Bovendien moet je, omdat je de optie z (gzip) hebt meegegeven bij het inpakken, deze z (gunzip) ook meegeven bij het uitpakken.
Oke tot zover begrijp ik het, alleen het punt is nu dat het hele pad op die locatie wordt gezet, dus: root/Test/Versie1. Ik wil alleen dit bestand Versie1 op die locatie hebben. Hoe doe ik dit?

Offline ivo

  • Lid
Re: Bestanden terugzetten uit TAR
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/17, 20:45:45 »
Dan moet je aan het eind van je tar xzvf opdracht de bestandsnaam meegeven die je wil terughalen.

tar xzvf bladiebla.tar Versie1

Mogelijk/Waarschijnlijk moet je ook het pad meegeven

tar xzvf bladiebla.tar root/Test/Versie1

Even  uitproberen, is afhankelijk van hoe tar de zaak inpakt en dat is niet op elke smaak UNIX hetzelfde.

 

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.