Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met hardware (OPGELOST)  (gelezen 1213 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Problemen met hardware (OPGELOST)
« Gepost op: 2010/09/27, 23:49:52 »
Nou als je al zeker weet dat het aan de hardware moet liggen ben je al een hele piet hoor  =D
Woon ver van je vandaan maar wat je eerst zelf kunt doen is alle stekkers eens eruit te halen (behalve de voeding en monitor natuurlijk) én alle insteekkaarten verwijderen.
Ook nu weer zonder die waar de monitor aan zit of je moet een onboard kaart hebben.

Dan eens zien of je probleem(welk) weer optreed.
Zo ja dan is je zoektocht al beperkter geworden.




Hallo Dave,

Ik wilde het in eerste instantie proberen met iemand ter plaatse, maar ok, ik probeer het eerst zo wel.

Dit is de situatie:

Ik wilde bestanden overschrijven van een van mijn 3 harddisks naar mijn Usb-schijf. In eerste instantie ging dat goed maar na verloop van tijd kreeg ik een foutmelding. ( Zie topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/usb-schijf-problemen!/msg650543/
)

Ik heb toen geprobeerd een nieuw systeem te installeren. Vreemd genoeg lukte dat niet (vanaf de tweede keer zag hij helemaal geen harde schijven meer!). Het werd steeds wat extremer: als ik de pc aanzettte en hij begon met de "check" dan gaf hij fouten. Hij kon de harddisks en dvd-spelers niet meer vinden.

Daarna hoorde ik ook een soort getik, waarbij ik dacht " o o  als een van mijn harddisk het maar niet begeven heeft (dat weet ik helaas nog steeds niet; het is een tik die ik tot nu toe alleen hoor bij het opstarten van de pc. Ik hoor die tik bij 2 harde schijven, de 3e niet maar da' s wel een Ide-schijf, maar volgens mij moet dat niet uitmaken, toch?).

Verder vind ik het nog belangrijk te vertellen dat ik afgelopen zomer een TFT-monitor gekocht heb en ondanks dat hij het doet is het wel zo dat ik bij het opstarten van de pc een heleboel lijntjes door het beeld zie (zelfs als ik er een ubuntu-cd in doe om gewoon ubuntu te proberen dan zie ik alsnog een heleboel paars en groen aan de zijkanten en bibbert het beeld helemaal). Het vreemde is dat wanneer het Ubuntu begon op te starten er op het scherm altijd een melding kwam " DVI" waarna het beeld stabiel werd... Ervoor dus niet! Ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft. Ik heb die tft tot nu toe nog niet goed na laten kijken, want dat was de bedoeling. Degene die me zou helpen had steeds geen tijd, vandaar.

Mijn muis werkt trouwens ook niet meer....(dwz bij het opstarten vanaf een ubuntu-cd)

Ik zal je raad eens volgen en dan het resultaat doorgeven.

Groet, Partynoud
« Laatst bewerkt op: 2010/10/05, 17:47:10 door Partynoud »

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/28, 00:05:04 »
Als ik doe wat je adviseert start de pc op en als hij de Primary master + secondary master, etc. zoekt dan geeft hij "none" aan (maar dit klopt omdat die schijven en dvd-spelers nu niet zijn aangesloten).

Hij zegt alleen ook nog " Floppy Disk(s) fail" maar dat klopt ook aangezien dat ding nu ook niet aangesloten is. Overigens zie ik vanaf het begin dus groene strepen op mijn monitor van boven naar beneden gaan, waarvan ik dus niet weet of dat goed is of niet.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/28, 00:12:36 »
....als ik de floppy disk weer aansluit vindt hij die ook en gaat hij goed door met booten. Hij zegt dan" update succesfully,

Disk boot failure, insert system disk and press enter"

Dit klopt ook, aangezien de rest niet is aangesloten.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/28, 04:44:26 »
Probleem zo ' n beetje gevonden (hopelijk) waar dit twee dagen geleden niet (?) lukte: Er was iets mis met mijn IDE-schijf maar hij wordt nu weer "gewoon" herkend (?). Waarschijnlijk zat er een jumper los, maar weet dat niet zeker. Ik vertrouw het nog niet helemaal aangezien ik bij beide sata-schijven een klik hoor als ze starten. Volgens mij nooit eerder opgemerkt....


Offline Dave

  • Lid
Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/28, 10:03:15 »
Zo een lekker nachtje doorgehaald zo te zien maar ook een stuk wijzer geworden vwb je pc.
Een klik bij het starten is niet zo vreemd, zolang het maar niet onder het werken gebeurd want dan gaat ie snel overlijden.

Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/28, 11:16:04 »
die klik is inderdaad niet zo raar.
dat hoor je soms als hij de rotatie snelheid "vast zet"


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/01, 03:07:38 »
Zo een lekker nachtje doorgehaald zo te zien maar ook een stuk wijzer geworden vwb je pc.
Een klik bij het starten is niet zo vreemd, zolang het maar niet onder het werken gebeurd want dan gaat ie snel overlijden.


yep, bedankt voor je advies Dave.

Offline Partynoud

  • Lid
Re: Gezocht: iemand met GROTE pc-kennis omgeving Haaksbergen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/01, 03:09:37 »
die klik is inderdaad niet zo raar.
dat hoor je soms als hij de rotatie snelheid "vast zet"

oke, ik raak er nogal snel van in paniek, aangezien in het verleden die klik zorgde voor het overlijden van een boel harde schijven, vandaar...
Even tussendoor: over schijven gesproken: wat zijn in jullie eigen ervaringe uitstekende harde schijven geweest ? (welk merk)