Ondersteuning > Hardware en drivers

Oude HDD gebruiken als externe backup

(1/4) > >>

HWE64:
Ik heb nog een paar goede oude HDD 3,5" 500GB en die wil ik gaan gebruiken voor backup schijven voor data en foto's. Heb in topic https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=109468.0 gelezen dat je problemen kunt krijgen met portable hd's? Daarom wil ik deze HDD's gaan formatteren want ik weet dat er nog een oude distributie en data op staat maar die kan weg. Hoe moet ik dit aanpakken? Met het programma schijven en dan geheel formatteren NTFS?

Rik123:
De extrene HD waar ik nog nooit een probleem mee heb gehad is geformatteerd naar NTFS .  Maar ik wilde geen paniek veroorzaken HWE64..  Niet alle portable hd's zijn slecht.  Ik heb gewoon pech gehad denk ik

HWE64:

--- Citaat van: Rik123 op 2021/09/08, 21:04:43 ---De extrene HD waar ik nog nooit een probleem mee heb gehad is geformatteerd naar NTFS .  Maar ik wilde geen paniek veroorzaken HWE64..  Niet alle portable hd's zijn slecht.  Ik heb gewoon pech gehad denk ik

--- Einde van citaat ---
@Rik123, bedankt voor de snelle reactie. In paniek kom ik zomaar niet zie mijn onderschrift. Jouw verhaal heb ik vaker gehoord. Die portabele hd's zijn daadwerkelijk kwetsbaar. Bij mij is er namelijk in het verleden ook defect geraakt een van het merk WD 1 TB.

Zoals ik schreef staat op die oude nog een distributie op en die is geformatteerd in Ext4. kun je deze dan overschrijven door hem dan NTFS te formatteren  of hoe werkt dat????

Ron:

--- Citaat van: HWE64 op 2021/09/08, 21:29:35 ---Zoals ik schreef staat op die oude nog een distributie op en die is geformatteerd in Ext4. kun je deze dan overschrijven door hem dan NTFS te formatteren  of hoe werkt dat????

--- Einde van citaat ---
Wat ik gedaan heb:
Een externe HD als backup (ik heb er meerdere), deze hebben 2 partities, een 20GB met een werkende Linux, en de rest als NTFS voor data, foto's, enz.
Door die werkende Linux, kan ik altijd een andere PC/laptop gebruiken en toch alles doen, zonder iets te installeren.

Natuurlijk zijn er vele wegen, die naar Rome leiden.............

MKe:
Ik gebruik al jaren 2 externe (passport) HD’s voor mijn backup. Geen problemen. Ze zijn geformatteerd met ext4.

Ik heb hier een NAS. Alle Linux machines hier doen een automatische rsync van hun home naar deze NAS, waarvan ik de inhoud 1x per week sync naar een van de externe drives. Deze drives worden steeds om de beurt gebruikt dus de ene week de ene, de andere week de andere. Af en toe check ik de schijven of ze nog goed zijn. Tot nu toe nooit een probleem.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie