Ondersteuning > Hardware en drivers

WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive

<< < (2/6) > >>

Rik123:
@partyrabbit, ik gebruik ze alleen voor een back-up. Als ik even snel reken dan hebben de twee WD in drie jaar tijd ongeveer 180 min gewerkt ..   een ssd externe schijf zou denk ik veel beter zijn, maar ik moet op de centen letten met een laag inkomen .  Verschrikkelijk balen gewoon, want dit had ik niet verwacht eerlijk gezegd

rico70:
Koop een gewone 3,5" inbouw schijf en stop die in een externe behuizing of zo'n adapter waar zowel grote als kleine HD's in kunnen.

Rik123:

--- Citaat van: rico70 op 2021/09/07, 12:24:21 ---Koop een gewone 3,5" inbouw schijf en stop die in een externe behuizing of zo'n adapter waar zowel grote als kleine HD's in kunnen.

--- Einde van citaat ---

Helemaal waar wat je schreef, zo'n adapter heb ik en HD's uit de jaren  90 werken nog prima,  zonder storing, 40 mb is niet veel tegenwoordig, maar haast  niet kapot te krijgen 

Eén ding is zeker, ik koop nooit meer een kleine Portable External Hard Drive met draaiende schijf

Ronaldus:
Tja. Het blijft lastig.

Een gewone harde schijf houdt zijn data lang vast. Ideaal om af en toe een back-up te maken en dan weer goed op te bergen. Tijdens gebruik vooral niet bewegen - schijven zijn zeer schokgevoelig tijdens gebruik.
Een SSD is super stabiel en ongevoelig voor schokken. Maar deze zijn dan weer wat minder geschikt om langdurig weg te leggen met data. (slechtere data-retentie)

Ik gebruik 2 SSD's om en om als back-up en één ouderwetse schijf buitenshuis die ik af en toe actualiseer (na veel wijzigingen). (+nog een SSD met een VeraCrypt partitie voor mijn W10 pc)

Ik loop niet graag het risico om jaren foto's of documenten en muziek en kwijt te raken.

partyrabbit:

--- Citaat van: Rik123 op 2021/09/07, 12:16:26 ---@partyrabbit, ik gebruik ze alleen voor een back-up. Als ik even snel reken dan hebben de twee WD in drie jaar tijd ongeveer 180 min gewerkt.

--- Einde van citaat ---

Nee dat is inderdaad weinig.
Maar losgekoppeld? Of altijd aangesloten?

Hier ook meerdere pc's, waarover belangrijke bestanden verdeeld worden.
Zo hebben we bv ook nog een pentium laptopje die met Linux Bodhi nog net een beetje draait. Kun je weinig meer mee, máár met zijn 120Gb harddisk (=upgrade) nog steeds leuk om (backup) bestanden op te pleuren. ^-^

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie