Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma of macro  (gelezen 950 keer)

Offline yJi

  • Lid
programma of macro
« Gepost op: 2014/07/10, 13:00:17 »
Is er een programma of macro voor het direct verwijderen van de geschiedenis in browsers zoals firefox en chromium?
Want ik denk dat ik daarom mij email adres moest wijzigen vanwege de vele spam die ik de laatste tijd aantrof bij de binnengekomen mail.
(tenminste dat is wat ze me bij xs4all vertelden)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: programma of macro
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/10, 13:04:29 »
Dat kan gewoon via de instellingen van Firefox. Zet de geschiedenis op 0 dagen en evt. op het automatisch wissen bij afsluiten.

Overigens: spam krijg je toch bijna altijd wel, ongeacht welke mailservice en/of browseropschoning je gebruikt...

Offline Tom

  • Lid
Re: programma of macro
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/10, 13:49:13 »
In de drie jaren dat ik Gmail alleen gebruik ,nog geen 1 x spam gehad.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/10, 13:50:57 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline yJi

  • Lid
Re: programma of macro
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/10, 15:41:41 »
Dat kan gewoon via de instellingen van Firefox. Zet de geschiedenis op 0 dagen en evt. op het automatisch wissen bij afsluiten.

Overigens: spam krijg je toch bijna altijd wel, ongeacht welke mailservice en/of browseropschoning je gebruikt...

Ok bedankt voor je advies verder is spam dus bijna al een verplichting dat te moeten ontvangen...
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: programma of macro
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/10, 15:44:31 »
In de drie jaren dat ik Gmail alleen gebruik ,nog geen 1 x spam gehad.
[/quote

Maar Gmail is toch van Google en toch nooit spam ontvangen...maar op de Google site zoeken is toch ook zijn inkomstenbron. Is Gmail daar dan niet aan verbonden?
Af en toe zoek ik op Google maar meestal op ixquick of op DuckduckGo
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jan11000

  • Lid
Re: programma of macro
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/10, 17:05:35 »
Je mail adres op gmail maken, dit aan iedereen geven/wijzigen.
Dan bij gmail je mail doorsturen naar je provider.
In de toekomst hoef je nooit je mail te wijzigen, alleen het doorsturen naar je provider hoef je te wijzigen.
En ja gmail filtert je mail op rotzooi.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: programma of macro
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/10, 17:20:31 »
En ja gmail filtert je mail op rotzooi.
En op malware >>>>> gmail = een gratis online anti-virus

Re: programma of macro
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/10, 20:20:38 »
Op GMail kreeg ik ook veel spam binnen en bijna niemand heeft mijn e-mailadres. Ook mijn moeder kreeg zo nu en dan spam binnen. Het is dus helemaal geen garantie dat je met GMail spamvij bent. Nu mijn moeder en ik over zijn op Vivaldi ontvangen we niet tot nauwelijks spam meer. Maar dat wil niet zeggen dat dat in de toekomst niet gaat gebeuren. Het kan altijd wel eens gebeuren. Zowel GMail en Vivaldi hebben een goed filter, maar toch kan het gebeuren.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: programma of macro
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/10, 20:27:47 »
Op GMail kreeg ik ook veel spam binnen
Je krijgt wel spam binnen, maarrrrrr, gmail zet het netjes in een mapje, dus heb je er geen last van. 1 x per week of zo dat mapje nalopen is genoeg. De spam wordt automatisch verwijderd na een bepaalde periode (30 dagen). Werkt perfect.

Re: programma of macro
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/10, 21:00:44 »
Op GMail kreeg ik ook veel spam binnen
Je krijgt wel spam binnen, maarrrrrr, gmail zet het netjes in een mapje, dus heb je er geen last van. 1 x per week of zo dat mapje nalopen is genoeg. De spam wordt automatisch verwijderd na een bepaalde periode (30 dagen). Werkt perfect.

Ja oké, maar dat doet Vivaldi ook en volgens mij vele andere maildiensten ook. Niet om GMail ofzo af te raden, alleen om aan te geven aan de TS dat switchen van mailprovider geen spamproblemen oplost. Betere filtering krijgt de TS wel, maar spam blijft, ook al is dat in een spam-map, toch wel binnenkomen. Dat is alles wat ik bedoelde.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: programma of macro
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/10, 21:38:15 »
Betere filtering krijgt de TS wel, maar spam blijft, ook al is dat in een spam-map, toch wel binnenkomen. Dat is alles wat ik bedoelde.
Wat wil je dan? Dat alle spam direct weggegooid wordt?
(is niet handig)

Spam komt namelijk altijd binnen (dat is niet afhankelijk van de provider; your mileage can vary). Het gaat er alleen maar om hoe dat het gefilterd wordt.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/10, 21:43:12 door markba »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: programma of macro
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/10, 21:42:45 »
maar op de Google site zoeken is toch ook zijn inkomstenbron. Is Gmail daar dan niet aan verbonden?
offtopic: Jawel, Gmail is een e-mail dienst van Google (van de zoekmachine) en die zijn aan elkaar verbonden. Google heb je toestemming gegeven je Gmail te lezen en (profiel)gegevens tussen de verschillende diensten uit te mogen wisselen, bijvoorbeeld  voor het personaliseren van je zoekresultaten. Dit alles (natuurlijk) gratis en voor niets en geheel automagisch. :P
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Tom

  • Lid
Re: programma of macro
« Reactie #12 Gepost op: 2014/07/10, 22:02:43 »
Tsja alles heb zijn prijs natuurlijk ,gebruik wel ixquick  als zoek machine.  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: programma of macro
« Reactie #13 Gepost op: 2014/07/11, 01:06:47 »
Spam komt namelijk altijd binnen (dat is niet afhankelijk van de provider; your mileage can vary). Het gaat er alleen maar om hoe dat het gefilterd wordt.

Jeetje zeg, over begrijpend lezen gesproken... Dat is dus precies wat ik probeerde duidelijk te maken.

Tsja alles heb zijn prijs natuurlijk ,gebruik wel ixquick  als zoek machine.  :)

Precies. Naast dat ik Vivaldi prettiger vind dan GMail en DuckDuckGo fijner vind dan Google, doe ik het ook om testcees' reden dat ik die twee gebruik voor resp. mail en zoekopdrachten :)