Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Standaard regel aanpassen in Thunderbird...  (gelezen 352 keer)

Standaard regel aanpassen in Thunderbird...
« Gepost op: 2014/05/08, 14:07:58 »
Ik besef terdege dat dit niet zozeer een aan Ubuntu gerelateerde vraag is, maar op internet kon ik er eigenlijk niets over vinden. En aangezien er hier voldoende experts aanwezig zijn hoop ik dat er iemand bij zit die me het verlossende antwoord kan geven. Want wat is nu het geval? Al ik een binnengekomen e-mail wil beantwoorden, dan krijg je een standaard regel zoals dit:

op 08-05-14 13:33, Rutte, Mark schreef:

Dit is het regeltje die Thunderbird dus zelf aanmaakt bij het reageren op een binnengekomen e-mail. Zelf vind ik dit een beetje slordig en knullig staan. Ik zou liever iets maken in de trant van het volgende:

Op 08-05-2014 om 13:33 uur, Mark Rutte schreef:

Het laatste regeltje oogt wat netter, vind ik persoonlijk. Normaliter pas ik dit bij elk bericht handmatig aan, maar op een gegeven moment krijg je daar toch de balen van. Heeft iemand enig idee waar deze instelling aan te passen is in Thunderbird? Wellicht in de configuratie-editor, maar welke string/boolean/integer is het?  :laugh:

Alvast bedankt weer.  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/08, 14:20:50 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Anco

  • Lid
Re: Standaard regel aanpassen in Thunderbird...
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/08, 14:29:10 »
Welke versie van thunderbird? bij mij doet die namelijk het wel zoals op 2e geeft. Maar als je bij voorkeuren -> geavanceerd -> configuratie-editor kijkt en dan zoekt op reply, komt onder andere volgende te staan: mailnews.reply_header_authorwrote ;  %s schreef, misschien is die bij jou anders, dan zou je um kunnen aanpassen. (wel handig als je even originele waarde opslaat voor mocht het niet willen).

(dit van mij is in thunderbird 24.5.0)

Of ook nog andere makkelijkere manier is weet ik niet..
Linux user #485563

Re: Standaard regel aanpassen in Thunderbird...
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/08, 14:35:52 »
Welke versie van thunderbird? bij mij doet die namelijk het wel zoals op 2e geeft. Maar als je bij voorkeuren -> geavanceerd -> configuratie-editor kijkt en dan zoekt op reply, komt onder andere volgende te staan: mailnews.reply_header_authorwrote ;  %s schreef, misschien is die bij jou anders, dan zou je um kunnen aanpassen. (wel handig als je even originele waarde opslaat voor mocht het niet willen).

(dit van mij is in thunderbird 24.5.0)

Of ook nog andere makkelijkere manier is weet ik niet..

Ja, ik heb dezelfde versie. Maar bij mij krijg ik dus die "slordige" header. Ik ben inmiddels al wat opgeschoten in de conf-editor van Thunderbird. Alleen moet ik nog even kijken hoe ik het datumformaat moet aanpassen. Ik heb liever "08-05-2014" of "08/05/2014" in plaats van "08-05-14".

Ik vond trouwens plots ook nog deze link hierover.

We komen wel ergens. ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Standaard regel aanpassen in Thunderbird...
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/08, 14:53:36 »
Ik heb de regel inmiddels bijna goed. Alleen het woordje "om" tussen de datum en de tijd krijg ik niet tevoorschijn. Voor de rest lijkt het, dankzij de link die ik hiervoor gestuurd had, nog ergens op. Om er één woordje bij te tikken lig ik niet wakker van, dus ik beschouw het als een opgelost draadje.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?