Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice NL  (gelezen 2626 keer)

Offline Math.

  • Lid
OpenOffice NL
« Gepost op: 2006/12/11, 13:52:28 »
Weet iemand hoe ik de nederlandse spelling-check voor OpenOffice kan installeren?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
OpenOffice NL
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/11, 15:57:58 »
Via Synaptic: myspell-nl

Groet, Pjotr.

Offline Math.

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/11, 19:34:52 »
Thnx, die zocht ik. :D

Offline Math.

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/12, 13:48:57 »
Hmm... er zit inderdaad een NL spellings-controle in, maar als ik deze als standaard wil instellen gebeurd er vervolgens niks. :/
Kheb een engelse installatie van Ubuntu, kan het daar aanliggen? Is het ook mogelijk twee verschillende talen op

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
OpenOffice NL
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/12, 14:00:16 »
Citaat van: Math.
Kheb een engelse installatie van Ubuntu, kan het daar aanliggen? Is het ook mogelijk twee verschillende talen op

Offline Math.

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/12, 14:38:21 »
Omdat ik (met name bij errors) wat makkelijker een oplossing via het internet kan vinden.
Maar ik zag dat je bij je inlogvenster/gdm ook bij sessies een andere taal kunt selecteren, dus moet de nederlands naast de engelse taal kunnen draaien lijkt me. :)

Offline siegi

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/12, 16:17:28 »
systeem > beheer > taalondersteuning daar kan je toch meerdere installeren en volgens mij word dan alles voor die de geselecteerde talen geinstalleerd. Dus ook de openoffice spellingscontrole's.


Je kan bv de ene gebruiker in het nederlands laten werken en de andere in het engels.

Offline woteb

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/12, 16:23:31 »
Ik zag zojuist op Tweakers.net dat de versie 2.1.0 uit is (in het Engels en het Duits, maar NL komt er aan). Nu heb ik bij www.ubuntulinux.nl/source-o-matic gekeken of de nieuwste versie ook voor Dapper en Edgy beschikbaar zijn, maar dit houdt op bij Breezy. Eigenlijk zou ik dus die 2.1.0 (als die in het Nederlands verschijnt) willen gebruiken. Toch handmatig installeren?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Dave

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/12, 18:41:23 »
2.04 is het nu bij edgy.
vanwege de aanpassingen is het altijd wat later.

Offline Duckie

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/12, 18:53:13 »
Ik weet wel hoe je het bij de nederlandse versie moet doen, dus moet je dit zelf even vertalen naar het engels.
'Bestand->Assistenten->Nieuwe woordenlijsten installeren'
Dan krijg je een wizard waar je de nederlandse woordenlijst(en) mee kunt downloaden en installeren.

Succes.
____________________________________________

Offline Dave

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/12, 19:26:11 »
ik heb de nederlandse versie en na de installatie van taal zoals Pjotr poste had ik direkt spellingscontrole.

Superhernia

  • Gast
OpenOffice NL
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/08, 22:17:17 »
sorry dat ik hier nu pas op reageer, maar ben ik alleen als ik zeg dat ik de spellingscontrole van openoffice helemaal niet zo goed vind? De dingen die hij fout aanrekent zijn vaak helemaal juist (samengestelde woorden) en andere woorden die hij als correct aanziet blijken achteraf fout te zijn

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
OpenOffice NL
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/08, 23:27:28 »
Citaat van: Superhernia
sorry dat ik hier nu pas op reageer, maar ben ik alleen als ik zeg dat ik de spellingscontrole van openoffice helemaal niet zo goed vind? De dingen die hij fout aanrekent zijn vaak helemaal juist (samengestelde woorden) en andere woorden die hij als correct aanziet blijken achteraf fout te zijn
Klopt. Helaas heb je voor een volledig correcte spellingscontrole betaalde broer Star Office nodig. De spellingscontrole in OO, althans voor Nederlands, is het resultaat van goedbedoeld maar niet altijd even succesvol vrijwilligerswerk. Blijf dus kritisch op de spellingscontrole in OO....

schoappied

  • Gast
OpenOffice NL
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/09, 10:23:57 »
Staroffice kun je 30 dagen op proef nemen. Hoe je moet installeren staat in het onderstaand topic. Alleen kan ik nog niet de update voor elkaar krijgen, dus als iemand er nog naar wil kijken, graag!!!!!!!!!!

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/8838

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
OpenOffice NL
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/09, 10:31:10 »
Volgens mij komt Star Office binnenkort beschikbaar via Click and Run (CNR), de service van Linspire. Canonical en Linspire hebben afgesproken dat op korte termijn, deze zomer dacht ik, de CNR-service wordt opengesteld voor Ubuntugebruikers.

Overigens: als het alleen om de kwaliteit van de spellingscontrole gaat, dan is Star Office wel een dure grap.....

schoappied

  • Gast
OpenOffice NL
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/09, 10:49:57 »

Offline Dave

  • Lid
OpenOffice NL
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/09, 13:57:19 »
Citaat van: pjotr123
Volgens mij komt Star Office binnenkort beschikbaar via Click and Run (CNR), de service van Linspire. Canonical en Linspire hebben afgesproken dat op korte termijn, deze zomer dacht ik, de CNR-service wordt opengesteld voor Ubuntugebruikers.

Overigens: als het alleen om de kwaliteit van de spellingscontrole gaat, dan is Star Office wel een dure grap.....
krijgen we dan ook een winkelwagentje en paypall in synaptic?