Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Unity shell werkt niet meer  (gelezen 637 keer)

Offline Nardon

  • Lid
[Opgelost]Unity shell werkt niet meer
« Gepost op: 2011/11/08, 08:26:49 »
Hallo allemaal, ik heb opeens een probleem met Unity..

Heb er tot vandaag nooit problemen mee gehad, maar nu lijkt het erop dat Unity niet meer wil opstarten. De zijbalk is weg en op de bovenbalk ik alleen het menu zichtbaar. Gelukkig dat ik nog wel een terminal kon opstarten met ctrl + alt + T zodat ik dit kon typen.

Op het forum zag ik dat het misschien aan de Unity compiz plugin kon liggen, maar die staat wel gewoon aan?  ???

Weet iemand waar het aan ligt dat het plotseling uit het niets niet meer werkt? :/

« Laatst bewerkt op: 2011/11/08, 20:58:20 door Nardon »

Offline MKe

  • Lid
Re: Unity shell werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/08, 08:35:14 »
Ik heb dit gehad toen ik Gnomeshell had geinstalleerd en die vervolgens weer verwijderde. Gelukkig was dat op een verse installatie, zodat ik met weinig moeite opnieuw kon installeren. Ik weet echter niet hoe je het moet oplossen.

Offline Nardon

  • Lid
Re: Unity shell werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/08, 09:25:34 »
Hm, ik hoop dat ik het kan oplossen zonder schone installatie.. :P Opzich als laatste redmiddel ga ik dat wel doen, maar dat wordt dan al de tweede herinstallatie sinds de launch van 11.10.. >.>

Maar ik bedacht me net.. ik zag in Synaptic onder dat kopje "Geïnstalleerd (resterende configuratie)" een pakket genaamd fglrx-updates of zo staan.. die had ik ook verwijderd, wat ik altijd doe met de paketten onder dat kopje, deze gaf echter wel een error en leek alsof het een deel van de geïnstalleerde videodriver meenam. Misschien dat het daaraan kan liggen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unity shell werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/08, 10:10:35 »
Probeer eens een reset van unity (tip van hier: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/launch-panel-en-munus-verdwenen-in-ubuntu-(3d)/msg777711/#msg777711)

gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compizconfig-1
rm ~/.compiz-1/session/*
rm ~/.config/compiz-1/compizconfig/config


Offline Nardon

  • Lid
Re: Unity shell werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/08, 20:57:12 »
Thanks voor de reacties! Maar het lag aan de videokaart driver die ik gesloopt had. Heb hem helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren. :P