Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox spelling controle  (gelezen 842 keer)

Offline Dave

  • Lid
Firefox spelling controle
« Gepost op: 2012/10/29, 18:36:28 »
Heb tegenwoordig regelmatig kringeltjes en moet ik de spellingcontrole weer van Engels naar Nederlands zetten.
Soms poosje goed en soms elke dag.
Iemand enig idee waarom dat niet onthouden wordt?



Offline Dave

  • Lid
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/14, 12:43:03 »
Maar eens een schop na 2 weken  :evil:

Offline bad65

  • Lid
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/14, 14:19:27 »
In Firefox??? Of bedoel je in Thunderbird?

Offline Dave

  • Lid
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/14, 14:31:55 »
Nee Mozilla Firefox heet mijn browsersoftware. Met thunderbird en andere software geen probleem
De spellingscontrole gaat steeds weer op engels ipv nederlands en dan krijgt alles een rood kringeltje.
Kun je weer rechtsklikken op zo'n woord om Nederlands te kiezen

alcmaer

  • Gast
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/14, 17:29:09 »
Menu Firefox-> Extra-> Add-ons-> Talen-> Engels uitschakelen dus alleen Nederlands actief houden.
Zo heb ik die ingesteld en dat werkt hier prima.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/14, 17:42:53 »
Als je soms ook eens Engels nodig hebt, is dat niet ideaal, natuurlijk. Bij mij wordt de taalkeuze netjes onthouden. Misschien is het een specifiek probleem met je gebruikersprofiel: probeer eens of het probleem zich ook voordoet op een andere account.

Anders kan je ook eens proberen als volgt: sluit firefox, open bestandsbeheer en druk op Ctrl+h om verborgen bestanden te tonen. Zoek de folder .mozilla en in die folder hernoem je de folder "firefox" naar "firefoxoud".

Start nu firefox terug op: firefox zal opstarten met fabrieksinstellingen. Als nu de taalinstelling behouden is, dan was er een probleem met je oude configbestanden.

Offline Dave

  • Lid
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/25, 18:20:26 »
Menu Firefox-> Extra-> Add-ons-> Talen-> Engels uitschakelen dus alleen Nederlands actief houden.
Zo heb ik die ingesteld en dat werkt hier prima.

Dat nu gedaan.
Afwachten of het de oplossing is.
Voorheen nooit last van gehad ook.

Offline Dave

  • Lid
Re: Firefox spelling controle
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/25, 18:22:03 »
Als je soms ook eens Engels nodig hebt, is dat niet ideaal, natuurlijk. Bij mij wordt de taalkeuze netjes onthouden. Misschien is het een specifiek probleem met je gebruikersprofiel: probeer eens of het probleem zich ook voordoet op een andere account.

Anders kan je ook eens proberen als volgt: sluit firefox, open bestandsbeheer en druk op Ctrl+h om verborgen bestanden te tonen. Zoek de folder .mozilla en in die folder hernoem je de folder "firefox" naar "firefoxoud".

Start nu firefox terug op: firefox zal opstarten met fabrieksinstellingen. Als nu de taalinstelling behouden is, dan was er een probleem met je oude configbestanden.

ga ik naar kijken als het nog steeds zo blijft.
Vast bedankt voor de moeite.