Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hulp bij installatie via wubi!  (gelezen 1854 keer)

kevinn

  • Gast
hulp bij installatie via wubi!
« Gepost op: 2009/01/07, 19:06:27 »
Hallo,

Ik heb enkele problemen met de installatie van ubuntu via Wubi.
Dus in het begin verloopt alles normaal( hij download de iso en checkt die enzovoort...) en dan komt ik op het punt da hij vraagt voor te rebooten. Dus ik reboot en start dan ubuntu op ipv windows xp proffesional. Dan zie ik het tekentje van ubuntu met een laadbalk erondern en hij start te laden. En dan ineens kom ik op een totaal zwart scherm met dit erop:

Loading. please wait...

Busybox v 1.10.2 (Ubuntu 1:1.10.2-lubuntu6) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

(imitranfs)_

En dan kan ik daar vanalle commands intyppen maar daar ben ik ook neits mee :(
Weet er iemand waar het fout zou kunnen zitten en hoe ik het kan verhelpen?

Kevinn

Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/07, 19:32:35 »
Wubi heeft zo zijn nadelen, zoek maar eens op het forum. Kan je beter niet een dual boot maken?
Houdt de twee besturingssystemen gescheiden, is ook niet moeilijker dan Wubi installeren.
Even terug naar je installatie, heb je de cd op fouten gecontrolleerd is een van de opties bij het opstarten van de cd. En heb je de cd op een zo laag mogelijke snelheid gebrand?
En heb je de MD5sum van de site vergeleken met je gedownloade iso?
Dan nog welke versie van Ubuntu heb je en wat voor een PC/Labtop heb je?
Misschien een hoop vragen maar dan kunnen we ook iets gerichter zoeken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 20:46:42 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

kevinn

  • Gast
Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/07, 20:27:03 »
Hierjuist kreeg ik hem aan het laden. Dus verschillenden lijnen tekst rollede over mijn scherm en dan kwam terug het tekentje van ubuntu en begon hij de laadbalk te laden tot plots mijn laptop totaal uitviel. En bij de tweede en derde keer proberen: steeds hetzelfde resultaat:s
Ik heb echt geen idee hoe dit komt ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt met de laptop.
Het is wel al een redelijk oude laptop ma er draait XP op dus moet ubuntu ook geen probleem zijn denkik?

En om op uw vragen te beantwoorden:
Ik heb geen cd gebrand, met Wubi hoeft dit niet, hij download de iso zelf.
Ik heb de iso die Wubi heeft gedownload gecontroleerd met MD5sum en het was de juiste. Dus veronderstel dat het daar neit aan ligt.
De iso die hij gedownload heeft is ubuntu-8.10-desktop-i386
De laptop is (vrije oud) een Intel pentium III Mobile CPU 1000MHz 512MB RAM en er draaid windows XP professional service pack 2 op.

Hopelijk weten jullie hiermee iets meer.
Heeft er al iemand dit voorgehad?

Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/07, 20:33:12 »
Citaat
Ik heb geen cd gebrand, met Wubi hoeft dit niet, hij download de iso zelf.

En waar heb je wubi dan gedownload ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kevinn

  • Gast
Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/07, 20:38:35 »
Ik heb via deze site http://wubi-installer.org/ wubi.exe gedownload.
Wanneer ik dat dan run dan gaat hij eerst de iso zelf downloaden en hem dan ook checken of er geen fouten inzitten.

Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/07, 20:42:46 »
aha owk, dacht dat ie alleen op de Ubuntu cd zat....

sja ?
Als hij blijft hangen in een busy box kan dit van alles zijn...

Jammer dat je geen Ubuntu Live-cd hebt gebrand anders zou je hiervan kunnen booten en eens kijken of die laptop daar wel goed op werkt.

Nouja

Goede nieuws is dat je wubi gewoon kunt uninstallen in windows  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kevinn

  • Gast
Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/10, 10:28:17 »
En om die live-cd te maken, is dat gewoon met nero ofzo die gedownloade iso op cd branden?

Offline vanadium

  • Lid
Re: hulp bij installatie via wubi!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/10, 11:11:04 »
Ik raad je ook aan eens de officiële live CD te downloaden en te branden. Ook vanaf die CD kan je een wubi installatie doen als je wil.

Met de live CD kan je echter ook eens booten vanaf de CD-rom, Ubuntu laden vanaf de CD-rom. Dat laat je toe om te zien of Ubuntu wel draait op je systeem zonder ook maar iets te moeten installeren.

Als dat goed gaat, dan weet je dat je systeem ubuntu aankan en kan je het echt installeren. Je kan het terug via wubi doen, maar met de installatie CD kan je ook een installatie op een aparte partitie overwegen, wat om verschillende technische redenen te verkiezen is boven een wubi installatie.

Hier is de officiële startpagina (http://www.ubuntu.com/), en je kan doorklikken naar "download". Je vind servers in je eigen buurt, en het downloaden zal snel gaan. Dezelfde CD is goed voor alle talen!

Het ISO-bestand moet je inderdaad branden met het programma van je keuze, bijvoorbeeld nero.