Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gevraagd voorbeelden voor phpmyadmin exporteer en importeer  (gelezen 1377 keer)

Offline evarie

  • Lid
gevraagd voorbeelden voor phpmyadmin exporteer en importeer
« Gepost op: 2010/11/08, 21:46:21 »
Vanavond heb ik met google gezocht met verschillende zoekwoorden. Maar ik kom maar niet tot dat wat ik zoek. Ik heb blijkbaar moeite met de juiste zoekwoorden.

Ik wil graag mijn ubuntu op nieuw installeren. Eerst moet ik mijn mysql-databases exporteren naar een bestand. Dit wil ik met phpmyadmin doen. Ik zoek dus met "phpmyadmin exporteer". Maar dat levert niks op.
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de schakelaars die in het vak opties staan, nadat ik op exporteer heb geklikt.
notabene: phpmyadmin is in het nederlands.

Weet jij een url waar newbees iets aan hebben?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/08, 21:52:19 door evarie »

Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline evarie

  • Lid
Re: gevraagd voorbeelden voor phpmyadmin exporteer en importeer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/09, 17:17:28 »
http://www.siteground.com/tutorials/php-mysql/mysql_export.htm

Wel een heel mooi voorbeeld. Maar ik ben nieuwsgierig naar de opties voor het exporteren.
Weet jij per optie waar deze voor zijn bedoeld? Dat wil ik heel graag weten.
Of raad je me een goed boek aan over mysql inclusief phpmyadmin, dat mag ook?
Boeken zijn handig, rustgevend, en je kan er veel in terug vinden. En meestal sneller
dan op internet, vind ik.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/09, 17:19:41 door evarie »

Re: gevraagd voorbeelden voor phpmyadmin exporteer en importeer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/10, 01:12:47 »
Ik werk niet veel met PHPmyadmin, omdat ik niet zoveel meer mer websites en MySQL doe tegenwoordig.
Heb hier alleen nog een servertje met een CMS Joomla install soms online, maar als ik daar mee bezig ben moet ik meestal echt diep graven.
Maar goed daar heb jij niets aan.
Wat ik snel gevonden heb is deze info over de Export opties.
Citaat
6.12 I want to understand some Export options.

Structure:

    * "Add DROP TABLE" will add a line telling MySQL to drop the table, if it already exists during the import. It does NOT drop the table after your export, it only affects the import file.
    * "If Not Exists" will only create the table if it doesn't exist. Otherwise, you may get an error if the table name exists but has a different structure.
    * "Add AUTO_INCREMENT value" ensures that AUTO_INCREMENT value (if any) will be included in backup.
    * "Enclose table and column names with backquotes" ensures that column and table names formed with special characters are protected.
    * "Add into comments" includes column comments, relations, and MIME types set in the pmadb in the dump as SQL comments (/* xxx */).

Data:

    * "Complete inserts" adds the column names on every INSERT command, for better documentation (but resulting file is bigger).
    * "Extended inserts" provides a shorter dump file by using only once the INSERT verb and the table name.
    * "Delayed inserts" are best explained in the MySQL manual.
    * "Ignore inserts" treats errors as a warning instead. Again, more info is provided in the MySQL manual, but basically with this selected, invalid values are adjusted and inserted rather than causing the entire statement to fail.
REF: http://www.phpmyadmin.net/documentation/#faqexport
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline rja

  • Lid
Re: gevraagd voorbeelden voor phpmyadmin exporteer en importeer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/10, 13:09:04 »
Ik gebruik voor zulke klusjes gewoon mysqldump op de commandline.

En mysql om de databases weer te importeren op die nieuwe server.

Zie :

http://www.velikan.net/import-sql-dump-file-to-mysql-database/




Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: gevraagd voorbeelden voor phpmyadmin exporteer en importeer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/30, 20:05:39 »
 - Log in op phpMyAdmin, klik aan de rechterkant op "export".
 - Selecteer alle databases die je wilt exporteren.
 - De meeste vinkjes laten staan (standaardwaarden zijn prima).
 - Onderaan save as file aanvinken.

Klik op Go! :).

Bij een verse install kun je deze databases weer aanmaken door het bestand te importeren dat je nu krijgt. Ik weet geen site die zo al deze opties uitlegt, maar als je een vraag hebt, kan ik die hoogstwaarschijnlijk wel beantwoorden ;)

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!