Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beamer Benq MS510 en Ubuntu?  (gelezen 804 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Beamer Benq MS510 en Ubuntu?
« Gepost op: 2011/12/02, 10:21:52 »
Hoi,

Misschien een domme vraag... maar ik kan nergens het antwoord terugvinden. Ik overweeg de aankoop van een Benq MS510/DLP SVGA 2700ansi 4000:1 beamer - is deze gemakkelijk te gebruiken met Ubuntu 11.10?

Tx!

Re: Beamer Benq MS510 en Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/02, 11:45:05 »
Dat hangt meer af van je grafische kaart en de aansluiting dan van de beamer zelf. Een VGA-, DVI of DisplayPort-aansluiting zou moeten werken. Wat de grafische kaart betreft; NVIDIA zal waarschijnlijk werken, Intel ook. Van ATI weet ik het niet; die levert wel vaker gedoe op.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline chaos7

  • Lid
Re: Beamer Benq MS510 en Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/02, 12:19:59 »
als jou pc of klapjap een vga uitgang heeft die ook functioneert dan doet in principe elke beamer.

maar als jij een hele grote resolutie aanbied via vga dan zal het problemen krijgen met het signaal converteren naar zijn eigen resolutie van 800 bij 600. als je het beeld dan ook nog eens flink opblaast (zeer groot maakt) dan zal je een korrelig beeld krijgen omdat je namelijk de pixels gaat zien. bij de dlp techniek heb je een hele hoge contrast wat dit effect nog eens versterkt.
het apparaat kan een resolutie aan van 1600x1200 en verderop lees ik dat ie het signaal 1080P aan kan, hier heb ik dan ook mijn twijfels bij, omdat het fullhd signaal 1080P een resolutie heeft van 1920x1080.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline tigger

  • Lid
Re: Beamer Benq MS510 en Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/02, 16:43:59 »
De native resolutie is :    800x600. Dit is dus de resolutie die optimaal is voor je beamer. Als desktop is dat niet erg groot, voor films en presentaties kan dit nog wel.
Aansluiten doe je net als een gewone monitor of als tweede monitor. Afhankelijk van je videokaart is dit eenvoudig danwel moeilijker in te stellen (voornamelijk als tweede monitor)
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA