Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meldings gebied (extern) veranderen?  (gelezen 458 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Meldings gebied (extern) veranderen?
« Gepost op: 2020/06/27, 10:40:59 »
Ik heb Xubuntu 20.04 LTS op laptop. Nu heb ik sinds deze week de 20.04 geinstalleerd maar nu heb ik een heel klein pictogram in de werkbalk staan van het wifi signaal. Dit is een meldingsgebied (extern) en mijn vraag is kan ik deze veranderen zodat hij beter zichtbaar wordt (had ik wel bij de 18.04.4). Is dit mogelijk????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Meldings gebied (extern) veranderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/27, 14:57:41 »
Mogelijk biedt dit soelaas: rechtermuisklik  Werkbalk -> Werkbalkvoorkeuren -> Afmetingen -> Rijgrootte (beeldpunten) verhogen, daarmee kun je alle pictogrammen vergroten. Ik heb geen optie kunnen vinden op één pictogram in de werkbalk te vergroten.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

nahjo

  • Gast
Re: Meldings gebied (extern) veranderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/27, 16:15:46 »
Mogelijk biedt dit soelaas: rechtermuisklik  Werkbalk -> Werkbalkvoorkeuren -> Afmetingen -> Rijgrootte (beeldpunten) verhogen, daarmee kun je alle pictogrammen vergroten. Ik heb geen optie kunnen vinden op één pictogram in de werkbalk te vergroten.
Hoeft niet voor de hele werkbalk. Alleen de pictogrammen voor het meldingengebied kan ook ;)
Rechtsklik op het wifi icoontje en kies dan eigenschappen.

Misschien is het kiezen van een ander thema ook een oplossing.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Meldings gebied (extern) veranderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/27, 19:17:04 »
Mogelijk biedt dit soelaas: rechtermuisklik  Werkbalk -> Werkbalkvoorkeuren -> Afmetingen -> Rijgrootte (beeldpunten) verhogen, daarmee kun je alle pictogrammen vergroten. Ik heb geen optie kunnen vinden op één pictogram in de werkbalk te vergroten.
/index.php?topic=108026.0]https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=108026.0[/url]
@Polleke, de pictogrammen hebben een bepaalde grootte afhankelijk natuurlijk van de grootte van de werkbalk en dan wordt dit niet meer om aan te zien.

P.S Ik zit ook nog te klooien met energiebeheer en schermbeheer in
Mogelijk biedt dit soelaas: rechtermuisklik  Werkbalk -> Werkbalkvoorkeuren -> Afmetingen -> Rijgrootte (beeldpunten) verhogen, daarmee kun je alle pictogrammen vergroten. Ik heb geen optie kunnen vinden op één pictogram in de werkbalk te vergroten.
Hoeft niet voor de hele werkbalk. Alleen de pictogrammen voor het meldingengebied kan ook ;)
Rechtsklik op het wifi icoontje en kies dan eigenschappen.

Misschien is het kiezen van een ander thema ook een oplossing.
[/quote]
@nahjo, in dit meldingsgebied kan de eigenschap niet zien. Dan zou het makkelijk zijn. Ik zou wel een starter willen maken maar dan blijft het statisch. Misschien moet ik dit meldingsgebied verwijderen en proberen om een nieuwe te maken maar ik heb ook nog geen pictogram.
Zal wel een moeilijke bevalling worden ;)
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

nahjo

  • Gast
Re: Meldings gebied (extern) veranderen?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/27, 19:58:25 »
Het is niet zo moeilijk.
De oplossing van Polleke gebruik ik op mijn notebook met klein scherm met resolutie 1920*1080 om de werkbalk leesbaar te
houden.
Maar als je rechtsklik op het netwerk/wifi icoon op de werkbalk kies dan niet voor werkbalk maar eigenschappen.

« Laatst bewerkt op: 2020/06/27, 20:05:34 door nahjo »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Meldings gebied (extern) veranderen?
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/27, 20:11:03 »
@nahjo, Ik heb het gevonden. Je moet heel goed zoeken in het meldingsgebied en dan heb je eigenschappen te pakken die je dan kunt vergroten. Bij mij van 22 naar 60. Ik ben ook naar een andere werkbalkomgeving gegaan, van darker naar dark.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Meldings gebied (extern) veranderen?
« Reactie #6 Gepost op: 2020/06/27, 20:15:31 »
@Polleke en nahjo, ik had het meldingsgebied een keer verwijderd en nu kun je aan de lijntjes precies zien welke pictogrammen er bij horen. Ik ben nu tevreden en zal dit topic als opgelost aanmerken.  ^-^
Bedankt voor jullie hulp.
« Laatst bewerkt op: 2020/06/27, 20:17:13 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)