Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird Import werkt niet  (gelezen 489 keer)

Thunderbird Import werkt niet
« Gepost op: 2015/10/05, 20:28:31 »
Ik probeer in Thunderbird (Ubuntu 14) een Import uit te voeren, maar loop dood. Ik lees al eerder op het forum dat iemand hiermee problemen onderindt, maar kan uit de reacties niet opmaken wat ik wel zou moeten doen. Als ik kies voor e-mail importeren krijg ik een scherm waarin ik moet opgeven welk type bestand ik moet importeren, maar hier kan ik niks inkloppen. Wie kan me zeggen hoe ik een stapje verder kom.
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Thunderbird Import werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/05, 21:10:37 »
Wat voor e-mail wil je importeren ? Uit welke mailclient ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Import werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/05, 21:40:03 »
De dialoog die jij daar ziet is wellicht enkel nuttig op een Windows systeem, waar Thunderbird de mail van een ander mailprogramma herkent. Als er geen ander herkenbaar mailprogramma op je computer te bespeuren is, dan kan die dialoog niets. Hier staat wat meer informatie omtrent importeren in Thunderbird http://kb.mozillazine.org/Thunderbird_:_FAQs_:_Migration Als je inderdaad meer informatie geeft, dan kunnen forumleden je wellicht beter helpen.

Re: Thunderbird Import werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/05, 22:51:20 »
Op mijn Ubuntu systeem staat verder geen mail client. Ik heb nog een oud Windows systeem met daarop Thunderbird en een hoop mail. Die mail wilde ik importeren in Thunderbird op Ubuntu. Ik dacht als test een map met mail op USB stick te zetten en die te importeren in Ubuntu, maar kennelijk werkt dat niet zo. De ImportExportTool add-on kan ik op de Windows versie van Thunderbird niet vinden dus converteren naar een mbox bestand werkt ook niet. Door het uitvoeren van de import functie had ik gehoopt uit te vinden wat Thunderbird doet, maar veel is het dus niet. Ik vrees dat ik al die mailtjes op Windows opnieuw moet verzenden naar "mezelf" en onder Ubuntu moet ophalen. Tenzij het ook gemakkelijker kan.
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Offline Nero

  • Lid
Re: Thunderbird Import werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/05, 23:03:34 »
De Import van Thunderbird is bedoeld om mail van een ander programma te importeren. Mail van Thunderbird kan je gewoon copiëren van Windows naar Linux.

https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-gegevens-naar-een-nieuwe-computer-verplaatsen

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Thunderbird Import werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/06, 11:39:02 »
Kort samengevat, in Windows ga naar %AppData% (ingeven in het menu zoekvenster, enter) en kopieer de map Thunderbird.
In Linux, VOOR eerste gebruik van Thunderbird zet deze map in je gebruikersmap en hernoem naar .thunderbird. (Zichtbaar maken met Ctrl+H)
Of zet de inhoud van Thunderbird in .thundebird (overschrijft evt. vorige inhoud)
Start nu Thunderbird, voila een exacte 1 op 1 kopie, inclusief adresboek(en) en wachtwoorden.
Als je IMAP als protocol gebruikt voor je mail, blijven de Win en Linux mail, behalve het adresboek, synchroon lopen.

Je kunt in Thunderbird ook (lokale) mappen toevoegen die je dan (eigenschappen) laat verwijzen naar al bestaande Thunderbird mailbestanden op andere plaatsen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Thunderbird Import werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/08, 21:57:31 »
Helaas, Tunderbird op Ubuntu (T-U) is al in gebruik naast Thunderbird op Windows (T-W). Daar was ik al mee gestopt om na “goedkeuring” van T-U de mail over te zetten. Ik begrijp dat het profiel (xxxxxx.default) uit T-W overzetten tot gevolg heeft dat alle bestaande mail uit T-U wordt overschreven. Dat was niet de bedoeling. Ik wil slechts een enkele map overzetten. Als ik in  de Local_Folders map van T-W een map maak met de naam Testmap met daarin een mailtje, dan zie ik deze terug onder %AppData% met de namen Testmap.sbd (Map) en de bestanden Testmap.msf en Testmap. In bestand Testmap zie ik dan de mail. Die typen bestanden zie ik ook terug in T-U. Met wat geexperimenteer is het dan toch gelukt. Als ik slechts de bestanden Testmap.msf en Testmap (via USB) in de T-U map .thunderbird/yyyyy.default/Mail/Local_Folders kopieer dan wordt bij het opstarten van T-U automatisch onder Local_Folders een map Testmap aangemaakt en is de mail die daarin staat normaal te lezen. Probleem opgelost. Bedankt voor de tips.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/08, 21:59:08 door Cargamel »
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME