Met een databasefile koppelt OOo het ganse document aan één regel van de database. Je zou dus wel 21 keer hetzelfde etiket kunnen krijgen op één blad via mail-merge.
Voor die adreslabels zal ik eerst eens zelf die handleiding volgen.
To be continued.
Edit:
er staan dus een hoop dingen niet in die handleiding...
Je hebt je rekenblad.
Open nu eerst OOo Writer en kies voor Invoegen --> Velden --> Andere ---> Standaardbriefveld.
Dat is de enige mogelijkheid die ik gevonden heb (zullen er wel andere zijn), om allereerst de database te kunnen registreren. In het venster dat nu verschijnt, kun je namelijk kiezen om een database toe te voegen. Je selecteert daar je rekenblad en de tabel.
Sluit die dialoog eens de naam van het rekenblad in het lijstje staat.
Volg nu de gegeven handleiding:
kies nieuw, kies Etiketten (tussenstap "sticker" kwam er niet bij mij), kies merk, kies formaat (L7160 geeft 3x7 etiketten per blad), kies hele, kies synchroniseren.
Op het tabblad "etiketten" vink je aan adres. Staan er al gegevens in dat venster, wis die allemaal. Kies aan de rechterkant voor database, selecteer je zopas geregistreerde rekenblad.
Kies daaronder de tabel, kies daar nog onder de kolom, klik op de naam van de kolom in het uitklapmenu. Met de pijl naar links voeg je die dan in.
Doe hetzelfde voor de andere kolommen. Lig er niet te veel van wakker dat die in een rommelige layout terechtkomen.
Als al je kolommen (velden) erin zitten, kies je voor nieuw document.
Dan kun je het eerste etiket volledig bewerken (layout, volgorde), en met de knop "synchroniseren" doet hij dan in één keer hetzelfde voor alle andere.
Kies nu voor afdrukken, dan vraagt hij of er gekoppeld moet worden, je zegt "ja" en je selecteert nogmaals de database, de tabel en de records. Printen maar.