Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ALDI Tablet.  (gelezen 31207 keer)

ALDI Tablet.
« Gepost op: 2011/12/03, 19:46:52 »
Volgende week is er bij ALDI de 10'' Tablet PC Medion Lifetab MD99000 te koop.
Zie: http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_49/OFF01.SHTML

Is dat wat ???   :rolleyes:
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Wout55

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/03, 19:48:26 »
Ik denk dat er nog wel veel goedkopere gaan komen.  ^-^

Re: ALDI Tablet.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/03, 20:20:15 »
Ik denk dat er nog wel veel goedkopere gaan komen.  ^-^

Die zijn er al. Maar waar baseer jij dit dan op? We praten over high-end hier en dat zal altijd duur blijven (hence the term "high-end").

Hoe dan ook is het een goede tablet van een goed merk voor die prijs :)

sprokkel

  • Gast
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/03, 20:27:31 »
Ik denk dat er nog wel veel goedkopere gaan komen.  ^-^

Die zijn er al. Maar waar baseer jij dit dan op? We praten over high-end hier en dat zal altijd duur blijven (hence the term "high-end").

Hoe dan ook is het een goede tablet van een goed merk voor die prijs :)

Heb je of ervaring op gedaan met deze goede tablet van een goed merk voor die prijs ??

Offline siegi

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/03, 20:33:23 »
Deze prijs komt toch al serieus dicht in de buurt van de samsung galaxy tab en de apple ipad. Deze zitten allebij ongeveer rond de 470 euro.
Ik zou persoonlijk toch opteren voor een samsung...

sprokkel

  • Gast
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/03, 21:08:28 »
Of je wilt echt een Tablet aankopen voor dit geld , ik wacht even jaar en doe het nog even met mijn chinees, Japanse
Wacht eerst ook de ervaringen van deze  A Tablet af, overigens, mochten we geen reclame of dergelijke maken toch, of verwijzingen naar M ..p ???

Offline RikRik

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/03, 21:10:14 »
€ 457,00 voor een iPad 2   Wie de vrede wil bewaren in een gezin moet geen iPad kopen.

sprokkel

  • Gast
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/03, 21:16:12 »
@ RikRik  +10  ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/03, 21:47:17 »
Al die high end tablets zijn veels te duur voor wat ze zijn ,koop dan liever een notebook blijft tenminste je scherm proper. XD
Heb vanmiddag nog met zo een ipod gespeeld vind er geen re... aan voor die prijzen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/03, 22:07:23 »
Al die high end tablets zijn veels te duur voor wat ze zijn ,koop dan liever een notebook blijft tenminste je scherm proper. XD
Heb vanmiddag nog met zo een ipod gespeeld vind er geen re... aan voor die prijzen.

Er zijn 100.000 APPS voor de iPad, sceptisch was een deel van ons gezin, maar zelfs ik moet toegeven, de iPad is helemaal geweldig, en vergeleken met de vele andere merken ben ik nog geen beter model tegengekomen.
Het is veel geld, helemaal waar, maar ik zou de iPad niet willen ruilen met de Aldi medion.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/03, 22:55:33 »
Er zijn 100.000 APPS voor de iPad,
Bij ons heten dat gewoon programma's :lol:
Maar voor Android en voor Ubuntu zijn er ook zulke aantallen.
Alleen zijn de meeste voor Android en voor Ubuntu gratis ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/03, 23:08:47 »
Er zijn 100.000 APPS voor de iPad,
Bij ons heten dat gewoon programma's :lol:
Maar voor Android en voor Ubuntu zijn er ook zulke aantallen.
Alleen zijn de meeste voor Android en voor Ubuntu gratis ............

De meeste APPS die wij gebruiken zijn gratis, grafisch spectaculaire spelletjes en voor mij muziekprogramma ' s die echt niet te vinden zijn in Ubuntu - softwarecentrum. De meeste APPS waar je voor moet betalen kosten minder dan 5€
http://www.apple.com/nl/ipad/built-in-apps/app-store.html
Sinds de komst van de iPad heb ik de computer met Ubuntu bijna voor mij alleen  =D


Offline Wout55

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/04, 09:27:23 »
@Vistaus Als ik de berichten mag geloven en dat doe ik eigenlijk wel dan gaan we volgend jaar richting 200 euro. Dan blijven er natuurlijk de i-producten die volgens mij zwaar overprijsd zijn en eerder een statussysmbool. Maar goed als de eigenaars daar dan gelukkig mee zijn, soit! Ik had eigenlijk van de Aldi een scherpere prijs verwacht. :|

Offline jan11000

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/04, 10:17:41 »
Nadeel van android is, de update's.
Ik hoor vaker dat update's slecht geregeld is, voor telefoons en tablets.
Bijv afgelopen jaar maar 1 update geweest.
Of je koopt een tablet en de laatste update is 7 maanden geleden.
En wie moet de update regelen, de telefoon aanbieder of android of tablet aanbieder.
Pc's hebben elke week update's dus android zou dit ook moeten hebben, dus hier heb ik vraag tekens bij.

Indien ik ooit een tablet zou kopen, dan moet hij windows, android en linux ondesteunen, ik weet dat ze er aankomen. Dan heb je tenminste zelf de keuze wat je wilt.

Re: ALDI Tablet.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/04, 10:35:48 »
(..)
Het is veel geld, helemaal waar, maar ik zou de iPad niet willen ruilen met de Aldi medion.

Hier idem. Mijn 2 zal nooit de deur uitgaan voor een Android-tablet. :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/04, 11:06:56 »
(..)
Het is veel geld, helemaal waar, maar ik zou de iPad niet willen ruilen met de Aldi medion.

Hier idem. Mijn 2 zal nooit de deur uitgaan voor een Android-tablet. :)

@Stefan, ik heb wel eens enkele berichten van je gelezen en ik kreeg de indruk dat je een muziekliefhebber bent. Ik vind GarageBand helemaal geweldig:
http://www.youtube.com/watch?v=E_KYUF6pxR8
Link aangepast
« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 15:47:34 door RikRik »

Re: ALDI Tablet.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/04, 11:22:43 »
@Rik: Mijn HP Touchpad heeft op dit moment de meeste tablet-specifieke apps in vergelijking met Android (iOS heeft er wel meer): http://kneeland.me/2011/10/04/webos-touchpad-beats-android-honeycomb-to-1000-tablet-apps/
En elke dag komen er nieuwe bij in de App Catalog.

@jan: Dat kan al hoor. Ubuntu/Kubuntu Mobile/KDE Plasma Active kan al draaien op verschillende tablets, waaronder de WeTab, de Asus EEE Transformer, de HP Touchpad en de ExoPC (maar er zijn er meer waarop dat kan).
Updates ben ik met je eens. Android zuigt echt daarin. iOS en webOS doet het veel beter op updategebied :)

Re: ALDI Tablet.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/04, 11:36:56 »
@Stefan, ik heb wel eens enkele berichten van je gelezen en ik kreeg de indruk dat je een muziekliefhebber bent. Ik vind GarageBand helemaal geweldig:
http://m.youtube.com/?rdm=4oswhzasz&reload=3#/watch?desktop_uri=http://www.youtube.com/watch?v=E_KYUF6pxR8&v=E_KYUF6pxR8&gl=NL

Ik ben inderdaad een grote muziekliefhebber en een zanger/pianist/organist. We gebruiken in onze 'studio'(geïsoleerde kamer met wat toetsinstrumenten, opnameapparatuur en een iMac, geen echte studio eigenlijk.) GarageBand op de iMac en dat werkt ontzettend intuïtief en fijn voor opnames en bewerking! Garageband op de iPad 2 heb ik niet gedownload omdat de piano's en syntesizers - hoewel ze prachtig gesampled zijn - geen echte pianotoetsen hebben. :)

Offline Wout55

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/04, 12:01:07 »
Ik denk dat de Kerstman dit jaar een NAS gaat brengen. ^-^  Als hebbedingetje is zo´n tablet natuurlijk wel leuk, maar ik denk dat ze goedkoper gaan worden. Ik heb ook al twee jaar een Netbook en ik sjouw die pas sinds kort met de vakantie mee en dan heb je er ontzettend veel aan. Als er tenminste wifi in de buurt is. De smartphone heeft dan duidelijk het nadeel dat het zo vreselijk klein is. Wat ook niet helpt is dat als je ouder wordt de letters steeds kleiner worden.  :evil:

Offline RikRik

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/04, 12:11:57 »
@Stefan, ik heb wel eens enkele berichten van je gelezen en ik kreeg de indruk dat je een muziekliefhebber bent. Ik vind GarageBand helemaal geweldig:
http://www.youtube.com/watch?v=E_KYUF6pxR8

Ik ben inderdaad een grote muziekliefhebber en een zanger/pianist/organist. We gebruiken in onze 'studio'(geïsoleerde kamer met wat toetsinstrumenten, opnameapparatuur en een iMac, geen echte studio eigenlijk.) GarageBand op de iMac en dat werkt ontzettend intuïtief en fijn voor opnames en bewerking! Garageband op de iPad 2 heb ik niet gedownload omdat de piano's en syntesizers - hoewel ze prachtig gesampled zijn - geen echte pianotoetsen hebben. :)

Prachtig  Stefan, alle respect voor mensen die met muziek bezig zijn. Een muzikant zal natuurlijk nooit z'n instrument vervangen door een iPad, inderdaad, te kleine toetsen is een nadeel, op you tube zijn spectaculaire artiesten te vinden die zich uitleven op de iPad met GarageBand. Persoonlijk vind ik het heerlijk om m'n opnames te beluisteren (wel met hoofdtelefoon, niet iedereen kan mijn creaties waarderen  =D) en ik ben onder de indruk van de kwaliteit en mogelijkheden.

« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 15:48:13 door RikRik »

Re: ALDI Tablet.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/04, 15:07:03 »
Hahaha, ja Wout. Ik heb dit jaar mijn netbookje ook meegenomen. Hoewel er alleen in het restaurant wifi was en dus niet in het huisje zelf (heel jammer) was het toch makkelijk omdat we een verslag bijhielden en dan is zo'n netbookje toch handig.
En ja, wij zijn ook niet meer de jongste. En ja, de tablet worden uiteindelijk toch goedkoper en ach, wie weet.

Wel even een goedbedoelde tip aan je: je weet dat je voor nog geen 10 euro een tablet-case kan kopen waardoor je hem ook neer kan zetten alsof het een netbook is en dat je eender welk bluetooth-toetsenbord aan kunt koppelen zodat je ook een echt toetsenbord erbij hebt? :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/04, 15:20:42 »
Wie kan me vertellen wat je met een tablet wel en niet kan doen, als je hem vergelijkt met een laptop/pc.
Bijv film bewerken, dvd's samenstellen naar iso. Of is dit te zwaar voor tablets.

Hoe langzaam is de cpu in vergelijking met een normale cpu.

Want in de voorbeelden zie je alleen website's bedienen, maar voor de rest niks.

Offline bwman

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/04, 15:59:41 »
ik ben toch heel content met mijn android tabje van archos die veel kan meer dan een Apple ipad zoals standaard flash sites bekijken usb poort, geen i tunes nodig om bestanden te verzetten of te verplaatsen.
@Jan video bewerken en dergelijke daar is een pad niet voor gebouwd wel om te internetten, multimedia bekijken beluisteren e mails bekijken,
voordeel van een  pad is de snelle opstart het makkelijke formaat handig voor in die luie zetel.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline RikRik

  • Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/04, 16:05:32 »
Citaat
Wie kan me vertellen wat je met een tablet wel en niet kan doen, als je hem vergelijkt met een laptop/pc.

Het is appels met peren vergelijken. Ik kan wel zeggen, de 1,08GHz-dual-core is razend snel in een Ipad 2
De iPad heeft een enorme aanbod van programmatuur beschikbaar. Video's (ReelDirector €5,99) en foto's (Photoshop expres is gratis) bewerken is allemaal mogelijk.
Om een indruk te krijgen van de mogelijkheden, zie hier:
http://www.apple.com/ipad/from-the-app-store/apps-by-apple/
Nog een voordeel, na de laatste os update is zelfs i tunes niet meer nodig.
http://www.ipadclub.nl/6321/reeldirector-krijgt-update-videobewerking-op-ipad/
Linux format is een tijdschrift die ik lees op de ipad
http://www.linuxformat.com/
Dropbox voor bestandsuitwisseling met Ubuntu  :D

« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 16:40:45 door RikRik »

Re: ALDI Tablet.
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/04, 20:32:15 »
En ook anderen dan de iPad. Zo kan mijn HP Touchpad ook video's bewerken met ... ben even de naam kwijt van de app.
Foto's bewerken kan ik ook met Image Worker Pro voor maar 2,49
Met Zinio (gratis app, service is 5 euro per maand) kan ik tijdschriften lezen in de stijl van hoe je een echt tijdschrift leest.
Met Animate Pro! voor 2,49 kun je prachtige animaties maken.
Plus de 1 GHz dual core-processor is eveneens razendsnel in de Touchpad! :) Evt. kun je hem zelfs veilig en stabiel overklokken naar 1,4 of 1,7 GHz.
Bestandsuitwisseling kan via Nautlius (gewoon via USB verbinden) of met de gratis Box.net-account van 50 GB die je erbij krijgt.
Veel apps beschikbaar ook, hoewel minder dan iOS of Android, maar webOS heeft wel de meeste tablet-specifieke apps. Elke dag komen er ook apps bij.
Patches installeren is ook supermakkelijk en veilig.
Bovendien kun je ook Ubuntu erbij zetten of Android. Of met Splashtop Remote HD kun je je thuiscomputer benaderen (helaas nog geen Linux, maar wel Win of Mac).

Verder is multitasken natuurlijk veruit het beste op webOS! :)
Dus als je veel multitasked en daarbij bovengenoemde apps nodig hebt, dan is de HP Touchpad zeker aan te raden! Anders is een Android-tablet van de bekende makers ook een goede koop :)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 20:44:30 door Vistaus »