Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vlc media player start onnodig op  (gelezen 2446 keer)

vlc media player start onnodig op
« Gepost op: 2010/10/17, 20:11:04 »
Hallo

als ik naar mijn downloads ga door locaties>downloads dan start vlc in eens op. dat gebeurd ook als ik het mapje documenten/videos/muziek en alle andere mapjes aan klik. weet iemand hier een oplossing voor want het is ZO irritant.

mvg Arjan

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/17, 21:57:01 »
Kijk eens onder Systeem>Voorkeuren>Standaardtoepassingen of ergens VLC staat.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/17, 23:45:36 »
heb ik gekeken maar er stond niks over VLC. Maar dit is dus ook niet een veel komend probleem ofzo?

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/17, 23:52:27 »
Niet dat ik weet. Of klik je op een bestand? En opent VLC dan?  Zo niet is het erg vreemd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/18, 00:59:00 »
nee ik ga via locaties naar download maar het mapje verschijnt niet vlc opent zich. ik klik dus geen bestand ofzo aan.
 ???

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/18, 20:20:19 »
Klik eens met de rechtermuisknop op de map downloads, kies openen met...... en kies dan Map openen.
Of heb je het bij alle mappen, dat VLC opent?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/12, 16:18:30 »
Ik heb hetzelfde probleem en alles al geprobeerd zoals in deze topic beschreven. Ook klikken met de rechter muisknop leidt ertoe dat meteen VLC halverwege in een film start bij Video en bij de andere mappen alleen VLC zonder gekoppeld bestand. Wanneer ik VLC verwijder is het probleem opgelost maar wanneer ik het opnieuw installeer duikt het probleem meteen weer op. Ik heb Ubuntu 10.10 AMD 64bit draaien op mijn laptop.
Wie heeft een tip?
Jan van der Werke

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/12, 16:45:30 »
Even een paar plaatjes, staat bij jullie soms openen met VLC ingesteld? Verander dit dan naar openen met Map openen. Doe dit zo wie zo, voor de zekerheid.





« Laatst bewerkt op: 2010/11/12, 16:47:02 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/12, 18:37:17 »
Soms is het zo eenvoudig maar zie je het niet. Bedankt voor de hulp. Het is gelukt. Ik ben alleen niet de eigenaar van deze topic dus kan hem niet als [opgelost] kenmerken.
Nogmaals hartelijke dank voor dit duidelijke antwoord.
Jan
Jan van der Werke

Offline ubfra

  • Lid
Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/17, 20:48:59 »
Hoi.
Ik heb hetzelfde probleem dat VLC opstart, tenminste, als ik het menu Locaties gebruik. Als ik eenmaal Nautilus heb gestart werkt deze verder normaal. Gebruik ik dan toch weer menu Locaties dan wordt VLC gestart. Verwijderen van VLC heeft alleen als effect dat menu Locaties niet meer reageert. Het probleem kan ook niet worden opgelost door de bladwijzers te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Offline petervs

  • Lid
Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/17, 21:19:43 »
Laatst was er een topic waarbij aanklikken via 'locaties' het programma totem opende..
bij jou is het vlc, maar het lijkt er wel op. Misschien heb je wat aan het volgende, waarbij je 'totem' vervangt door 'vlc'
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/totum-opent-bij-openen-map/msg669410/#msg669410
Ubuntu MATE 16.04

Offline ubfra

  • Lid
Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/17, 22:01:49 »
Dank voor de tip. Jammer genoeg lost dit het probleem niet op. De bestandslocatie wordt nu niet meer met VLC geopend maar met Clamtk virusscanner. Dat kan ik in het betreffende bestand (mimeapps.list) niet terugvinden op de betreffende regel.


Re: vlc media player start onnodig op
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/21, 18:43:12 »
Nog even een aanvulling met een plaatje erbij.
Wanneer het probleem zich voordoet (de oorzaak is mij niet bekend) kun je het oplossen door naar Locaties te gaan en daar voor Persoonlijke map te kiezen. Daar staan de betreffende mappen die verkeerd openen. Door met de rechter muisknop op betreffende map(pen) te klikken kun je kiezen voor Openen met en kies daar voor Andere toepassing en kies daar Map openen. Zorg wel dat het vinkje aanstaat bij: Deze toepassing onthouden voor bestanden van type 'map', anders moet je dat steeds opnieuw doen.
Jan van der Werke