Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop  (gelezen 1831 keer)


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/11, 19:14:17 »
Dat had ik al gemerkt in de rc.
Is balen want in de eerste versie kon je het wel doen en dan had je een fijn systeem waar ik wel naar over zou gaan.
Word dus wachten tot iemand het maakt of heel lang bij Windows 7 blijven.

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/12, 19:00:01 »
en dan had je een fijn systeem waar ik wel naar over zou gaan.
Word dus wachten tot iemand het maakt of heel lang bij Windows 7 blijven.

allemachtig....

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/12, 21:49:29 »
Win 8 draait hier goed als je kijkt naar hoe stabiel en snel het is.
Niet te klagen over dat en met een menu zou het een fijn systeem zijn.
Maar ik heb Windows 7 en blijf daar lekker bij tot ik weer iets anders heb.
Mocht Linux straks wel met alle spellen werken die ik dan speel dan word het Linux maar dat zie ik niet zo gebeuren en dus zal ik voor een aantal dingen plus spellen toch windows nodig hebben.

Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/12, 21:56:29 »
Maar we krijgen wel voor eind 2012 Steam plus Gallium3D. Dankzij Gallium3D hebben we straks een 3D DirectX-driver IN Wine waardoor de performance stukken beter wordt :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/12, 22:01:05 »
Maar we krijgen wel voor eind 2012 Steam plus Gallium3D. Dankzij Gallium3D hebben we straks een 3D DirectX-driver IN Wine waardoor de performance stukken beter wordt :)

Als dan mijn spellen werken zonder dat het opstarten langer duurt en alles net als in Windows goed draait zonder problemen om iets werkend te krijgen, dan word het aantrekkelijker om over te stappen naar Linux maar ik moet het eerst zien.
Is nog niet alles opgelost maar zou wel fijn zijn als al je spellen goed werken in Linux want nu is het een ramp.
Counterstrice werkt niet eens naar behoren en die maakt geen gebruik van DirectX

Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/03, 16:32:10 »
Maar we krijgen wel voor eind 2012 Steam plus Gallium3D. Dankzij Gallium3D hebben we straks een 3D DirectX-driver IN Wine waardoor de performance stukken beter wordt :)

Als dan mijn spellen werken zonder dat het opstarten langer duurt en alles net als in Windows goed draait zonder problemen om iets werkend te krijgen, dan word het aantrekkelijker om over te stappen naar Linux maar ik moet het eerst zien.
Is nog niet alles opgelost maar zou wel fijn zijn als al je spellen goed werken in Linux want nu is het een ramp.
Counterstrice werkt niet eens naar behoren en die maakt geen gebruik van DirectX
Jammer, maar dat is niet wat Gallium3D doet.

Gallium3D is een API die het gemakkelijker maakt om graphics APIs voor een driver te schrijven. Hierdoor is het mogelijk voor Wine om rechtstreeks met de grafische driver te communiceren (d.w.z dat de Wine-implementatie van DirectX die er al is Gallium3D kan gaan gebruiken) in plaats van alles naar OpenGL calls om te zetten, wat een serieuze performance-impact kan hebben.

Gallium3D zorgt er dus voornamelijk voor dat 3D-spellen sneller zullen gaan omdat Wine nu direct aan de grafische hardware kan. Het is niet een volledigere implementatie van DirectX, Direct3D of de Win32 API. Dus qua compatibiliteit blijft Wine hetzelfde.

Dat het zo lang duurt om een Wine-programma te starten is omdat alle libraries nog geladen moeten worden. Een keer deze geladen zijn, zou het bij het volgende programma al een stuk sneller gaan. Hetzelfde probleem heb je als je een GTK+-programma op KDE, Mac of Windows wilt draaien, of een Qt-programma op een niet Qt-desktop (zoals Gnome, OS X, Windows, ...). Jij kan misschien Inkscape in een paar seconden starten, hier op Mac, waar X11 en GTK+ nog moeten geladen worden, duurt het een minuut. De tweede keer lukt het echter ook in een paar seconden, omdat de libraries al geladen zijn. Ik weet niet of Linux library preloading ondersteunt (waarschijnlijk wel), maar als je genoeg geheugen hebt zou ik daar eens naar kijken. Een andere oplossing is om een snellere schijf (SSD) te kopen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/03, 17:01:56 »
Ondersteuning kan goed zijn maar als je het niet werkend krijgt dan kan het allemaal nog zo goed werken, bij mij werkt het voor geen meter.
Krijg de meeste spellen niet eens geïnstalleerd en bij de spellen waar dat wel bij lukt is het een hele toer om het werkend te krijgen.
Neem Counterstricke wat al een oud spel is en waar de systeem eisen laag zijn. Dat draait voor geen meter op mijn i7 in Linux en dan heb ik 8 gig ram.
Het is een ellende want zodra het werkt duurt het laden tussen de spellen extreem lang, het beeld heeft de meest vreemde resoluties en als alles goed staat dan is het spel traag. Het lijkt of je op een systeem zit wat te lage systeem eisen heeft voor het spel.
Dat is trouwens het enige spel wat ik speelbaar heb gekregen in linux want alle andere spellen als ze al opstarten crashen gelijk of weigeren iets te doen.

Het is een ellende heel dat wine gebeuren en play on linux en zo.
Bij mij werkt het allemaal voor geen meter.
Met een SSD verbeter ik niet de prestaties om een spel speelbaar te krijgen want veelal is het lange laden niet eens het grote probleem maar het speelbaar krijgen is dat juist wel.

Ik heb het opgegeven en ik zie het niet zitten om een stel SSD's aan te schaffen om al mijn spellen erop te kunnen zetten.
Dan start het wat sneller op maar blijf je met het probleem dat het niet werkt en hoeveel gig ram moet je er in zetten om een oud spel fatsoenlijk werkend te krijgen?
Allemaal heel leuk maar als je niet gewoon een cd erin kunt doen of een installatie van steam kunt doen wat zonder kunstgrepen gewoon de installatie afrond en vergelijkbaar presteert aan Windows en dan niet zo zeer gelijke laad tijden maar wel gelijkwaardige spel ervaring.
Het is een grote ellende en voorlopig blijf ik bij Windows daarvoor waar wel alles probleemloos werkt en makkelijk installeerd en de juiste game ervaring geeft.
Spellen koop ik niet voor Linux omdat ik toch mijn games in Windows draai en overstappen voor games naar Linux gaat voor mij alleen door als ik al mijn spellen zonder kunst grepen kan installeren en gelijke game ervaring geven.
Dit zal niet gebeuren zolang je van Wine afhankelijk bent en ook Steam in linux zal dat niet veranderen voor mijn huidige games.


Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/03, 17:07:47 »
Counter Strike in Wine draaide hier anders perfect (was met 11.10, nog niet met 12.04 getest) en mijn desktop heeft maar een i3 met 6 GB RAM en een nVidia GT230 1,5 GB zonder SSD.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/03, 17:30:45 »
Bij mij op mijn i3 en i7 beide niet en op mijn i3 heb ik 6 gig ram en op mijn i7 8 gig met een ssd.
Bij mij werkt wine zwaar ellendig met al die extra dingen die je moet installeren om maar iets werkend te krijgen.
Het is een ellendig programma dat Wine. Je moet van alles instellen om 1 programma werkend te krijgen en dat is meer werk dan het uiteindelijke installeren van het spel.


 

Offline Bloom

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/03, 20:03:47 »
Misschien is PlayOnLinux iets voor jou?
Of als je er geld voor over hebt: CrossOver.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/03, 21:57:57 »
Playon Linux doet het net zo goed als Wine, niet dus.
En ik heb er geen geld voor over. Waarom voor iets betalen waarvan niet eens zeker is of het werkt en een deel van mijn games staan niet eens in de lijst van ondersteuning.
Tevens werkt het allemaal stukken beter in Windows en zolang dat is ga ik niet zitten klooien met een hoop wazige programma's die de ene keer wel werken en de andere keer niet en tot nu toe slechter werken als ze al werken dan Windows doet.

Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/03, 22:32:36 »
Ik neem aan dat je Counter-Strike: Source bedoelt, en niet de originele Counter-Strike? Zo ja, al eens hier naar gekeken? http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3731

Bovendien ga ik even aannemen dat de rest van jouw systeem correct geconfigureerd is, een hoop van de performance van Wine hangt af van de rest van je systeem. (Grafische kaart, geluidskaart, gebruikte drivers, desktop-omgeving, window manager, ...). Soms ligt het probleem niet aan Wine, maar aan de rest van Linux...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/04, 00:13:31 »
Het ligt meer aan dat Wine soms het videokaart-geheugen verkeerd interpreteert. Via Winetricks (de GUI) kun je de videokaart in Wine forceren naar wat het werkelijk is (met een maximum van 2 GB). Daarna is de performance ook aanzienlijk beter.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/04, 02:14:00 »
Ik neem aan dat je Counter-Strike: Source bedoelt, en niet de originele Counter-Strike? Zo ja, al eens hier naar gekeken? http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3731

Bovendien ga ik even aannemen dat de rest van jouw systeem correct geconfigureerd is, een hoop van de performance van Wine hangt af van de rest van je systeem. (Grafische kaart, geluidskaart, gebruikte drivers, desktop-omgeving, window manager, ...). Soms ligt het probleem niet aan Wine, maar aan de rest van Linux...

Natuurlijk de originele en source maar speel voornamelijk de originele.
Dan nog Unreal en daar hoef je al helemaal niet aan te beginnen want dat werkt niet.
Battlefield 3 net zo en zo kan ik nog wel even doorgaan van wat niet werkt.
Verde staat bij mij alles goed en werken de drivers prima. Heb de aanbevolen drivers voor mijn systeem van Nvidia.
Verder 0 problemen met hardware op dat gebied.
Wine daarin tegen is een ramp. Het installeren gaat nog maar daarna is het een en al ellende.
Doe alles zoals men aangeeft en nog werken veel dingen niet zoals het zou moeten.
Daarom laat ik Wine lekke links liggen.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/04, 02:15:38 door emiel1976 »

Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/04, 10:26:01 »
Unreal 2003 heeft een Linux-installer.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/04, 14:54:21 »
UT niet en dat speel ik juist.
Heb Unreal 3 maar zie het nut niet om die te installeren als ik bij voorhand al weet dat ik voor al het andere terug naar Windows moet en dan ga ik er even voor het gemak van uit dat het naar behoren werkt.
Ik heb eerst gekeken naar de spellen die ik veel speel en dan blijft er niets over van wat speelbaar werkt als het al werkt.

Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/04, 17:26:15 »
Ow, ik bedoelde juist Unreal Tournament 2003... wist niet dat er ook nog een gewone Unreal was.

Wil niet lullig zijn, maar als ik iets van jou heb geleerd dan is het wel dat ik eerst moet controleren vooraleer ik roep dat iets niet zo is dus bij deze kaatst de bal terug ;)
http://www.tuxgames.com/details.cgi?gameref=89&referrer=happypenguin
Alleen wordt ie niet meer verkocht, maar via de gebruikelijke 'downloadspots' kom je hem wel tegen en dan kost het je dus niks.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 krijgt toch geen klassieke desktop
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/04, 21:35:55 »
Mijn lijstje Unreal games.
Unreal Gold
Unreal II: The awakening.
Unreal Tournament Game of the year edition
Unreal Tournament 2004
Unreal Tournament 3: Black edition
Speel voornamelijk UT Game of the year edition.
De eerste 2 eigenlijk niet meer en de andere 2 af en toe. Vind de gameplay van UT nog altijd de beste van de hele serie.
Hoe je het noemt maakt niet uit het is allemaal unreal en er is maar 1 UT.