Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"  (gelezen 8929 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #50 Gepost op: 2014/12/29, 09:14:35 »
[Offtopic]
Bekeuringen van 1-2-3 kilometer te hard van een zeer ervaren beroepschauffeur?
Daar wordt ook niet op geschreven, er gaat van de gemeten snelheid eerst nog een correctie af.
Deze bekeuringen zijn m.i. dan ook volkomen terecht.
Ik ben van mening dat die lieve burger die 20 kilometer te langzaam rijdt een groter gevaar op de weg is.
Wat versta jij onder te langzaam?
In Nederland is geen minimum snelheid (meer), alleen de (kapstok) regel, dat je het overige verkeer niet mag ophouden.
Zelf rijd ik b.v. zelden harder dan 90km/uur, dezelfde snelheid als een vrachtwagen, of een auto met aanhanger.
Het is de kruissnelheid van mijn auto, d.w.z. de snelheid waarop deze het zuinigste rijdt.
Niemand kan mij dwingen, of verplichten, om harder te rijden en dus meer benzine te verstoken.
[/Offtopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #51 Gepost op: 2014/12/29, 12:00:07 »
[Offtopic]
Citaat


Ik ben van mening dat die lieve burger die 20 kilometer te langzaam rijdt een groter gevaar op de weg is.

Wat versta jij onder te langzaam?
In Nederland is geen minimum snelheid (meer), alleen de (kapstok) regel, dat je het overige verkeer niet mag ophouden.
Zelf rijd ik b.v. zelden harder dan 90km/uur, dezelfde snelheid als een vrachtwagen, of een auto met aanhanger.
Het is de kruissnelheid van mijn auto, d.w.z. de snelheid waarop deze het zuinigste rijdt.
Niemand kan mij dwingen, of verplichten, om harder te rijden en dus meer benzine te verstoken.

[/Offtopic]
Niet helemaal waar Ron ??
Op de 'snelweg' mag je niet langzamer dan 70 km/u
Deze regel is er tevens voor dat voertuigen die niet harder kunnen dan 70 km/u niet op de snelweg mogen rijden.

Er zou ook een gevaarlijke situatie ontstaan als jij met 70 rijd en ik met 120 aan kom rijden....

« Laatst bewerkt op: 2014/12/29, 12:02:29 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #52 Gepost op: 2014/12/29, 12:09:39 »
Dus iedereen die in de file staat is in overtreding?  ??? Gelukkig zit het net wat anders: https://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg#Minimumsnelheden

Om weer wat meer on topic te gaan: het spioneren wat op internet gebeurt is meer vergelijkbaar met een ambtenaar die continu met je meerijdt in de auto en precies bijhoudt waar je heen gaat, via welke wegen, hoe hard je gaat enz. Dus niet een losse controle die op 1 plek staat en een momentopname doet.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #53 Gepost op: 2014/12/29, 12:25:14 »
[ErgOffTopic]
Op de 'snelweg' mag je niet langzamer dan 70 km/u
Dan heb je een probleem in de file  :police:
Lees even op de site van de Rijksoverheid, dat het sinds 1994 veranderd is ........
Deze feit is bij de meeste mensen onbekend, wel is het zo, dat op snelwegen alleen voertuigen mogen rijden, die harder kunnen en mogen dan ......
Maar dat is weer een andere discussie.
Edit: aanvulling.
Tot 1990 gold in Nederland een miminumsnelheid volgens het RVV van 1966, en wel:
"Artikel 50a.
Onverminderd het bepaalde in artikel 49 gelden op autosnelwegen buiten de bebouwde kom de volgende minimumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen, andere dan vrachtauto’s en autobussen, zonder aanhanger: 70 km per uur
b. voor motorvoertuigen met aanhangwagen en voor vrachtauto’s en autobussen: 60 km per uur "

In het ‘nieuwe’ RVV 1990 is dit vervangen door eisen die bepalen welke motorvoertuigen wel én welke niet op de autosnelweg mogen en kunnen rijden.
Alhoewel er dus géén minimumsnelheid op autosnelwegen en autowegen in Nederland geldt, is er wel discussie over het opnieuw invoeren hiervan. (In België bestaat het zoals vermeld wel - 70 km)
Edit: aanvulling uit wikipedia.
Hoewel er in Nederland geen minimumsnelheid op de autosnelweg geldt mag men niet zo langzaam rijden dat men het overige verkeer hindert of in gevaar brengt.[8] Ook geldt er een toelatingssnelheid: een voertuig dat niet ten minste 60 km/h kan en mag rijden, mag niet op de autosnelweg komen. In België bedraagt de minimumsnelheid 70 km/h (er is een reeks van uitzonderingen zoals weersomstandigheden, verkeersdichtheid, zicht, etc. bepaald in Artikel 10.1).
« Laatst bewerkt op: 2014/12/29, 12:31:09 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #54 Gepost op: 2014/12/29, 12:47:50 »
"Er zou ook een gevaarlijke situatie ontstaan als jij met 70 rijd en ik met 120 aan kom rijden...."

Als je op de linkerrijstrook rijdt wel ja. Op de rechterrijstrook niet. Vrachtwagens en de meeste bussen mogen niet harder dan 80, dat is maar een klein verschil met 70. Ja tenzij je daar ook een gevaarlijke situatie in ziet, dan heb je natuurlijk gelijk...


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #56 Gepost op: 2014/12/29, 17:44:02 »
Nog even wat on topic nieuws,
Overdreven sensationeel.
Ook kan het volledige HTTPS-systeem, waarmee internetverkeer wordt beveiligd, onder meer voor online betalingen, worden omzeild door de dienst.

Het orginele artikel in Der Speigel heeft het “slechts” over 10 miljoen verbindingen per dag (er zijn dagelijks vele biljoenen https verbindingen).

Ander berichtgeving is hierover terughoudender,
De dienst zou ook https-verbindingen kraken, al is niet duidelijk hoe succesvol die pogingen zijn en of de dienst in staat is om de verbindingen op grote schaal te kraken
De tekst over open source is ook (overdreven) sensationeel.
In het algemeen wordt overigens al langer aangenomen dat open source software lastiger te onderscheppen is door de NSA. Dat komt omdat de broncode van zulke programma's vrij beschikbaar is en dus door iedereen met wat ontwikkelkennis kan worden gecontroleerd op zwakheden of achterpoortjes.

Het gaat er niet om dat “iedereen met wat ontwikkelkennis” de broncode kan controleren op zwakheden. Wat het maar zo eenvoudig. Wel is het lastiger ongemerkt achterpoortjes te verstoppen in de (gepubliceerde) code. Dat was voor mij geen nieuws.
Since anyone can view free and open source software, it becomes difficult to insert secret back doors without it being noticed.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #57 Gepost op: 2014/12/29, 18:10:52 »
Om weer wat meer on topic te gaan: het spioneren wat op internet gebeurt is meer vergelijkbaar met een ambtenaar die continu met je meerijdt in de auto en precies bijhoudt waar je heen gaat, via welke wegen, hoe hard je gaat enz. Dus niet een losse controle die op 1 plek staat en een momentopname doet.

Daar zit het grote misverstand. Het "bespioneren" op internet gebeurd doorlopend over alles. En daar tussenuit worden kenmerken gepikt die intensievere persoonlijke controle omvatten. Zoek maar eens wat info op over echelon en prism.

[Offtopic]
Bekeuringen van 1-2-3 kilometer te hard van een zeer ervaren beroepschauffeur?
Daar wordt ook niet op geschreven, er gaat van de gemeten snelheid eerst nog een correctie af.
Deze bekeuringen zijn m.i. dan ook volkomen terecht.

1-2-3, na meetcorrectie. Dan heb ik het over bekeuringen op de lege snelweg waaronder 's avonds en 's nachts. Dan heb je 126 tot 128 gereden. Poe eej,  :o dan ben je crimineel genoeg om doorlopend gevolgd te mogen worden zeg. Voor de duidelijkheid, een snelheidsovertreding van deze orde is een kleine overtreding. Verre van wegpiraterij. Bij een beroepschauffeur op de snelweg heet dit "doorwerken". De bekeuringen zijn overigens zonder morren betaald, want inderdaad terecht.
Maar waar het om gaat, daarkunnen ze de burger lekker pakken.
En ondertussen doen ze niets terwijl ik criminele zaken mag ondergaan. Poging autodiefstal waarbij de daders genoemd konden worden ("doen we niets mee, je bent toch verzekerd") en een aangifte van zware geweldpleging met verwonding aan ons adres voorzien van keihard bewijsmateriaal was niet aangiftewaardig.
Ze moeten gewoon boeven gaan vangen, en niet de goedwillende hardwerkende burger dwarszitten. En dat zeg ik ze al langere tijd recht in hun gezicht.

Het is niet offtopic. Ditzelfde gaat op voor zowel internet als de snelweg of waar dan ook.
Het wordt mooi gebracht maar in de praktijk komt er niets van terecht. Uiteindelijk wordt de burger aan alle kanten gecontroleerd en vaak onrechtvaardig gepakt, terwijl de echte criminelen (waar het om zou gaan) ongrijpbaar blijven.

Iedereen heeft wel een of meer slechte gewoontes. Wacht maar tot die door gaan wegen in de praktijk.
Dat gebeurt al in het buitenland, en is wachten tot dit hier ook komt. Daar waar het nog niet gebeurd, want het gebeurd al meer dan 10 jaar maar het mag het daglicht nog niet verdragen.
http://www.z24.nl/ondernemen/verkeerde-facebook-vrienden-dan-geen-lening-bij-de-bank-370978
... en zo ook voor werk, verzekeringen, zorg, en ga nog maar door waar dit ons in zal gaan halen.

Hier nog wat persoonlijke onderbouwing ;-)
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87043.msg936707#msg936707
« Laatst bewerkt op: 2014/12/29, 18:26:00 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #58 Gepost op: 2014/12/30, 10:04:49 »
Dat kan dan te maken hebben dat je geen 'betrouwbaar' vast inkomen heb bij dit bedrijf.
Als de banken weten dat je een tijdelijk contract hebt of dat het bedrijf mensen bij regelmaat ontslaat is het logisch dat je geen lening of hypotheek krijgt.

Dit is zowel bescherming voor jezelf als voor de bank die naar zijn centen kan fluiten als jij nix meer kan betalen, zodra de bank het als on-incasseerbaar moet afboeken hebben ze verlies en sta jij de rest van je leven bij het BKR geregistreerd, en dan kan je nooit meer iets lenen.
Geloof me als ik zeg dat de banken over de afgelopen 30 jaar al meer dan 2x de staatsschuld hebben moeten afschrijven, en uiteindelijk zijn we toch allemaal de sjaak omdat we met zijn alle dit geld weer moeten ophoesten.... linksom of rechtsom....

Voor jullie kwam het kut uit dat je niet zomaar geld kreeg maar uiteindelijk was het om jezelf te beschermen.
Dat er dan 1 tussen zit die wel het risico wil lopen en je daarbij een poot uitdraait ?  sja, ?
Banken nemen risico en zo is een paar jaar terug de crisis ontstaan.......

@partyrabbit
Citaat
1-2-3, na meetcorrectie. Dan heb ik het over bekeuringen op de lege snelweg waaronder 's avonds en 's nachts. Dan heb je 126 tot 128 gereden. Poe eej,  :o dan ben je crimineel genoeg om doorlopend gevolgd te mogen worden zeg. Voor de duidelijkheid, een snelheidsovertreding van deze orde is een kleine overtreding. Verre van wegpiraterij. Bij een beroepschauffeur op de snelweg heet dit "doorwerken". De bekeuringen zijn overigens zonder morren betaald, want inderdaad terecht.
Maar waar het om gaat, daarkunnen ze de burger lekker pakken.

Er zijn regels opgesteld wbt de snelheid, als je 100 km/u mag, dan mag je niet harder rijden.
 (nog afgezien van het feit dat het vrij zinloos is in dit kleine land kwa tijdwinst)
Dit is ontstaan omdat er gigantische ongelukken gebeurde en men probeert dat in te perken.
Dat je hiermee de criminele hardrijder niet tegenhoud snappen ze bij de regering niet, daar heb je gelijk in. Want die persoon is toch al vaak zijn rijbewijs kwijt en rijd zonder verzekering al-dan-niet in een gestolen auto rond, en zal zijn nieuw verworven bekeuring toch niet betalen.

Om een beetje tegemoed te komen en omdat alle apperatuur (ook jouw snelheids meter ) 5% afwijking heeft geven ze een paar kilometer cadeau, maar dan het dan prijs schieten is op mensen die de grens opzoeken is natuurlijk lekker meegenomen en vult de staatskas.

Citaat
En ondertussen doen ze niets terwijl ik criminele zaken mag ondergaan. Poging autodiefstal waarbij de daders genoemd konden worden ("doen we niets mee, je bent toch verzekerd") en een aangifte van zware geweldpleging met verwonding aan ons adres voorzien van keihard bewijsmateriaal was niet aangiftewaardig.
Ze moeten gewoon boeven gaan vangen, en niet de goedwillende hardwerkende burger dwarszitten. En dat zeg ik ze al langere tijd recht in hun gezicht.

Als jij dit ondergaan hebt moeten ze de aangifte opnemen, en anders ga je naar een ander bureau toe of zoek je de media op.

Ik ben het wel met je eens dat alle mensen continu op ieder willekeurig moment gevolgd worden en dat alle wat maar afgeluisterd kan worden ook werkelijk afgeluisterd word.
Uiteraard gebeurt dit niet met mensen die met een koptelefoon op hun hoofd alles zitten te beluisteren.
Het gebeurt met computers die alle data door filters halen en de instellingen van het filter bepaald wat interessant is, en of er actie ondernomen moet worden.

Ik blijf erbij dat er niet zomaar spionage software in Linux gestopt kan worden zonder dat dit ooit ontdekt word.
In windows kan dit wel en het zit er ook in, maar dan nog werkt het als een achterdeur die pas geopend werd als ze dit noodzakelijk vonden.

Voor mijn gevoel zeg ik dat die manier van werken wel handig is maar ook achterhaald is, the man in the middle tactiek om op die manier alle dat af te vangen geeft de spion meer dekking en kan hij langer iemand monitoren en zal dus beter werken.

En of we het nu leuk vinden of niet, eigenlijk ben ik ergens diep van binnen ook wel weer gerust dat het kan en gedaan word, zeker met de hedendaagse barbaren die iedereen een kopje kleiner willen maken en van het leven willen beroven....


I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #59 Gepost op: 2014/12/30, 11:18:05 »
@partyrabbit
Er zijn regels opgesteld wbt de snelheid, als je 100 km/u mag, dan mag je niet harder rijden.
 (nog afgezien van het feit dat het vrij zinloos is in dit kleine land kwa tijdwinst)
Dit is ontstaan omdat er gigantische ongelukken gebeurde en men probeert dat in te perken.
Dat je hiermee de criminele hardrijder niet tegenhoud snappen ze bij de regering niet, daar heb je gelijk in. Want die persoon is toch al vaak zijn rijbewijs kwijt en rijd zonder verzekering al-dan-niet in een gestolen auto rond, en zal zijn nieuw verworven bekeuring toch niet betalen.

Om een beetje tegemoed te komen en omdat alle apperatuur (ook jouw snelheids meter ) 5% afwijking heeft geven ze een paar kilometer cadeau, maar dan het dan prijs schieten is op mensen die de grens opzoeken is natuurlijk lekker meegenomen en vult de staatskas.

Het gaat me ook niet om die bonnen. Die zijn zoals ik al zei zonder morren betaald.
Het gaat mij om het kromme in de uitvoering. De simpele bonnetjes wel, maar boeven vangen ho maar.

Privacy is ook wettelijk vastgelegd. Maar die wetten worden aangepast omdat dat "hen" beter uit komt.
Zij kunnen dat. Ik kan de wet niet aanpassen dat "107" gereden mag worden omdat dat mij beter uit komt.
Privacy wordt geschonden. En op een manier dat het simpelweg legaal gemaakt wordt.
Kijk ook maar eens hoe het patientendossier door onze strot geduwd is. Het zou niet door gaan als er teveel weerstand was. Nieuw plan gemaakt waarbinnen weerstand niet meer telt, en hoppa, patientendossier is er. Privacy kan geschonden worden.

Citaat
En ondertussen doen ze niets terwijl ik criminele zaken mag ondergaan. Poging autodiefstal waarbij de daders genoemd konden worden ("doen we niets mee, je bent toch verzekerd") en een aangifte van zware geweldpleging met verwonding aan ons adres voorzien van keihard bewijsmateriaal was niet aangiftewaardig.
Ze moeten gewoon boeven gaan vangen, en niet de goedwillende hardwerkende burger dwarszitten. En dat zeg ik ze al langere tijd recht in hun gezicht.

Als jij dit ondergaan hebt moeten ze de aangifte opnemen, en anders ga je naar een ander bureau toe of zoek je de media op.
Tjah. Zo makkelijk werkt dat niet. Ik weet niet of jij het weet, maar van de overheid win je het niet.
Ze moeten aangifte aannemen ja. Maar het wordt simpelweg geweigerd (zware mishandeling met letsel). En als er al aangifte opgenomen wordt komt er niets uit (autodiefstal).
Eindresultaat: ze hebben de taak om ook mij als burger te beschermen, maar dat verdommen ze. Ondertussen wel lekker treiteren met bonnetjes om verwaarloosbare overtredinkjes.

Dus media erbij halen om met een hoop heisa aangifte voor elkaar te krijgen waar uiteindelijk toch niets mee gedaan wordt???
Klacht indienen die uiteindelijk ongegrond verklaard wordt?
Om uiteindelijk als een klokkenluider behandeld te worden?? Klachten indienen tegen agenten, die je daarna voor elk wissewasje gaan bekeuren?

Het lijkt allemaal mooi geregeld, maar in de praktijk komt er niet zo veel van terecht.
Nee laat maar.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/30, 11:22:19 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #60 Gepost op: 2014/12/30, 11:27:37 »
In ons geval niet. Hij had een vast contract en een normaal inkomen. Alleen het bedrijf stond niet al te goed te boek, maar dat waren meer vooroordelen omdat de broer van de eigenaar ook een eigen bedrijf had, en die was niet helemaal koosjer.

Dus de broer was niet goed, dus de overige familie dan maar ook niet. :o

Hahaha, ja leuk. Wij hadden onlangs ook zoiets.
We konden bij een grote webwinkel niet bestellen met acceptgiro. Betaling moest vooraf .... omdat de buurt te boek stond als slechte betalers.
Dat geeft je meteen een héél ander beeld van al die buren, grotendeels wonend in vrijstaand en 2onder1-kappers.  :evil:

Vaak was het inderdaad al zo. Maar de techniek maakt het steeds makkelijker om nog meer over je te weten te komen, waardoor het steeds vaker invloed zal gaan hebben.
Met wat pech sta je een keer op de foto waarbij je om de fotograaf zijn handen vrij te geven even zijn wiskey vast houdt, en voor je het weet wordt je aanvullende verzekering geweigerd omdat je ongezond zou leven.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #61 Gepost op: 2014/12/30, 14:43:32 »
Ik weet niet of jij het weet, maar van de overheid win je het niet.
Toch wel ......
Het UWV heeft mij al een excuus brief gegeven, diverse gemeenten moeten hun website aanpassen, om aan de wettelijke eisen te voldoen, en ondertussen liggen hier alweer een paar WOB verzoekjes te wachten op 2015 :lol:

Deze week nog een leuke mededeling gekregen, de gemeente (B&W en Gemeenteraad) hadden een paar jaar geleden besloten, dat voor bezuiniging verkeersborden ook alleen aan de linkerkant van de weg mochten staan.
Helaas voor de gemeente is de wet anders, en zijn verkeersborden aan de linker kant van de weg alleen gelding voor de linker rijbaan, borden rechts van de weg alleen voor de rechter rijbaan en voor de overige rijbanen moeten de borden er boven worden geplaatst.
Hier zijn slechts een paar uitzonderingen bij mogelijk, die ook weer wettelijk omschreven staan.
Gewoon even de overheden wijzen op hun eigen regels .........

De politie handelt bijna alleen in opdracht, wanneer je andere opdrachten naar de politie wilt, dan zal je de politiek moeten bewerken ..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #62 Gepost op: 2014/12/31, 10:10:47 »
Tjah. Zo makkelijk werkt dat niet. Ik weet niet of jij het weet, maar van de overheid win je het niet.

Ik weet er alles van... geloof me..  =D

De regering is nog corrupter als dat menigeen denkt, ze rotzooien maar net zoals het hun uitkomt, een wet word na een paar jaar net zo makkelijk van tafel geveegd en verandert als een kop koffie drinken, ook al is het Europees geregeld of strafbaar wat ze doen, denk ff aan de Old Timer wet die al 4 x verandert is...

Hoogte van salarissen worden zogenaamd al jaren geregeld, hoe heette het ook al weer? owja Zalm Norm.....??
Herstel de balkellende norm..

Nu weer word de beperking van de top salarissen uitgesteld, reden ? te kort dag, maar onze zorgtoestand ff in een paar maanden naar de gemeente pleuren waardoor iedereen zorg gaat mislopen kan wel ?
De echte reden is als het kabinet struikelt komend jaar zit schippers goed want die gaat meteen daar werken waar nu de topinkomens niet gekort zijn, dus aan eigen hachje werken.
enz enz enz enz

Citaat
Dus media erbij halen om met een hoop heisa aangifte voor elkaar te krijgen waar uiteindelijk toch niets mee gedaan wordt???
Klacht indienen die uiteindelijk ongegrond verklaard wordt?
Om uiteindelijk als een klokkenluider behandeld te worden?? Klachten indienen tegen agenten, die je daarna voor elk wissewasje gaan bekeuren?

Het lijkt allemaal mooi geregeld, maar in de praktijk komt er niet zo veel van terecht.
Nee laat maar.
En schrijf gewoon emails naar de regering bijv. richting Ivo Opstelten als jouw klacht valide is dan word er iets aan gedaan en de desbetreffende diender word geschorst of ontslagen bij excessen.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/01, 11:26:27 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline RikRik

  • Lid
Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #63 Gepost op: 2014/12/31, 10:22:48 »
@gandyman, je bedoelde de Balkenende norm, Zalm is van de Euro
 
Citaat
;Hoogte van salarissen worden zogenaamd al jaren geregeld, hoe heette het ook al weer? owja Zalm Norm....
.

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #64 Gepost op: 2014/12/31, 13:03:50 »
Ja,als het aan Zalm had gelegen was die er nooit gekomen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #65 Gepost op: 2014/12/31, 13:16:41 »
@gandyman, je bedoelde de Balkenende norm, Zalm is van de Euro
.
Hahahahahaha. Je bedoeld die balkenende-norm waar meneer balkenende zelf inmiddels ver boven zit met zijn salaris? =)
http://nieuws.nl/algemeen/20140823/balkenende-ver-boven-balkenendenorm/
Ze kunnen het allemaal zo geloofwaardig brengen. :P

En schrijf gewoon emails naar de regering bijv. richting Ivo Opstelten als jouw klacht valide is dan word er iets aan gedaan en de desbetreffende diender word geschorst of ontslagen bij excessen.

Nee laat maar.
Het is toch de belachelijk dat ik voor mijn kleine recht (simpel aangifte) naar den haag zou moeten.
Daarnaast heb ik ervaringen op velerlei gebied waardoor het ondoenlijk zou zijn daar elke keer op dat hoog niveau werk van te maken. Dan kan ik nu al een keer of 4-5 de ombudsman inschakelen. Dat je daar zoveel energie in moet steken terwijl het eigenlijk "allang geregeld is" want je zou gewoon aangifte of klachten moeten kunnen doen en die zouden eigenlijk gewoon netjes afgehandeld moeten worden.
Al vaker vocht ik zaken uit op hoog niveau, en hoe hoger het niveau hoe valser er strijd wordt.
Nee laat maar. Laat mijn leventje maar zo lang als mogelijk stabiel. Dat is me ook wat waard. Ik wacht geduldig tot de boel een keer echt uit de hand loopt en dan doe ik mijn volledige verhaal. Dan met media en alles erbij. Reken maar dat dan de poppen aan het dansen zijn. 8-)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/31, 13:20:03 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: "Onderzoekers ontdekken spionagevirus voor Linux"
« Reactie #66 Gepost op: 2015/01/01, 11:28:24 »
@gandyman, je bedoelde de Balkenende norm, Zalm is van de Euro
 
Citaat
;Hoogte van salarissen worden zogenaamd al jaren geregeld, hoe heette het ook al weer? owja Zalm Norm....
.

Ik bedoelde idd de balkenende norm, ....   :o

Aan de andere kant hanteren ze wel de Zalm norm.......  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D