Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iphone  (gelezen 236 keer)

Offline Renee58

  • Lid
Iphone
« Gepost op: 2017/02/07, 17:38:04 »
Iphone en xubuntu ( nieuwste versie) kregen een update en als ik nu mijn Iphone aansluit dan krijg ik dit als melding  gphoto2://[usb:002,005]/store_00010001 .
En hij hoort dcim aan te geven.
Voorheen kon ik de telefoon nog aansluiten bij mijn man zijn computer die heeft ubuntu ( nieuwste versie) , maar dat gaat ook niet meer.
Een vriend van mij heeft lang geleden iets op mijn pc gezet en toen werkte het wel.
Maar nu met de update naar de nieuwste versie niet meer.
Graag hulp :)

Offline Renee58

  • Lid
(opgelost) Re: Iphone
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/27, 11:38:15 »
Een vriend van mij heeft me geholpen met dit. Inloggen op icloud , foto aan klikken , dan op wolkje met pijltje klikken en dan download hij de foto op jpg formaat.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Iphone
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/27, 13:42:50 »
Hallo Renee,

Dat gphoto2://[usb:002,005]/store_00010001 ken ik wel. Dat is de reactie op een bepaalde opdracht van het programma gphoto2. Maar dat zal je dan toch eerst geïnstalleerd moeten hebben.

Ik kreeg een soortgelijke vraag via de email en heb toen gezocht voor een oplossing. Kijk eens hier: http://www.libimobiledevice.org/ Het programma zit in de softwarebibliotheek van Ubuntu, maar zo te zien is het wel een terminalprogramma.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021