Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF ondertekenen met mijn e-id  (gelezen 1169 keer)

Offline mhweb

  • Lid
PDF ondertekenen met mijn e-id
« Gepost op: 2014/04/13, 10:22:55 »
Ik wil mijn btw aangifte doen via intervat. Inloggen op de website met mijn eid is geen probleem.  Het xml bestand uploaden lukt ook. Nu moet ik dit nog digitaal ondertekenen.   Ik klik op de knop verder... en de pdf opent niet in het browservenster.
Ik krijg de mogelijkheid het document te downloaden, dan ondertekenen in pdf reader en dan te uploaden naar de server. 
1;  eigelijk zou ik het gewoon in de browser willen laten opengaan en zo digitaal ondertekenen...
2; als ik het download en opsla, daarna open en wil ondertekenen kan de pdf reader mijn digitale id niet vinden.

Ik heb dus een beetje hulp nodig bij het in orde brengen van mijn instellingen denk ik.

Re: PDF ondertekenen met mijn e-id
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/13, 11:42:03 »
Welke webbrowser gebruik je? Want Firefox en Chrome(ium) hebben een PDF-lezer ingebouwd dus die zou het gewoon moeten oppakken.

Offline mhweb

  • Lid
Re: PDF ondertekenen met mijn e-id
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/13, 13:36:44 »
Inloggen op de website met mijn digitale id lukt op beide, chrome en firefox
Ik heb Firefox, maar krijg een melding dat deze versie ( 28.0 ) niet meer het tekenen in pdf ondersteunt.  Ik weet niet wat ik moet doen om terug een versie ouder dan 22 geinstalleerd te krijgen.
Chrome heb ik daarnet even geinstalleerd en krijg daar net dezelfde melding in. De versie is te nieuw. ( op de site van google is er maar 1 chrome versie voor ubuntu 64 bit te vinden.)
Als ik het gedownloade document digitaal wil ondertekenen met mijn id kaart in de lezer wordt de handtekening niet gevonden. ik heb al eens in de instellingen gekeken maar wat ik vond ivm handtekeningen lijkt niet te werken, Blijf foutmeldingen krijgen.

Kan ik de versie van firefox die ik heb inruilen voor een oudere?