Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluid in 9.10 doet het wel  (gelezen 760 keer)

Offline Wiljon

  • Lid
geluid in 9.10 doet het wel
« Gepost op: 2009/11/18, 17:39:26 »
Voor de verandering van topic(ipv geen geluid in 9.10), hij doet het wel maar:

Ik heb een Fujitsu Siemens Pi1536 met een Realtek High Definition Audio kaart (ALC885)

Deze heeft het in 8.04,8.10 en 9.04 gedaan dmv in de alsa-base.conf onderaan neer te zetten:
options snd-hda-intel model=3stack-dig
en dan opnieuw op te starten. Hierna kan je met de "master" het algemene geluid regelen en met de "surround" de volume regelen van de laptop speakers.

De manier om het in 9.10 te laten werken is om in de alsa-base.conf hetzelfde onderaan te zetten.
Hierna doe je een: sudo alsa force-reload
Hierna kan je dmv de "master" weer alles regelen en met de "surround" weer het geluid te regelen van laptop speakers.
Alleen als je de 9.10 weer opnieuw opstart dan heb ik weer helemaal geen geluid.

Hoe krijg ik dan wel weer geluid. Door de alsa-base.conf weer te wijzigen naar normaal, een force-reload en dan weer de regel erin te zetten en weer een force-reload te doen.

Dus mijn vraag aan jullie, kan ik op een manier dit vast zetten of zijn er andere manieren om dit goed te laten werken?
Alvast bedankt, Wiljon

Offline Wiljon

  • Lid
Re: geluid in 9.10 doet het wel
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/20, 10:36:08 »
En anders een soort "Batch" bestand die ik kan uitvoeren elke keer dat ie opstart?

Offline Wiljon

  • Lid
Re: geluid in 9.10 doet het wel
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/20, 14:28:03 »
Uiteindelijk heb ik het gevonden.

T'was dus gewoon het deinstalleren van Pulseaudio in Synaptic.
Nu geeft hij alleen nog steeds aan dat ik een ALC889 heb, maarja tis niet anders.