Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muisaanwijzer verdwijnt  (gelezen 1508 keer)

Muisaanwijzer verdwijnt
« Gepost op: 2014/02/05, 14:05:56 »
Ik heb een beetje een raar probleem. Het is gekomen door de laatste update of het is mij nog niet eerder opgevallen. Als ik de muisaanwijzer verplaats naar de rechterkant van het scherm dan verdwijnt die, verplaats ik hem dan weer naar links dan komt die aan de andere kant van het bureaublad weer uit. Andersom is het niet zo (dus verplaatsen naar de linkerkant). Hetzelfde gebeurd als ik hem naar onderen doe, dan verdwijnt die ook en komt die ook aan de linkerkant er weer uit. Is dit een bug binnen Ubuntu of ligt het aan de instellingen.
De muis is een logitech mx 510 maar hetzelfde gebeurd met mijn razer copperhead. Ik heb al geprobeerd om een van de twee te gebruiken, maar dit hielp niet.

Re: Muisaanwijzer verdwijnt
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/05, 14:10:28 »
Hallo, dat is volgens mij een instelling. Kijk eens bij Instellingen - Vensterbeheerder. Los je het daarmee niet op, dan even verder zoeken bij Instellingen.

Re: Muisaanwijzer verdwijnt
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/05, 14:36:00 »
Kom er nog niet echt uit, ik heb bij compiz instellingen binnen het vensterbeheer gekeken, maar kan niet echt zien wat ik moet veranderen. Het is net of de muis doorgaat op het 2e bureaublad en als die teruggaat dan uitkomt aan de linkerkant van het 1e bureablad. Hier staat de werkbalk op automatisch verbergen (ik heb het cairodock, dus gebruik ik de werkbalk niet), als ik die op niet verbergen zet dan gaat de muis wel naar het 2e bureaublad maar komt dan weer terug op de plek waar die het 1e bureaublad verliet.

Re: Muisaanwijzer verdwijnt
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/06, 15:42:34 »
Lijkt te maken te hebben met de videodrivers, die zijn laatst opgewaardeerd naar amd propriety fglrx drivers (experimental beta). Ik had hem eraf gehaald waarna de resolutie terugging naar iets van 1200 x 800 ofzo waarna de muis het normaal deed. Nu dus zien dat ik die drivers helemaal eraf gooi en andere drivers erop doe. Nog meer mensen met problemen die veroorzaakt worden door die amd drivers?

Re: Muisaanwijzer verdwijnt
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/06, 17:23:25 »
Voor diegene met dit probleem. Het waren inderdaad de amd fglrx drivers, na verwijdering ervan de binair x-org driver in het software centrum geinstalleerd, daarna wilde Ubuntu aanvankelijk niet opstarten, maar in de recovery mode de pakketten laten herstellen, hij vroeg om een upgrade waarna alles het weer doet en het muisprobleem verholpen is. De les die ik weer eens geleerd heb (en altijd wel zal moeten leren) is don't try to fix what isn't broken.

Re: Muisaanwijzer verdwijnt
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/07, 16:03:51 »
don't try to fix what isn't broken.
Leer je wel van hoor! Gewoon veel proberen en als het echt uit de hand loopt snel even herinstalleren vanaf nul. :)

Re: Muisaanwijzer verdwijnt
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/07, 19:11:00 »
Het is inderdaad leerzaam. De problemen waren toch niet voorbij, ubuntu startte steeds niet door (bleef hangen in allerlei foutmeldingen en een paars scherm). Uiteindelijk de hele boel geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd, nu doet alles het weer. De foutmelding had iets te maken met een broken pipe oid.