Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu is langzaam en nog een probleem  (gelezen 2371 keer)

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Gepost op: 2008/04/05, 14:32:46 »
Ubuntu is langzaam en ik heb geen idee waarom.
ik kijk in systeem beheer en hij geeft aan dat hij maar 14% gebr. en toch is hij langzaam...

en een ander probleem is dat ik niet upate's kan downloaden want hij kon de server niet vinden ofzo


hoe kan dit?

Speedboy

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/05, 14:42:50 »
Citaat van: dedafmonteur
Ubuntu is langzaam en ik heb geen idee waarom.
ik kijk in systeem beheer en hij geeft aan dat hij maar 14% gebr. en toch is hij langzaam...

en een ander probleem is dat ik niet upate's kan downloaden want hij kon de server niet vinden ofzo


hoe kan dit?
Wat voor systeem heb je? (cpu, ram, grafische kaart, ...)

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/05, 15:03:21 »
cpu: 2,4 GHZ
RAM 2gb
grafisch: 2x 512 mb SLI enabled

ik heb een progje en nu gaat het weer goed
maar hoe kan ik opstarten sneller laten gaan?


en ik kan geen updates of iets meer downloaden hij zegt dat hij: archive.ubuntu.com niet meer kan vinden

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/05, 15:14:55 »
Citaat van: dedafmonteur
en ik kan geen updates of iets meer downloaden hij zegt dat hij: archive.ubuntu.com niet meer kan vinden
kun je eens de inhoud van het bestand /etc/apt/sources.list hier posten?

Offline anko

  • Lid
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/05, 15:15:15 »
Citaat van: dedafmonteur
ik heb een progje en nu gaat het weer goed
maar hoe kan ik opstarten sneller laten gaan?
Anderen hebben misschien ook baat bij dat progje. Wat is dat?
Het is prettig als de oplossingen van problemen ook op het forum gemeld worden.
Dan hebben anderen er ook wat aan.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/05, 15:20:15 »
@ anko: het probleem is dat ik geen idee heb hoe het heet, als je me kan vertellen hoe ik net geinstalleerde software kan zien post ik hier hoe het heet.

UPDATE: ik heb de beta 8.04 en heb  alles geupdate, ik had al geen WLAN (geen idee waarom) en heb nu ook geen lAN meer. ik word hier onderhand een beetje ziek van!

Offline lizardman

  • Lid
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/05, 15:53:16 »
Citaat van: dedafmonteur
@ anko: het probleem is dat ik geen idee heb hoe het heet, als je me kan vertellen hoe ik net geinstalleerde software kan zien post ik hier hoe het heet.

UPDATE: ik heb de beta 8.04 en heb  alles geupdate, ik had al geen WLAN (geen idee waarom) en heb nu ook geen lAN meer. ik word hier onderhand een beetje ziek van!
In Synaptic kun je bij Bestand->Geschiedenis  alles terugvinden wat je gedaan hebt.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/05, 20:24:39 »
ik heb de beta 8.04 en heb  alles geupdate, ik had al geen WLAN (geen idee waarom) en heb nu ook geen lAN meer. ik word hier onderhand een beetje ziek van!, hoe komt dit?

Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/05, 20:32:31 »
had je 7.10?... En hoe draaide Ubuntu toen?
8.04 is nog steeds niet geschikt voor een stabiel systeem..  nog 19 dagen!!
Er vinden nog allerlei aanpassingen plaats...

hosti

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/05, 23:28:38 »
boi, hier loopt-ie super vlotjes. 'k denk dat -ie problemen heeft met de wireless (dan gaat dat systeem idd traag, kan ik van meespreken) en z'n lan.... Dat moet eerst uit de wereld geholpen worden.

Wat zegt systeem -> beheer -> netwerk?

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/05, 23:50:06 »
@ maarten: ik heb SLI en dat ondersteudn alleen 8.04 ookal zegt hij dat mn grafische kaarten geen drivers hebben heb ik toch beeld.

hoe kna ik ubuntu tunen?

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/05, 23:51:16 »
Citaat van: hosti
Wat zegt systeem -> beheer -> netwerk?
nouw, mn andere pc's draaien op windows en eerst deed lan t wel en opeens niet meer.
wlan is er nooit geweest zijn geen drivers voor is echt wazig

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/06, 14:07:35 »
UPDATE:

ik heb ubuntu opnieuw er op gezet en alle update's geinstalleerd en ik krijg wat eror's.

1: failed to initialize HAL (wat is dit?)

2: ik had al helemaal geen WLAN (driver probleem) maar nu is mijn LAn ook uit terwijl de kabel gewoon is aangesloten :S

3: ik krijg een of andere GNOME crash melidng

4: als ik ubuntu opstart moet ik elke keer kiezen welk besturings systeem ik wil (ubuntu/ubuntu recovery/ ubuntu met mem stest en nog wa meer) kan dat niet weg?

ik snap er niks van, ik heb alleen update's er op gezegt.

btw, dit is de beta 8.04

bedakt alvast!

Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/06, 14:43:20 »
Je hebt Ubuntu niet volledig opnieuw geïnstalleerd, maar naast een bestaande installatie gezet, vandaar dat je een keuze menu krijgt.
8.04 is nog steeds beta... dat wil dus zeggen nog niet stabiel! Er kan dus nog van alles fout gaan.

Probeer echt 7.10 of wacht anders even de definitieve release..

welke netwerkkaarten gebruik je?

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/06, 19:39:58 »
WLAN: airgo AGN 300
modem: geen idee maar doet het weer

Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/06, 19:48:22 »
@ Dedafmonteur,

Je hebt problemen met een beta en daar wordt je ziek van?
Ga dan geen beta draaien. Behalve als je het leuk vind om problemen te krijgen en het kicken vind om ze op te lossen.

Niet onaardig bedoeld hoor :-)
Er is trouwens een draadje speciaal voor de Hardy beta ondersteuning - dit teneinde de problemen daarmee niet te verwarren met 7.10 problemen:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21533

Succes met de beta.
Mijn advies: wacht op de stable versie..... ;-)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/07, 13:23:43 »
Ik had in een eerdere post van de Dedafmonteur gelezen dat Gutsy niet werkt icm zijn hardware. Daarom draait ie 8.04.

Waarschijnlijk is het een kwestie van 17 dagen behelpen en daarna zal het beter worden (hopelijk).

Groet,
HEndrik

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/07, 13:51:05 »
ik hoop het hendrik, want ik wil graag van windows af want het loopt of vast of doet nooit wat je wil.

paar dingen werken niet:

- mijn wlan is gewoon helemaal verdwenen

- mijn interne webcam doet ook niks

- ik heb van die touch buttons om mn latop en die doen ook niks meer

Hendrikdegraaf

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/07, 17:35:23 »
Ik had vorig jaar sept/oktober een beetje dezelfde ervaring als jij: ik had net een mooie nieuwe laptop gekocht met alles erop en eraan. Dat was dus zo'n 6 weken voor de release van Ubuntu 7.10. De voorganger (7.04) herkende mijn draadloze netwerkkaart niet, dus toen heb ik allerlei alternatieven geprobeerd zoals 7.10 béta, andere distro's, enz.

De béta van Gutsy kreeg ik toen niet draaiend omdat mijn harde schijf niet werd herkend: dan wordt het dus heel moeilijk om Ubuntu te installeren, vooral als het je eerste ervaring met Linux is. Ik heb toen maar gewoon gewacht en de uiteindelijk versie van Gutsy geprobeerd: tot mijn grote verbazing werkte *alles* out-of-the-box.

Jouw ervaring is iets anders, aangezien een installatie wél mogelijk is, maar het probleem is toch hetzelfde: je bent door geavanceerde hardware aangewezen op de béta versie die nog niet klaar is. Hierdoor loop je gewoon tegen allerlei problemen aan die je anders niet zou ervaren.

Het zou volgens mij best kunnen dat een hoop van je problemen al zijn verholpen als de uiteindelijke versie uitkomt. Vooral WLAN is altijd een hot-topic in de ontwikkel-wereld. ik zou dus in ieder geval nog 17 wachten.

De andere problemen zijn misschien ook wel op te lossen met wat gesleutel. Ik zit zelf ook nog wel met een paar dingetjes die niet helemaal lekker werken: zo heb ik wel een werkende interne webcam, maar de interne microfoon werkt niet. Slaapstand doet het ook niet goed, maar ik heb gehoord dat hier aan gewerkt wordt en dat het beter zou zijn in 8.04.

Succes (en geduld),
Hendrik

Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/07, 19:16:32 »
Ah, juist.
Indien Gutsy niet gaat draaien.....
Mijn advies blijft echter ongewijzigd: draai geen beta - je eerste ervaringen op Ubuntu-gebied worden er niet vrolijker op.
Heb nog een paar dagen geduld en installeer de stable versie :-) Die gaat straks waarschijnlijk draaien als een zonnetje (hoop ik echt voor je).

Sowieso - ook met beta - adviseer ik je in alle gevallen straks een schone installatie. Dus ook als je toch die beta blijft updaten. Het voorkomt een hoop probleempjes, als je straks de stable versie schoon installeerd. Vandaar dat het in mijn ogen niet veel nut heeft nu aan een Ubuntu-avontuur te beginnen met een beta.

Veel succes :-)

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/07, 19:40:35 »
nouw, ik heb ong. 3 boeken thuis liggen over linux. ik ben al vrij lang mee bezig maar gewoon te bang dat her verkeerd zou lopen. en met geduld ben ik HEEL slecht:P
maar ik zal wachten en zolang beetje aankloten met de BETA want een mens moet aflijding hebben.

ondertussen heb ik al 5 mensen uit mn klas op ubuntu gezet en ze willen niet meer terug, zelf mijn electro leeraar is er helemaal verliefd op. vooral omdat je er veel tegelijk op kan doen enzo.

Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #21 Gepost op: 2008/04/07, 22:20:30 »
Citaat van: dedafmonteur
maar ik zal wachten en zolang beetje aankloten met de BETA want een mens moet aflijding hebben.
LOL
Tuurlijk, linux is in de eerste plaats gewoon leuk, dus blijf vooral kloten met die beta als je dat leuk vind :-)

Overigens is geduld een schone zaak, dus is dit tevens een goede oefening voor je ;-)

En dat je ook al anderen aan Ubuntu gezet hebt, is natuurlijk te prijzen!

Succes ermee,

dedafmonteur

  • Gast
Ubuntu is langzaam en nog een probleem
« Reactie #22 Gepost op: 2008/04/08, 11:22:14 »
songens, ik kan dit blad erg aanraden:

http://www.linuxmag.nl/nl/