Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint 7 Gloria  (gelezen 33321 keer)

Offline spekkie

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #75 Gepost op: 2009/10/13, 20:57:23 »
Net geinstall. op de flaptop, ....  Whaaauwy ... ziet er superstrak uit. Mooi menu zeg. Stak er een cd in om te kijken of tie meteen kon spelen, ja dat kan ie. Te gek spul.
Ik zie in je handtekening dat je ook puppy 4.1 draait.Erg leuke en mooie distro.En ja,mint ziet er mooi uit  :)

Mede dankzij Puppy4.1 heb ik doen besluiten om Ubuntu te install. Ik zag dat je met, infeite niks toch een fatsoenlijke besturing kon draaien.
Amilo Pro                            : Mint Gloria/Helena

   .... halleee ....

Offline woteb

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #76 Gepost op: 2009/10/13, 21:37:41 »
Ik heb hiernaast een laptop (net uit de doos en standaard voor-geïnstalleerd Vista Home Premium) en dat loopt vanaf de harde schijf al veel trager dan de Linux Mint (XFCE editie) Live-CD. Bovendien is Linux Mint veel rustiger en opdringeriger.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #77 Gepost op: 2009/10/16, 09:42:26 »
Ik heb na het lezen van deze berichten Mint 7 ook eventjes erop gezet. Maarre inderdaad zeg, dit ziet er heel strak en gelikt uit. Waar ik het oranje/bruin van Ubuntu niet om te gillen vind is Mint zeker wat rustiger voor het oog.
Ook de out of the box experience is beter gebleken. Moest bij Ubuntu eerst nog allerlei dingen toevoegen na een fresh install.
Met Mint heb ik tot nu toe alleen maar m'n bookmarks geimporteerd in Firefox(die er ook standaard al bij zat)

Al met al zeer tevreden. Maar hoe moet ik Mint nu eigenlijk zien? Als een doorontwikkeling van een Ubuntu release?

Offline woteb

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #78 Gepost op: 2009/10/16, 10:09:21 »
Al met al zeer tevreden. Maar hoe moet ik Mint nu eigenlijk zien? Als een doorontwikkeling van een Ubuntu release?
Feitelijk wel, theoretisch niet. Uitleggen: Waar Ubuntu de codecs e.d. vanwege zakelijke afwegingen -niet- meeneemt, doet Mint dat -wel-. Verder steekt Mint wat meer werk in het uiterlijk en nog meer gebruikersgemak.
Linux mint kun je dan ook (kort door de bocht) een gepolijste Ubuntu noemen.

Even iets anders: Ik heb gisteren een laptop onderhanden genomen. Die werkte -niet- met de draad- en draadloze interne kaart. Noch Ubuntu, Nog Mint, noch OpenSUSE deden hun werk en vertikten het om deze kaart(en) te herkennen. Uiteindelijk kreeg ik het -wel- aan de praat met Debian, wat je eigenlijk niet zou verwachten.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #79 Gepost op: 2009/10/17, 01:00:30 »
Al met al zeer tevreden. Maar hoe moet ik Mint nu eigenlijk zien? Als een doorontwikkeling van een Ubuntu release?
Feitelijk wel, theoretisch niet. Uitleggen: Waar Ubuntu de codecs e.d. vanwege zakelijke afwegingen -niet- meeneemt, doet Mint dat -wel-. Verder steekt Mint wat meer werk in het uiterlijk en nog meer gebruikersgemak.
Linux mint kun je dan ook (kort door de bocht) een gepolijste Ubuntu noemen.

Een gepolijste Ubuntu. Das een mooie beschrijving. Maar even wat anders, ik voel mezelf nu eigenlijk een beetje lullig omdat ik nu Mint boven Ubuntu verkies vanwege de out-of-the-box experience. En dat terwijl deze community juist zo vriendelijk en behulpzaam is.

Offline woteb

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #80 Gepost op: 2009/10/17, 08:18:54 »
@Sander: Dat is nu juist de keuze en de vrijheid die je bij bij Linux -wel- hebt en bij een ander OS niet. Mint geeft zijn releases altijd wat later uit dan Canonical doet. Voor een deel is dat om Mint te verfraaien, en voor een deel om er de foutjes die er bij Ubuntu bij uitgave nog inzitten (een paar maar) eruit te halen. Heel kort door de bocht kun je dat vergelijken met een puntuitgave, dus 9.04.1. En natuurlijk moet Mint ook nog de codecs erin stoppen en testen.

Dat een korte vergelijking, Mint is dus een doorontwikkeling/polijsting van de Ubuntu uitgaves. Maar je hoeft je helemaal niet bezwaard te voelen hoor. Voor een kennismaking is Ubuntu heel geschikt, ook omdat je daar ook nog het een en ander moet leren. Ubuntu kun je met wat aanpassingen ook zo laten werken en eruit laten zien zoals de Linux Mint versies.

Zelf gebruik ik Debian, de 'moeder' van Ubuntu, Linux Mint is dan (vanuit Debian optiek gezien) de 'kleindochter'. Maar allemaal familie van elkaar, en dat is nu het mooie van Linux. Je kunt kiezen wat voor jou het beste is, of het fijnste werkt. Wil je het heel makkelijk hebben, dan kies je Linux Mint. Wil je het ook makkelijk hebben maar ook nog zelf wat doen, dan kies je Ubuntu. Wil je het allemaal zelf doen, dan kies je Debian.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #81 Gepost op: 2009/10/18, 00:11:32 »
Tja, als we het zo gaan bekijken, Ubuntu heeft me naar Linux getrokken. Ik had weer eens ruzie met Vista, en heel heel heeeel vroeger de term Linux gehoord. Beetje gaan Googlen en toen kwam ik via diverse sites en bijvoorbeeld Distrowatch uit bij de bekendste/meest gebruikte: Ubuntu. En toen is het balletje gaan rollen. Heb ondertussen vanalles op mijn laptop gehad. Ubuntu, Kubuntu, OpenSuse, DreamLinux, Linux Mint. Ik heb deze laptop nog geen jaar, maar hij is al 15 keer geformateerd voor een nieuwe OS/experimenteren XD XD Nee, die externe harde schijf heeft nu z'n centjes wel opgebracht voor de backups  :D

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #82 Gepost op: 2009/11/07, 01:53:54 »
Hallo,

Ik gebruik mint 7 en nu is de vraag: Hoe kan ik de KDE 4 screenlets (zoals bijv. een klok) installeren en uitvoeren?



grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #83 Gepost op: 2009/11/07, 09:44:39 »
gebruik je de kde desktop of de gnome?

indien je gnome gebruikt kan je ook eenvoudig via synaptic cairo-dock installeren,
deze kan oa ook een leuk klokje op je desktop zetten en meer, kijk maar eens in het etalage/show je desktop topic voor voorbeelden.

kde heb ik geen ervaring mee en daarom geef ik daar geen advies over :)

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #84 Gepost op: 2009/11/07, 17:56:08 »
Dank je, Chris,  Ik gebruik idd gnome, nu alleen nog even uitzoeken hoe ik gedownde thema's voor de menu-bar kan installeren...



mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Dave

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #85 Gepost op: 2009/11/07, 18:18:14 »
Al met al zeer tevreden. Maar hoe moet ik Mint nu eigenlijk zien? Als een doorontwikkeling van een Ubuntu release?
Feitelijk wel, theoretisch niet. Uitleggen: Waar Ubuntu de codecs e.d. vanwege zakelijke afwegingen -niet- meeneemt, doet Mint dat -wel-. Verder steekt Mint wat meer werk in het uiterlijk en nog meer gebruikersgemak.
Linux mint kun je dan ook (kort door de bocht) een gepolijste Ubuntu noemen.

Een gepolijste Ubuntu. Das een mooie beschrijving. Maar even wat anders, ik voel mezelf nu eigenlijk een beetje lullig omdat ik nu Mint boven Ubuntu verkies vanwege de out-of-the-box experience. En dat terwijl deze community juist zo vriendelijk en behulpzaam is.

Gelijk heb je hoor als je dat een mooi systeem vind en er tevreden over bent.
Misschien zijn ze juridisch lastiger aan te pakken omdat ze geen cd's leveren oid maar makkelijk is het wel, ook om anderen aan te bevelen om eens te proberen.
Jammer dat er geen goede scriptschrijvers hier rondlopen die de aanvullende multimedia kunnen verwerken.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #86 Gepost op: 2009/11/07, 21:32:37 »
de multimedia is relatief eenvoudig te installeren en na het hele drama mbt ultramix en aanverwanten zijn gebruikers een beetje voorzichtig geworden mbt scripts e.d.

ik zou ze iig niet willen gebruiken, en ook nooit aanraden omdat je niet weet wat ze met je systeem doen.

Offline Dave

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #87 Gepost op: 2009/11/08, 16:27:15 »
Nou zolang te zien en aan te passen is wat er geïnstalleerd wordt en gewoon uit de bronnen zoals de standaard multimedia installatie die we hier (laten)volgen?
Met een install party ook een ideaal iets


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #88 Gepost op: 2009/11/08, 16:34:31 »
och met een paar zoektermen in softwarestore kom je nu ook al een heel eind,, mischien 10 minuten op een gemiddelde pc/laptop en je bent al zo goed als klaar.

prima als mensen een scriptje willen maar ik doe het net zo lief met de hand,, gaat net zo makkelijk.

Offline Dave

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #89 Gepost op: 2009/11/08, 17:35:53 »
maar ik doe het net zo lief met de hand,, gaat net zo makkelijk.

das waar  :evil:

Gemak dient de mens nu eenmaal.
met het pakket restrictes extra's is het al een heel stuk eenvoudiger geworden.
Was voorheen al een crime voor je eindelijk een mp3 af te kunnen spelen.
En nu het allemaal vanzelf gaat doe ik het nog weinig, meestal nederland.fm aanstaan  :)

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #90 Gepost op: 2009/11/21, 21:04:22 »
Ik heb net geprobeerd een ander thema te installeren, maar nu krijg ik bij het inlogscherm 2 foutcodes (iets met arclight.xml kan niet worden geladen..), en dan krijg ik een Debian opstartscherm. Ik heb geprobeerd andere thema's te kiezen maar het debian-scherm blijft...



mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #91 Gepost op: 2009/11/21, 23:16:20 »
Is inmiddels opgelost, ik heb GDM-themes opnieuw geinstalleerd.


mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #92 Gepost op: 2009/11/27, 20:40:36 »
Hallo, ik krijg bij het opstarten van Synaptic de melding:

Could not grab your mouse.

A malicious client may be eavesdropping on your session or you may have just clicked a menu or some application just decided to get focus.

Try again.

????

Weet iemand wat ik hiermee moet?

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline spekkie

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #93 Gepost op: 2010/01/21, 16:30:42 »
Ik ben om, Mint Gloria blijft op de flaptop staan. Ik dank het Ubuntuforum voor alle hulp die zij mij heeft gegeven toen ik het nodig had.
Amilo Pro                            : Mint Gloria/Helena

   .... halleee ....

FrSu

  • Gast
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #94 Gepost op: 2010/01/21, 20:00:03 »
Ben ik nu ook, maar ik blijf hier wel terug komen. :D

Offline midas

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #95 Gepost op: 2010/01/22, 06:43:07 »
Leuke is dat ik na een tijdje Mint ook weer lekker draai met Ubuntu. Vooral op de laptop ervaar ik veel voordelen van de klassieke gnome-indeling. Je bent dan veel meer boven in het scherm aan het kijken en aan het werk. Meer ergonomisch verantwoord.

Ik blijf dus Mint en Ubuntu naast elkaar gebruiken...Karmic loopt nu ook na 2 maandjes als een speer.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline timosha

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #96 Gepost op: 2010/02/04, 11:56:54 »
Ik heb vandaag Linux Mint 8 geinstalleerd. Rare maar leuke distributie en snel. Gebaseerd op Ubuntu/Debian maar met de OpenSuse Gnome "Look & Feel". Daar moet ik even aan wennen.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


FrSu

  • Gast
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #97 Gepost op: 2010/02/06, 09:06:09 »
Niet te lang wennen, anders wil je straks niet meer terug. ;)

Offline Drummies

  • Lid
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #98 Gepost op: 2010/02/06, 09:54:19 »
of vooruit kijken  ;)
Linux Mint 9, based on the upcoming Ubuntu 10.04 Lucid Lynx, will be released in May this year under the codename “Isadora”.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

FrSu

  • Gast
Re: linux mint 7 Gloria
« Reactie #99 Gepost op: 2010/02/06, 10:37:39 »
Het wordt weer een mooi voorjaar. XD