Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error: no such partition -- Grub rescue.  (gelezen 7974 keer)

Offline RiPx

  • Lid
Error: no such partition -- Grub rescue.
« Gepost op: 2011/02/26, 11:53:50 »
Hallo,

Ik wou graag mijn Linux verwijderen van mijn laptop. Maar dat loopt niet helemaal zoals ik had geplant. Ik heb de 10GB paritie verwijderd maar toen ik hem opnieuw wou opstarten kreeg ik opeens de melding: Error: no such partition
Grub rescue>

Ik kan nu alleen maar op Linux komen d.m.v. mijn USB-stick. Maar ik kan ook geen verbinding maken met mijn internet op Linux. Dus hoe kan ik Linux permanent verwijderen van mijn computer? Zodat ik gewoon weer op mijn Vista kan draaien. Ik heb geen CD'S en/of dergelijke voor Vista.

Offline Coffeepad

  • Lid
Re: Error: no such partition -- Grub rescue.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/26, 11:59:41 »
Naar alle waarschijnlijkheid is je bootloader naar de haaien , meestal wordt er in dit geval gebruik gemaakt van een Windows cd om dit te herstellen. Je kan natuurlijk ook gewoon Grub gebruiken om je bootloader te herstellen.

Offline RiPx

  • Lid
Re: Error: no such partition -- Grub rescue.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/26, 12:01:08 »
Naar alle waarschijnlijkheid is je bootloader naar de haaien , meestal wordt er in dit geval gebruik gemaakt van een Windows cd om dit te herstellen. Je kan natuurlijk ook gewoon Grub gebruiken om je bootloader te herstellen.

Sorry, maar ik begrijp niet echt wat een Grub is. Hoe moet ik gebruik maken van een Grub?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Error: no such partition -- Grub rescue.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/26, 13:14:11 »
Er is idd iets niet helemaal oké= de bootloader van Linux staat er nog, ipv die van windows. En dat herstellen we zo:
http://sites.google.com/site/computertip/grub#TOC-Grub-verwijderen-terug-naar-uitslui