Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 intel WLAN 3945 vast ip-adres werkt niet, DHCP wel  (gelezen 841 keer)

schouwenaarr

  • Gast
Ben al enige dagen aan het knutselen om bovenstaand probleem op te lossen.
Als ik via DHCP probeer verbinding te maken met mijn router heb ik volledige WLAN verbinding (incl. WPA2).
Probeer ik het via een vast IP-adres (handmatige configuratie), dan werkt het niet.
In de logfiles blijft het netwerk toekennen hangen op het ip-adres. Alle WLAN beveiligingen komen er wel doorheen.
De foutmelding die ik het meest tegenkom is:

Feb 25 22:59:40 Robbert-linux kernel: [ 3723.408000] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth1: link is not ready

Heeft iemand de gouden tip, helaas heb ik hier en op Google het antwoord niet kunnen vinden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 7.10 intel WLAN 3945 vast ip-adres werkt niet, DHCP wel
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/25, 23:09:01 »
Wat is er mis met DHCP ?

Mijn flaptop heeft ook een Intel draadloos kaartje, en ik zie geen probleem in DHCP.

Ubuntu 7.10 intel WLAN 3945 vast ip-adres werkt niet, DHCP wel
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/25, 23:20:50 »
Citaat van: schouwenaarr
Feb 25 22:59:40 Robbert-linux kernel: [ 3723.408000] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth1: link is not ready
het is maar een wilde gok, maar misschien ligt het probleem aan die eth1...normaal word dat kaartje aangeduid door wlan0...
is het met de standaard network manager dat ge dit probeert?

schouwenaarr

  • Gast
Ubuntu 7.10 intel WLAN 3945 vast ip-adres werkt niet, DHCP wel
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/28, 12:22:59 »
Probleem is opgelost.
Ik was verder aan het experimenteren met de nieuwste Ubuntu versie, werkte het draadlooss wel meteen, helaas werkte een aantal andere zaken niet goed.
De "oude" versie weer teruggezet, probleem opgelost.
Zoals ik bij veel forums al tegengekomen ben, is herinstallatie vaak de beste oplossing.