Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Evolution] niet spam email in Spam folder  (gelezen 371 keer)

Offline jolo

  • Lid
[Evolution] niet spam email in Spam folder
« Gepost op: 2013/11/15, 22:04:00 »
Ik ontvang in Ubuntu 13.10 mijn email met applicatie Evolution 3.8.4 via provider Alice/Tele2. Wat opvalt dat de Wehkamp nieuwsbrieven sinds ergens in oktober terechtkomen in Evolution' Spam folder. Hoe zou dat kunnen? In de headers van de Wehkamp nieuwsbrieven staat nog steeds: X-spam-flag: NO. En heb ik geen wijzigingen aangebracht in Evolution > Bewerken > Voorkeuren > E-mailvoorkeuren Tabblad Spam.  Daar staat gevinkt: Aangepaste kopregels controleren op spam. Met daarin:
X-Spam YES
X-Spam-Level *****
De daaronder optie "Berichten niet markeren als spam als de afzender in mijn adresboek staat" is niet gevinkt. Want ik heb nooit de moeite genomen, een adresboek aan te maken.

Wat ik me afvraag of dit op te lossen is, zonder in Evolution > Bewerken > Voorkeuren > E-mailvoorkeuren Tabblad Spam, bij Algemeen het vinkje bij "Binnengekomen e-mail controleren op Spam" weg te halen.

Ik had al op dit forum gezocht, en kwam uit op http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/internetprobleempjes-(flash-in-opera-wehkamp-spam-in-evolution)/msg196048/#msg196048
Het advies van Prosper
goede berichten (false positives) niet gewoon te verplaatsen, maar alléén te markeren als "geen junk": hij verplaatst ze dan zélf !
heb ik al opgevolgd. De nieuwsbrieven van Wehkamp worden dan inderdaad verplaats naar de inbox, doch blijven daarna die nieuwsbrieven nog steeds terechtkomen in Evolution' Spam folder.


//edit 22 november 2013

Na meerdere keren goede berichten (false positives) te markeren als "geen junk". Kwamen die nieuwsbrieven van Wehkamp afgelopen woensdag eindelijk binnen in de inbox. Echter een dag later toch weer in de spam folder. Dan weer markeren als  "geen junk", zodat deze vandaag weer in de inbox binnenkwamen.

Omdat ik er niet zeker van ben of het opgelost is, heb ik nu gekozen Wehkamp' nieuwsbrieven te ontvangen op mijn Gmail account.       



     
« Laatst bewerkt op: 2013/11/22, 21:29:19 door jolo »
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM