Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een sticky met compiz info.  (gelezen 2027 keer)

Dwarrel

  • Gast
Een sticky met compiz info.
« Gepost op: 2008/06/27, 20:54:34 »
Ik zie hier regelmatig posts dat spelletjes of andere 3d applicaties niet goed werken. Erg vaak ligt dit aan compiz of andere visuale effecten.
Is het meschien een goed idee om een duidelijke sticky te maken dat mensen eerst compiz etc moeten uitzetten voordat ze hier posten?
Zou wel mooi zijn als in die sticky ook netjes word uitgelegt hoe je compiz uitzet (aangezien het volgens mij normaal altijd aan staat).

Offline djypsi

  • Lid
Een sticky met compiz info.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/28, 14:59:38 »
Goed idee!
Ik had hier in Ubuntu veeeel problemen mee.
Nu zit ik op Kubuntu ... niet zo veel problemen meer
M.v.g. Tanguy
Mijn Laptop:Hp - 510  
Kubuntu 8.04
Processor:Intel Centrino 2,2 GHz ; Harde schijf:60gb ; Schermgrootte:15inch ; Ram:1Gb

Een sticky met compiz info.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 15:30:39 »
Daar is een makkelijk antwoord voor: systeem>voorkeuren>uiterlijk>tabblad visuele effecten>zet visuele effecten uit.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Een sticky met compiz info.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 15:40:40 »
Een sticky ervan maken lijkt me geen goed idee, feit is dat Compiz de grafische kaart belast en dat veel games ook veel vragen van diezelfde processor. Logisch dat oudere of lichtere grafische kaarten hierdoor in ademnood komen. Een sticky maken zou wat onrust zaaien terwijl er voor veel mensen geen enkel probleem is.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Dwarrel

  • Gast
Een sticky met compiz info.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/28, 15:54:11 »
Citaat van: bartek
Een sticky ervan maken lijkt me geen goed idee, feit is dat Compiz de grafische kaart belast en dat veel games ook veel vragen van diezelfde processor. Logisch dat oudere of lichtere grafische kaarten hierdoor in ademnood komen. Een sticky maken zou wat onrust zaaien terwijl er voor veel mensen geen enkel probleem is.
Hmm wat zou meer onrust geven, om de dag een post dat er een probleem is met een spel, of 1 sticky waar in word uitgelegt dat je compiz even moet uitzetten als je 3d programma niet werkt?
In een sticky kan je ook netjes uitleggen hoe je een knopje maakt zodat je compiz snel aan of uit kan zetten etc.

Een sticky met compiz info.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/28, 21:12:31 »
Citaat van: bartek
Logisch dat oudere of lichtere grafische kaarten hierdoor in ademnood komen.
Compiz doet bij mijn videokaart ook raar hoor :S Als ik Compiz niet uitzet bij een fullscreen-spel schiet ie af en toe terug naar Window-mode. En mijn videokaart is 559MB.

Een sticky met compiz info.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/28, 21:19:30 »
ik heb er nog nooit last van gehad. maar inderdaad, er zijn wel vaker mensen bij wie de oplossing gewoon simpelweg compiz uitschakelen is.