Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Woordenboek voor Android  (gelezen 2400 keer)

Linux Woordenboek voor Android
« Gepost op: 2012/03/23, 04:09:57 »
Gegroet allemaal,

Omdat ik snel simpele Android apps wilde leren bouwen heb ik wat met Appinventor lopen spelen. Ik heb er voornamelijk veel templates in gemaakt als geheugensteuntjes voor latere projecten maar heb 1 van die templates toch uitgebouwd tot volwaardige app omdat die toch weleens handig kan zijn.

Het betreft een digitaal woordenboek, doorzoekbaar met een zoekveld of (nog ongeordende) lijst. Dit woordenboek bevat woorden die met Linux te maken hebben en waarvan veel beginners rare gezichten beginnen te trekken. Gezien het voor mij al een tijdje geleden is dat ik van die gezichten trok kan ik best nog wat hulp gebruiken bij het opvullen van de database. Heb je een Android toestel en kan je de app installeren dan kan je gemakkelijk bijdragen. Wanneer je een term invoert die nog niet is gedefinieerd in de database dan verschijnt er een knop waarmee je de term kan aanmelden d.m.v. een email. Deze mail word automatisch gegenereerd en je hoeft alleen nog op verzenden te klikken. Wil je zelf een beschrijving voor de term voorstellen dan kan je deze in het body veld van de email vermelden.

De eerste versie is Nederlandstalig maar gebruikt de meest gebruikte vertaling, bv database en niet databank. Vertalingen worden in een latere versie ook doorzoekbaar.

De hele mikmak kan gedownload worden van SourceForge.net

Alvast bedankt maar weer....

Groeten, Socialdefect
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN