Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: amarok op ubuntu  (gelezen 2764 keer)

Offline LWM

  • Lid
amarok op ubuntu
« Gepost op: 2010/09/19, 00:10:50 »
Zoonlief (11) krijgt binnenkort een ipod touch versie 3 voor zijn verjaardag. Ik gebruik echter Ubuntu en daar kan geen itunes op. Heb van sites begrepen dat Amarok de beste oplossing is, maar ik ben uiterst onkundig op dit gebied. Er moet ook een Nederlandse versie van zijn die ik echter niet kan vinden. Wie kan uit ervaring advies geven over Amarok?

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/19, 00:38:05 »
Nadat je Amarok hebt geïnstalleerd moet je dit language-pack-kde-nl pakket nog installeren via Synaptic of het software centrum. Na installatie de gebruiker uitloggen en inloggen of de computer herstarten. Met dank aan Sigi.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline LWM

  • Lid
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/19, 18:23:28 »
Heb ik gedaan en dat werkt. Mijn dank. Echter... ik ben er nu nog niet vrees ik. Met WindowsXP downloadde mijn zoon van het veilige Soulseek, zette dat op iTunes en van daaruit op zijn oude Ipod Shuffle. Ik zie nu dat die Ipod Shuffle niet wordt gezien in Amarok en Rhythmbox (dus straks zijn nieuwe Ipod Touch waarschijnlijk ook niet), maar ook Soulseek werkt niet op Ubuntu. Ben ik nou toch weer genoodzaakt om alleen daarvoor XP te gebruiken?     

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/19, 18:44:54 »
Ben niet zo bekend met Soulseek, maar kijk eens hier: http://nicotine.thegraveyard.org/

Het programma heet 'Nicotine' en is beschikbaar in het Ubuntu software centrum.
Citaat
What is Nicotine?

Nicotine is a SoulSeek client written in Python, based on the PySoulSeek project by Alexander Kanavin. It features, among other things, a completely rewritten graphical user interface which uses the PyGTK-2 toolkit and a less strict user request policy.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/19, 18:48:06 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/19, 20:15:58 »
heb je aangevinkt dat amarok je i pod mag zien mij staat voor dat je iets moet aanvinken maar weet niet zeker meer waar dat in amarok staat in rythmbox moet je via plugins aanvinken ipod mp3 speler.
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/19, 20:35:29 »
Hier nog een stukje documentatie, in het Nederlands van het forum http://wiki.ubuntu-nl.org/community/iPodOpUbuntu?highlight=%28ipod%29
« Laatst bewerkt op: 2010/09/19, 20:39:18 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline LWM

  • Lid
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/21, 17:56:45 »
Ik kon even niets meer uitproberen want ik was Amarok kwijt. Na het afsluiten van Amarok (keurig volgens het advies om het in de site te doen met 'Afsluiten' en niet met het kruisje linksboven), kon ik hem niet meer via Toepassingen activeren. Ontdek nu dat het wel weer lukt als mijn pc opnieuw is opgestart. Zal niet de bedoeling zijn en ik weet niet waarom.
Verder ziet hij de Ipod shuffle niet en dat geldt ook voor Rhythmbox (mijn gewone mp3-spelertje ziet Rhythmbox wel).
Heb gekeken of ik iets moet aanvinken om de Shuffle te laten herkennen, maar zie niets. Rhythmbox heeft wel de optie Verwisselbare media scannen, maar ook dan zie ik niets gebeuren.

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/21, 20:08:25 »

Offline LWM

  • Lid
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/24, 22:01:50 »
Ik zou volgens die site de Ipod moet jailbreaken en ik voel er weinig voor om aan dat ding te gaan rommelen. Ook bleef ik problemen houden met Amarok die alleen opnieuw is te openen na een herstart van Ubuntu en ik vond het Linux-alternatief van Soulseek ook niet echt ideaal werken. Het gaat mij teveel boven mijn pet om er zelf aan te sleutelen, dus Ik wacht toch maar op toekomstige ontwikkelingen van Linux, wat dit soort zaken betreft. Ik heb nu gewoon Itunes en Soulseek weer op mijn dual boot XP gezet. Is Windows toch nog ergens goed voor.
Bedankt voor alle hulp.   

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/24, 22:30:18 »
Eh, er wordt op de wiki gelink naar deze site: http://marcansoft.com/blog/2009/01/using-amarok-and-other-itunesdb-compatible-software-with-the-iphone-2x/
Daar word niet gesproken over een jailbreak hoor, alleen een versienummer veranderen in een bestandje en dan wordt ie herkend door o.a. Amarok.

Offline LWM

  • Lid
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/21, 23:40:20 »
Sorry. Door omstandigheden dit topic even laten rusten.
Heb het eea uitgeprobeerd, maar voorlopig nog maar via dual boot XP tot Ubuntu een betere oplossing heeft.

Offline rman

  • Lid
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/23, 12:24:25 »
Sorry. Door omstandigheden dit topic even laten rusten.
Heb het eea uitgeprobeerd, maar voorlopig nog maar via dual boot XP tot Ubuntu een betere oplossing heeft.

Ik ben wel aardig thuis in Nicotine. Als je een vraag hebt PM me maar...
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/23, 12:28:31 »
De nieuwste versie van Amarok is compatibel met de iPod Touch en andere iPods: http://amarok.kde.org/en/releases/2.4.0
"The ability to use iPod Touch 3G and possibly newer devices."

Gebruikers van 10.10 kunnen de Kubuntu Backports PPA toevoegen om 2.4 te verkrijgen en gebruikers van 11.04 hebben hem al standaard: http://www.kubuntu.org/news/amarok-24

Offline LWM

  • Lid
Re: amarok op ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/15, 16:33:23 »
Onze Ipod Touch blijkt een 2G te zijn (was verkocht als 3G) dus we zitten voor ITunes nog steeds aan Windows vast vrees ik. Maar we gaan SharePod binnenkort eens proberen (zie Tips & Trucs van januari 2011).

Maar we hadden tot voor kort een ander probleem: zodra de Ipod aan de usb van de XP werd gehangen, liep de pc vast. Na een paar keer herstellen kreeg je dan een blue screen en als je dat een paar keer herstelde kreeg je een zwart scherm en was de pc niet meer aan de praat te krijgen. Vond meer mensen op internet in binnen- en buitenland die dat hadden met een Ipod Touch op een XP-machine. Een pc-reparateur heeft er lang aan gesleuteld maar niets hielp. Met de laatste optie, een nieuwe voeding, was het opgelost. Misschien is dit behulpzaam voor mensen die hetzelfde probleem hebben met hun Ipod Touch. 

Re: amarok op ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/15, 20:15:55 »
@LWM: De 2G werkte al in Amarok, dat was het probleem ook niet. Alleen vanaf de 3G was het gelockt en dus tot op heden niet mogelijk, maar nu wel. Maar de 2G werkt sowieso al in Amarok, al een paar jaar.