Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Tv als 2de monitor in ubuntu 12.04  (gelezen 406 keer)

[opgelost]Tv als 2de monitor in ubuntu 12.04
« Gepost op: 2012/04/28, 18:47:43 »
Hallo,
Volgens verschillende bronnen zou het gebruik van een 2de monitor nu beter ondersteund worden in 12.04 onder Unity. Vermits ik in de woonkamer een pc gebruik waarbij het tv-toestel als 2de monitor fungeert (films) onder Lucid, is dit een belangrijk item voor mij. Als ik me niet vergis schijnt de open source driver dit beter te ondersteunen dan de nvidia driver. In dat geval is het misschien beter om de stuurprogrammas van nvidia niet te installeren. Ik dacht dit vandaag ergens gelezen te hebben. Heeft iemand daar soms meer informatie over?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/30, 17:26:59 door summer of 69 »
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: Tv als 2de monitor in ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/29, 09:35:43 »
Heb hierover al eens een topic gestart en daar kwam ook geen antwoord op. Volgens dit topic zijn er blijkbaar meer problemen met de nvidia driver :
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hoe-installeer-je-oudere-nvidia-driver-in-12-04/
Ik werk al sinds de release met Lucid en daar zijn nooit problemen geweest, zeker niet met dual monitor configuratie.
Blijkbaar is het nu zelfs met een LTS versie onder Unity nog niet opgelost. Vermits Lucid nog een jaar ondersteund wordt blijf ik op m'n werkpc zeker af van 12.04.
Er zijn voor en tegenstanders van Unity maar het is een feit dat met de invoering van Unity een stuk stabiliteit verloren is gegaan. Ik snap die ontwikkelaars niet  :(
Is er geen mogelijkheid om de nvidia driver te laten voor wat ie is en de opensource driver te gebruiken, weliswaar met een recente grafische kaart (GTX560) ??

« Laatst bewerkt op: 2012/04/30, 17:26:26 door summer of 69 »
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk