Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive  (gelezen 2746 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Re: WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive
« Reactie #25 Gepost op: 2021/09/16, 13:17:32 »
Ik denk er over na en weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, want zover ik weet doe ik altijd de schijf eerst unmounten voor ik hem af koppel. Hetzelfde met USB-sticks en SD kaarten..
Misschien doe ik wel fout maar ik ontkoppel hem eerst in het bestandsbeheer en daarna zeg ik uitwerpen en als ik dan in het bestandsbeheer kijk is hij daaruit ook verdwenen.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Rik123

  • Lid
Re: WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive
« Reactie #26 Gepost op: 2021/09/16, 13:25:24 »


check and dubbelcheck, eigenlijk zou dit voldoende moeten zijn. Trouwens mijn digitale camera formarteerd naar fat32. Ik heb geen keuze om dat te veranderen. 
« Laatst bewerkt op: 2021/09/16, 13:30:31 door Rik123 »

Re: WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive
« Reactie #27 Gepost op: 2021/09/20, 13:35:47 »
Windows stelde voor om de "kapotte " schijf opnieuw te formatteren  naar de standaard NTFS .  Ik kijk wel even hoe dit nu zich gedraagt in Ubuntu, tot nu toe geen problemen. 

Bedankt voor de info !

NTFS werkt in principe prima. Hier ext HDD's in gebruik zowel in NTFS als Ext.
Schrijven en lezen gaat gewoon prima. Je mist met NTFS alleen wat aan Ubuntu beveiligingen. Exclusieve bestandstoewijzingen aan gebruikers e.d.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jan11000

  • Lid
Re: WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive
« Reactie #28 Gepost op: 2021/09/24, 12:28:27 »
Bij ontkoppelen of eject, wacht iets langer dan wat je op het scherm ziet, dan pas los trekken.

Bij een harde schijf zonder voeding, kan stroom hoeveelheid een rol spelen, op de usb poort, dit kan op bepaalde poorten slecht zijn, dan krijgt je usb te weinig stroom, en een harde schijf die, aan en uit, snel achter elkaar gebeurd, kan storing krijgen.
Daarom is een externe hd met losse voeding beter.

Je kunt nog proberen om een powered(met externe voeding) usb hub te gebruiken, die dus zelf stroom heeft.

Dan de vraag hoe lang gaat een externe hd mee? Gemakkelijk, 1 seconde en hij is defect, dit dus in de gaten houden voor je , hoe een backup te maken. brand , inbraak, crypto virus ect.
Voor een backup google hier flink op, zodat je van diverse personen , meerdere manieren krijgt, voeg dit samen en dan heb je waarschijnlijk een goede backup.
Een backup kost geld, tijd, dus even iets doen zal niet werken.
(zoek ook op hoe je een nas maakt, daar zie vaak tips en hoe en waarom, die je kunt gebruiken bij een backup maken).

Offline Rik123

  • Lid
Re: WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive
« Reactie #29 Gepost op: 2021/09/29, 16:51:05 »
Bedank Jan voor de info, ik lees het nu pas.  Tot nu toe gaat het goed met de herstelde hd, het kan zijn dat ik nu nog meer voorzichtig ben geworden dan ik al was.