Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen verbinding door Ziggo gemodificeerde router  (gelezen 14057 keer)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: geen verbinding door Ziggo gemodificeerde router
« Reactie #25 Gepost op: 2010/01/31, 11:38:34 »
Misschien ziet Ubuntu het netwerk niet, maar kun je er wel verbinding mee maken? *gokje =D*

Klik op het netwerkicoon en kies voor Verbind met een verborgen draadloos netwerk.

Vul de gegevens van je netwerk in en klik op Verbinden.


Doet-ie het zo wel? :|

Re: geen verbinding door Ziggo gemodificeerde router
« Reactie #26 Gepost op: 2010/01/31, 13:40:28 »
Misschien ziet Ubuntu het netwerk niet, maar kun je er wel verbinding mee maken? *gokje =D*

Klik op het netwerkicoon en kies voor Verbind met een verborgen draadloos netwerk.

Vul de gegevens van je netwerk in en klik op Verbinden.


Doet-ie het zo wel? :|

Helaas niet....

Re: geen verbinding door Ziggo gemodificeerde router
« Reactie #27 Gepost op: 2010/02/01, 10:23:49 »
Hejj
Ik heb zelf Ziggo, dus de eigen Scientific Atlanta modem die ze uitleveren met daarachter een Netgear Accespoint. Ik heb ook gelazer gehad met het contact leggen naar die router maar ik kwam erachter dat het te maken had na veel knoeien met de kwaliteit van de wifi-kaartjes en de instellingen bij de Netgear:
Probleem: je kunt de netgear instellen op een aantal snelheden; uit mijn blote hoofd; alleen G, mixed mode en N met varianten met snelheden die het zou moeten leveren. Ik weet het niet meer exact, ik zit namelijk op mijn werk (als mijn baas dit ziet !!  :rolleyes: )
IK heb gemerkt dat hoewel ik de netgear op Mixed mode had gezet en dus G en N ondersteunende, mijn laptop (die alleen G aankan) NIET in staat was een verbinding te maken. Als je de Netgear alleen op de laagste snelheid G zet, toen kon ik wel de verbinding maken. PRobeer dat eens. Het argument Linux, Ziggo icm Netgear (alleen als AP/Router) niet werk lijkt me stug, windows kan het wel??
Overigens ben ik zelf over het hele huis overgestapt naar MAC-adres filtering, mijn jongste telg Akoya E1315 kon niet onder linux geschikt met wifi omgaan (drivers niet goed genoeg), Dus even alle Iphones, Ipods, pc etc invoeren, klaar. Alles draait.

is dit een richting??

EDIT: ships ! ik zie nu pas als ik dit topic teruglees dat het een linux-driver probleem is; hierboven staat al ergens beschreven welke stappen je het beste kunt nemen. Solly ! O0
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 10:38:53 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: geen verbinding door Ziggo gemodificeerde router
« Reactie #28 Gepost op: 2010/02/10, 19:02:57 »
Dank voor jullie tips. Ik heb het helaas niet zelf kunnen oplossen en onsite hulp was niet beschikbaar.

Hoewel ik enthousiast over Ubuntu was, ben ik bang dat mijn experiment hier eindigt. Ik ga knarsentandend terug naar Windows.... :(